|
Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. (/showthread.php?tid=61829) |
Re: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - TimeToWatch.dk - 13-09-2014 PP holder jo ikke "auktion" på disse ure, men har faste priser. Der er lange ventelister på disse modeller og man kommer ikke langt ved at "bestikke" sig vej op på listen. Sådan fungerer det ret og slet ikke hos PP. Uret koster 5,9 mio. og byder du 6,0 mio kommer man ingen vegne. Du kan muligvis få en stråmand med bedre renomme til at købe uret for dig men prisen er og bliver 5,9 mio om du så byder 10 mio. Om et ur er 5,9 mio værd eller ej kommer jo an på køber. For mig er et 47 mm bronze ur ikke 10 k værd, men jeg vil gerne give 250 k for et PP. Heldigvis har jeg forståelse for at andre prioriterer anderledes og har andre præferencer end mig /Mads Re: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - TH - 13-09-2014 Godt skrevet Mads. Det er sjovt hvordan disse value for money og meaning for money diskussioner bliver ved med at dukke op her på forummet. Der jo intet ved denne hobby som giver mening, hvis man vælger at anskue det ud fra disse synspunkter. Et ur til 75 kr i Bilka dækker jo til fulde alle de behov man kan stille til et ur, og så kunne vi så i øvrigt lige så godt leve i en scene fra en Orwell bog. Og hvis ikke nogen stræbte efter toppen og nåede den, så var det jo præcist det der ville ske. @ trådstarter tak fordi du deler oplevelsen. Selvom jeg kører i en Skoda så stopper jeg da op når jeg ser en Ferrari. Mvh Thomas Re: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - Stensbjerg - 13-09-2014 Et ur til 75 kr opfylder ikke til fulde de behov jeg stiller til mit ur, Så vi er nok mere forskellige end først antaget. Re: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - TimeToWatch.dk - 13-09-2014 Stensbjerg Skrev:Et ur til 75 kr opfylder ikke til fulde de behov jeg stiller til mit ur, Er ret sikker på at Thomas mener FUNKTIONELLE behov og det ved du jo også godt... /Mads Re: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - Avantismo - 13-09-2014 Vildt ur. Jeg ville få myrepatter over hele kroppen hvis jeg fik lov til at prøve sådan et ur på armen. Prisen er ikke til at kommentere på. Nogle ting er billige. Andre ting er dyre. Ure er fede og heldigvis er der noget for enhver smag og pengepung. Re: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - Lars - 14-09-2014 Hej Danny og Frue Hvordan gik museums-besøget? Har selv været der et par gange, sidste gang viste Christian rundt, deres urmager på museet, det var lidt vildt at få lov at komme ind på deres værksted i museet, det var ligesom nok se ikke røre, selv om det ikke blev sagt, men sjovt at være på den "forkerte" side af glasset... Efter det viste Chr. Rundt på museet, som han sagde I er mine gæster, så hvad var det I ville se, som sagt så gjort, vi var rundt om Breguet og hans sympathique-ure, Chr. anbefalede en bog af George Daniels, The art of Brequet, så den står i reolen i dag.....sikken bog.....den giver et spændende billede af Brequet og hans arbejder. Så næste museums-besøg må være Brequet i Paris.... Så det er ikke KUN PP på museet, hvilket jeg synes var/er utroligt flot, også det at komme til at se nogle af de ure der er afbilledet i mange bøger om urenes udvikling, de lå lige 20 cm fra en, kun med glas imellem.... Mvh Lars Re: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - TimeToWatch.dk - 14-09-2014 Er der nogen der har overblik over de forskellige museer og hvad der er offentlig adgang til? De fleste af de store mærker har jo et eller andet museum. /Mads Re: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - Lars - 14-09-2014 Ja, var det ikke noget for forum at lave en liste??? MvhLars Re: Sv: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - KimT - 14-09-2014 Det er bare at sende input til mig, så skal jeg gerne lave noget Re: Ikke hver dag jeg prøver et ur til 5,9 mio kr. - winther - 14-09-2014 Hedegaard Skrev:gufle Skrev:Er helt solgt på den 5170G |