Urdebatten / Urforum
Nyere luksusur - men hvad? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Nyere luksusur - men hvad? (/showthread.php?tid=58979)

Sider: 1 2 3 4 5

Re: Nyere luksusur - men hvad? - gmt-geek - 25-03-2013

baun Skrev:Jon, det ur er nok et man skal se med fingrene. På billedet ser det ret lille ud og en smule kedelig. Den fede kasse og urets reelle størrelse kommer ikke til sin ret. Måske et billede hvor uret vises ved siden af et almindeligt hverdags Seamaster med cal 501 i en 34 mm kasse ville promovere uret bedre.

Hvad er historien omkring disse Omegaer?

Jeg er ret sikker på at det ikke bliver et PO med cal 8500. AT eller HV står højere på ønskelisten.

VH Baun

Hej igen Per,

Ja jeg viste den ikke fordi jeg ville sælge den men KUN pga. du nu nævnte det med de blå visere! Icon_e_biggrin1

Jeg skal nok prøve ved lejlighed at skyde nogle sammenlignings billeder - spørgsmålet er bare hvilket ur jeg skal sammenligne med da jeg jo ikke længere har nogle Omega'er under 36mm....

Men kassen på den er vel ca dobbelt så tyk som på et klassisk dress Omega ur på 34mm....

Da den samtidig bæres på NATO pga. fixed bars fylder den endnu mere i højden!

Men mon ikke vi støder sammen en dag så kan du da lige se den! Icon_e_wink

Jeg havde godt luret at du var på AT eller HV holdet hvis det ender med en cal. 8500!

- Jeg synes du skal vælge AT'en så for at det ikke bliver for dress agtigt - der er du mildt sagt pænt dækket ind i forvejen! Icon_e_wink

Vh. Jon

Re: Nyere luksusur - men hvad? - Dela - 25-03-2013

Jeg kaster evt lige Panerai 448 eller 449 ind i mixet her. De er for store, en del faktisk, ifht ønskede størrelse, men 47mm Radiomir kasse og mere stil end kan vises på billeder umiddelbart. Blå visere og dials der er mere specielle end de normale Radiomirs...!
Det er et kig værd imho ;)

Re: Nyere luksusur - men hvad? - baun - 25-03-2013

Jeg kender mest Denison kasserne fra 9 karat guldkasser undre krigen, men ved godt at de har lavet meget mere op til ca midt 60'erne.

Hvilket værk ligger der i kassen?

Bare send uret til mig, så skal jeg gerne tage billeder i rette kontekst, no problem.

Sjovt at du mener HV er mere dress end AT. Jeg tror jeg synes det er mere det samme, men et AT i 38,5 forekommer mig at være en ok størrelse, mens et HV på op mod 42 er stort især for et dressur.

VH Baun

Re: Nyere luksusur - men hvad? - gmt-geek - 25-03-2013

baun Skrev:Jeg kender mest Denison kasserne fra 9 karat guldkasser undre krigen, men ved godt at de har lavet meget mere op til ca midt 60'erne.

Hvilket værk ligger der i kassen?

Bare send uret til mig, så skal jeg gerne tage billeder i rette kontekst, no problem.

Sjovt at du mener HV er mere dress end AT. Jeg tror jeg synes det er mere det samme, men et AT i 38,5 forekommer mig at være en ok størrelse, mens et HV på op mod 42 er stort især for et dressur.

VH Baun

Urværket - skiven og viserne er fra et MOD RAF ur fra slut 30'erne - start 40'erne - CK 2292 - mit er fra slut 30'erne med serial 9.86mio!
Den oprindelige urkasse var 32.5/33mm....

MOD valgte så at strippe en masse af disse ure og smide dem i de en del større/kraftigere kasser samt give dem store kroner samtidig!

Værket - 30T2 SC

AT vs HV - ja jo størrelsen er jo kun en vinkel af sagen - udseendet en anden og AT udseende ligger ml. sport og dress IMO mens HV er rent dress udseende vil jeg mene...

Vh. jon

Re: Nyere luksusur - men hvad? - Sub-erman - 25-03-2013

baun Skrev:
Sub'erman Skrev:Baun,
Tag fusen på alle og køb en Panerai Logo Base. Klassisk 40mm. Et ur med historie.

Den er der ingen, som har set komme!!!

Jeg synes der er meget få hvis nogen til salg i den størrelse og så kan jeg ikke finde ud af værkerne i Pannarai.

VH baun

Præcis!
Så det er med at starte jagten!!! Jeg ved jo du synes, at jagten er spændende(både på dyr og ure) !!

Re: Sv: Nyere luksusur - men hvad? - KimT - 25-03-2013

40mm Panerai kan findes med det fantastiske El Primero i mavsen.
Når det så er sagt har jeg svært ved at forestille mig Baun med et Panerai, hvorimod et Reverso vil være et super match Icon_e_wink
(og passe perfekt ind i hans ikonsamling)

Sendt via Tapatalk

Re: Nyere luksusur - men hvad? - baun - 25-03-2013

Ja Reverso passer jo fint ind i enhver ikonsamling.

Dog var tanken jo at det skulle være vintage ikoner og derfor også vintage ure og så er Reverso jo ikke så nem at have med at gøre.... Mens Memovox er langt lettere at finde i fin stand vintage. Omvendt kunne både IWC Portugese og Reverso være undtagelser der bekræfter reglen og altså indgå med nyere eksemplarer.

Det må jeg overveje.

VH Baun

Re: Nyere luksusur - men hvad? - TimeToWatch.dk - 25-03-2013

Sub'erman Skrev:
baun Skrev:
Sub'erman Skrev:Baun,
Tag fusen på alle og køb en Panerai Logo Base. Klassisk 40mm. Et ur med historie.

Den er der ingen, som har set komme!!!

Jeg synes der er meget få hvis nogen til salg i den størrelse og så kan jeg ikke finde ud af værkerne i Pannarai.

VH baun

Præcis!
Så det er med at starte jagten!!! Jeg ved jo du synes, at jagten er spændende(både på dyr og ure) !!

Det bliver en temmelig lang jagt for den model findes kun i 44 mm Icon_e_wink

/Mads

Re: Nyere luksusur - men hvad? - jk - 26-03-2013

Mads sagde det jo lidt tidligere i tråden: Blancpain Leman.
Her er et eksemplar fra 1998 ref. 2100-1127-11, som jeg er meget glad for. Prima værk cal.1151. 38 mm i diameter.
JK
İmage

Re: Nyere luksusur - men hvad? - Kristofferj - 26-03-2013

Du har godt nok mange fede ure JK!