Urdebatten / Urforum
Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? (/showthread.php?tid=77222)

Sider: 1 2 3 4 5

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - Brian M - 02-05-2012

Sad og kiggede mig lidt omkring i aftes.

Der stødte jeg på et Omega Seamaster Planet Ocean Liquid Metal.

Er der nogen der kan fortælle mig mere om det?

Jeg har forstået at det er en limited edition. Men er den i titanium eller hvordan og hvad værk har den?

Jeg synes den er rigtig fin. Men er den identisk med den Planet Ocean Big Size Titanium man kan købe i dag?

Og hvad ligger står en i, hvis den overhoved kan findes?

Sociologen Skrev:
kristofferJ Skrev:Og lad nu vær med at køb nyt, det er simpelhen for dumt!!
Her er jeg ganske uening Icon_e_biggrin Altså ikke i, at der er penge at spare ved at købe brugt og nylignende, men man kan altså fint gøre et godt ny-køb, hvis man afsøger markedet (grundigt). Jeg har for nyligt købt et spritnyt Panerai 177 (i udlandet) til en pris, der lå ca. 10 % over brugtprisen. Disse kroner "ofrer" jeg gerne, da det for mig er noget helt specielt, at være den første og eneste, der har ejet et ur... I særdeleshed hvis man agter at give uret videre til næste generation. Så er det altså fedt, at det kun er "farmand", der har eget uret, og ikke "farmand, Jens-Brian, og Poul-Oluf" IMO.

God jagt!

Jeg kan sagtens følge hvad du mener. Sagtens. Jeg har selv meget samme holdning.

Det der er mit problem er at mine ambitioner desværre er større end min pengepung.

Og så har jeg en tendens til at forelske mig i ting der ikke er til at skaffe mere (se mit indlæg ovenover).

Så for mig er brugtmarkedet nok stedet at være.

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - MortenKN - 02-05-2012

En Tudor Heritage Chrono er heller ikke vintage.... Og det er MØGFEDT!

MortenKN Skrev:En Tudor Heritage Chrono er heller ikke vintage.... Og det er MØGFEDT!

Ja det ser rimeligt pænt ud.

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - Jeremy - 02-05-2012

Har du overvejet et Omega Seamaster chronograph? De er noget kraftigere end de modeller uden chronograph. Jeg har selv haft to forskellige modeller, og har været glad for begge to Icon_razz . De kommer som regel med lænke, men det er ikke så svært at skifte til en rem, hvis det er det du vil have på Icon_e_wink .

İmage
İmage

Jeremy Skrev:Har du overvejet et Omega Seamaster chronograph? De er noget kraftigere end de modeller uden chronograph. Jeg har selv haft to forskellige modeller, og har været glad for begge to Icon_razz . De kommer som regel med lænke, men det er ikke så svært at skifte til en rem, hvis det er det du vil have på Icon_e_wink .

Ja dem har jeg overvejet. Men jeg tror nok at jeg vil have et uden chronograph

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - Jeremy - 02-05-2012

Så er der jo selvfølgelig også Seiko Marinemaster 300 med det enkle klassiske diver-look.

İmage

Jeremy Skrev:Så er der jo selvfølgelig også Seiko Marinemaster 300 med det enkle klassiske diver-look.

Det er heller ikke rigtig min smag.

Jeg kan godt lide divers. Men de lidt mere diskrete og elegante udgaver er jeg mest til.

Re: Nyt ur (15-20.000), hvad skal jeg vælge? - willy - 02-05-2012

If you do not like the used IWC watches in your price class.If i was you i would save a little more and buy a used Rolex Sub.Rolex and IWC make much better watches than Omega or Brietling in my opinion. Willy

willy Skrev:If you do not like the used IWC watches in your price class.If i was you i would save a little more and buy a used Rolex Sub.Rolex and IWC make much better watches than Omega or Brietling in my opinion. Willy

Jeg synes Rolex laver nogle lækre ure. Men dels er de som du også nævner noget over mit budget. Og dels vil jeg gerne have et ur jeg kan bruge til dagligt. Det ville jeg godt turde med for eksempel et Omega. Men ikke med et Rolex. Jeg ville være nervøs for at friste svage sjæle over evne. Derfor er Rolex ikke med i mine overvejelser.