Urdebatten / Urforum
Overvejelser om køb af Speedmaster - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Overvejelser om køb af Speedmaster (/showthread.php?tid=72176)

Sider: 1 2 3 4 5 6

Re: Overvejelser om køb af Speedmaster - bsa - 23-07-2009

Jeg mener at ref 7912/1501 kom på ref 105.003, samt at ref 145.003 kom med ref 1501/1035.
Ref 105.012 mener jeg kom med ref 1506 og at ref 105.012 kom ref 1506/1039.
Leder selv efter en ref 1501/7912 gerne mint til en tusse Icon_e_smile
VH Dennis

Re: Overvejelser om køb af Speedmaster - Peter - 24-07-2009

Hej

Jeg vil umiddelbart gætte på at de fleste af de gamle Speedmastere som blev solgt med læderrem var fordi urmageren udskiftede lænken med en rem, men jeg er absolut ikke sikker, men jeg ved bare at det forekom dengang.

MVH Peter

Re: Overvejelser om køb af Speedmaster - phrede - 24-07-2009

Fedt med så god feedback på mit indlæg.
Jeg har endnu ikke fået detaljerne af min kammerat endnu på 69'eren. Men jeg tror at jeg kommer til at gå efter et nyt speedmaster... Der er altså noget ved at give uret dets historie selv.

Så skal der bare spares sammen...

Re: Overvejelser om køb af Speedmaster - hannover_dk - 24-07-2009

peter Skrev:Hej

Jeg vil umiddelbart gætte på at de fleste af de gamle Speedmastere som blev solgt med læderrem var fordi urmageren udskiftede lænken med en rem, men jeg er absolut ikke sikker, men jeg ved bare at det forekom dengang.

MVH Peter
Det tror jeg er et absolut kvalificeret gæt. Det virker som om de fleste ref kom på lænke, men så kan der jo være nogen der bedre kunne lide læder - og så er der sikkert skiftet i butikken - heller ikke sikker, men det virker som om butikken burde være det led som havde kundekontakten og derfor ville kunne tænkes at skifte lænke til læder

vh

Re: Overvejelser om køb af Speedmaster - phrede - 29-08-2009

Så er jeg vendt tilbage fra en fantastisk ferie med mit 2254 på armen.

Det Speedmaster jeg nævnte er det på de vedhæftede billeder. Hvad er der tale om her?

[attachment=2]<!-- ia2 -->DSC02119.JPG<!-- ia2 -->[/attachment]

[attachment=1]<!-- ia1 -->DSC02120.JPG<!-- ia1 -->[/attachment]

[attachment=0]<!-- ia0 -->DSC02118.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]

Re: Overvejelser om køb af Speedmaster - hannover_dk - 29-08-2009

Speedmaster pro manuelt optræk - formentlig med 861/1861 typen af værk, men svært at være 100% sikker på den del - da visere jo kan være skiftet (sekundviser er 861 typen)

vh

Re: Overvejelser om køb af Speedmaster - KlausM - 29-08-2009

Et gæt: Enten 145.012 eller 145.022
Skiven/visere er nyere men tachy kransen er den gamle type som også sad på cal. 321.
Hvad er der så med den bagkasse? Der er ikke en gravering at se.
Chrono pusherne er større end de senere anvendte.
Mvh
Klaus

Re: Overvejelser om køb af Speedmaster - Speedy - 29-08-2009

KlausM Skrev:Et gæt: Enten 145.012 eller 145.022
Skiven/visere er nyere men tachy kransen er den gamle type som også sad på cal. 321.
Hvad er der så med den bagkasse? Der er ikke en gravering at se.
Chrono pusherne er større end de senere anvendte.
Mvh
Klaus

hmm.. hvad med skiven "Swiss Made" og sne hvide markeringer??

Re: Overvejelser om køb af Speedmaster - hannover_dk - 29-08-2009

Umiddelbart og uden arbejde med skivepiller, passer en 861 skive vel ikke direkte på en 321. Jeg er enig i tachymeter er ældre, men det må jo være lidt sammensat - nu hvor i jo nok har været inde og klikke og forstørre - Klaus og Benny -

Bagsiden - uden gravering at se (og jeg har ikke gidet forstørre) - noget sammensat nyere visere og skive, men jeg vil hælde til 861/1861 som bare er gæt ud fra det med skiven som virker ny - men selvfølgeligt kan historien også være en fornyet 321 (145.012 osv) hvor bagsiden er slidt blank - men ville kransen så ikke også ha lidt?
Jeg har ikke vurderet pusher størrelse
Lad os håbe vi får en tilbagemelding når/hvis urets værk lige kan vises i billede, for så klarer vi jo trods alt lige den Icon_e_smile
vh

Re: Overvejelser om køb af Speedmaster - Speedy - 29-08-2009

Kan een af jer, Klaus eller John ikke lige forklare mig hvofor den tachymeter ring er fra en 321?