|
Audemars Piguet ROO Diver - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Audemars Piguet ROO Diver (/showthread.php?tid=59489) |
Re: Audemars Piguet ROO Diver - TimeToWatch.dk - 21-06-2013 Prisen hed 6 k uden polering, som kostede ca. 2 k ekstra. Mit gæt er så at den tur er steget fra 8 til de 10 k Kim nævner. Anyway har jeg fået serviceret AP hos Halse som fiksede det for 3 k uden polering. Så alt efter temperament er det i det prisleje. Og JA det er et dyrt ur både at købe og servicere, så gør det for ondt i pung og psyke skal man ret og slet bare droppe at købe ure i det prisleje /Mads Re: Audemars Piguet ROO Diver - baun - 22-06-2013 Nu er vi jo altid søde og rare i disse tråde og det skel vi også være. det er et fedt ur og jeg har vist også ønsket tillykke et par gange med det. Det er top-lækkert. En ting der ville bekymre mig som dagligur er størrelsen og ikke mindst vægten. Jeg prøver jo pt at vænne mig til at bære et Omega De Ville Hour Vision på sølle 140 g alt incl. og har også båret Omega Ploprof 600 som er lidt større og vejer lidt mere. Og jo man vænner sig langsomt til det, men det er nu stadig dejligt at skifte til noget lidt mindre. Hvordan går det med dig - vænner du dig til størrelse og vægt? vh Baun Re: Audemars Piguet ROO Diver - pbr - 22-06-2013 baun Skrev:Nu er vi jo altid søde og rare i disse tråde og det skel vi også være. det er et fedt ur og jeg har vist også ønsket tillykke et par gange med det. Det er top-lækkert. Størrelsen og vægten er naturligvis en faktor - især når uret skal bruges som dagligt ur. Jeg tror, at det er lidt individuelt, hvad man kan vænne sig til - personligt tror jeg ikke, at jeg får svært ved at vænne mig til at gå med AP´en selvom den vejer mere end andre ure. Som jeg skriver i mit "review" er vægten på de 238 gram ikke mere, end hvad mit DeepSea vejede - og det havde jeg ikke problemer med, når bare det ikke blev 50 grader i skyggen !! Og skulle jeg ønske, at gå ned i "urvægt" i en periode, så kan jeg jo blot montere uret på gummiremmen, hvorved det kommer ned på 168 gram, svarende til min gamle SeaDweller "666" og som er ganske behageligt ! Så jeg er ikke nervøs for vægten - men det er helt sikkert et reelt og rimeligt spørgsmål, som man skal overveje, hvis man ønsker sig et ur som dette ! Og ret beset er der jo kun tiden, der kan vise, om jeg tager fejl !! Størrelsen synes jeg ikke er noget problem overhovedet - som skrevet, så måler uret faktisk kun 42 mm og det er ikke højere end så mange andre dykkerure. Det er også derfor, jeg gav afsnittet herom i mit "review" overskriften - "Størrelse reel og indbildt" Audemars Piguet ROO Diver - Sub-erman - 24-06-2013 Tillykke med dette super lækre ur!! Et af mine tre grails!! Lige et spgs, da jeg aldrig har haft hands on irl. Har kronen til dykkerindexet genvind således at det ikke kan/bør benyttes under vandet?? Re: Audemars Piguet ROO Diver - pbr - 24-06-2013 Sub'erman Skrev:Tillykke med dette super lækre ur!! Hej Sub Kronen til dykkerkransen har gevind, men skulle efter sigende kunne benyttes under vand uanset, uden risiko for uret. Men en helt anden side er, at den nok vil være svær/umulig at betjene, især med neoprenhandsker på - både pga kronens størrelse, men også pga dens placering. Så det kan godt være, at uret overholder alle specifikationer og standarder for at kunne regnes for at være et dykkerur - men det er alligevel i realiteten en "desk-diver" ...........eller i hvert fald kun en "recreational diver" ! Re: Audemars Piguet ROO Diver - Sub-erman - 24-06-2013 pbr Skrev:Sub'erman Skrev:Tillykke med dette super lækre ur!! Tænkte det nok. Jeg er dog sikkert på, at jeg ville kunne leve det!! Jeg er totalt vild med modellen!! Dog tror jeg, at jeg kun ville bruge gummiremmen. Den klæder bare det ur for vildt!!! Glæder mig til, at følge dit ejerskab!!! Re: Audemars Piguet ROO Diver - KimT - 24-06-2013 Skal vi ikke lige have lidt video [youtube]cFd0P35-NyE[/youtube] Re: Audemars Piguet ROO Diver - Ralle - 24-06-2013 Denne video kan jeg rigtig godt lide: [youtube]zn0UHZuOEeY[/youtube] Re: Audemars Piguet ROO Diver - KimT - 24-06-2013 Eller disse - også fra AP. [youtube]K0uW37FnCLM[/youtube] [youtube]Bh1Xww576Yc [/youtube] [youtube]KC-y5QRCUUA[/youtube] Re: Audemars Piguet ROO Diver - Ralle - 24-06-2013 Ja, helt sikkert - jeg nøjedes bare med at tage den, jeg synes er bedst |