|
Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen (/showthread.php?tid=73918) |
Re: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - jacob jensen - 16-05-2010 DonWerner Skrev:TZ-UK har lukket for nye tilmeldinger pga. spam. Du har derfor ikke mulighed for at komme ind på boardet og ej heller se salgsforummet. Det er heller ikke lykkes mig endnu at blive tilmeldt Re: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - pbr - 16-05-2010 jacob jensen Skrev:DonWerner Skrev:TZ-UK har lukket for nye tilmeldinger pga. spam. Du har derfor ikke mulighed for at komme ind på boardet og ej heller se salgsforummet. De åbner for tilmeldinger af og til med uregelmæssige mellemrum - så man skal bare være tålmodig og gå til siden jævnligt, så ender man med at kunne tilmelde sig. Det lykkedes for mig på den måde !! Re: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - KimT - 16-05-2010 pbr Skrev:+1jacob jensen Skrev:DonWerner Skrev:TZ-UK har lukket for nye tilmeldinger pga. spam. Du har derfor ikke mulighed for at komme ind på boardet og ej heller se salgsforummet. Re: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - Nopanic - 16-05-2010 + 2 Re: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - Stinger - 16-05-2010 Sociologen Skrev:Stinger Skrev:Pyha - HVIS du helt bestemt vil have et DS, så ville jeg spare op indtil jeg kunne købe det.Jeg følger fint dit rationale, og jeg har pengene til et DS, men – som skrevet indledningsvis – så synes jeg ikke pt. at kunne retfærdiggøre at bruge en (for mig) så stor sum penge på én gang på et ur. Derfor må jeg hellere inddele udgiften i etaper; ure i 10-15K-klassen. Forståeligt - men du snyder bare dig selv (og konen) på den måde. En SD kan du købe NU for 40k - eller du kan købe ure for mindste 50k og sælge dem privat for at få råd til en SD. Skal du bytte dem ved en forhandler til en SD skal urene nærmere have værdi af 60k. Det BLIVER bare dyrere på den måde - Men fordelen er selvfølgelig at du får prøvet en masse lækre ure i mellemtiden. Re: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - DonWerner - 16-05-2010 Stinger Skrev:Sociologen Skrev:Stinger Skrev:Pyha - HVIS du helt bestemt vil have et DS, så ville jeg spare op indtil jeg kunne købe det.Jeg følger fint dit rationale, og jeg har pengene til et DS, men – som skrevet indledningsvis – så synes jeg ikke pt. at kunne retfærdiggøre at bruge en (for mig) så stor sum penge på én gang på et ur. Derfor må jeg hellere inddele udgiften i etaper; ure i 10-15K-klassen. Det kan jeg skrive under på. Jeg gjorde det netop på den måde og det blev MEGET dyrere. Spar op og køb når pengene er der. Du bliver alligevel ikke tilfreds med et ur til 10k, hvis det er DeepSea'en du er på udkig efter. Re: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - Sociologen - 16-05-2010 Det kan jeg godt se, men jeg har en formodning om, at økonomien er bedre (min ph.d. er i hus, og jeg har et fast job inkl højere løn) på det tidspunkt, hvorved udgiften relativt set ikke er større, end hvis jeg smed 40K for en DS nu. Og ikke - som du skriver - at undervurdere de mange lækre ure, jeg kan prøve i processen, hvilken er med til at nuancere opfattelsen af at blive 'snydt' Re: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - baun - 16-05-2010 Hmmm.... Det kommer vel også lidt an på strategien. Hvis man følger med på gode indkøbssider - og er parat til at slå til på gode tilbud - kan man jo prøve ganske mange ure uden at det koster en klink, vil jeg tro! Sværere er det naturligvis hvis man går målrettet efter helt bestemte modeller. men hvis det blot er vejen til en Deep sea, kunne den godt være farbar! Faktisk vil jeg tro at visse personer herinde kunne få et ganske pænt tilskud til en DS på denne måde. vh Baun Re: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - lajzen - 16-05-2010 Istedet for at købe flere ure i mellem klassen og tabe penge den vej, vil jeg nok istedet gå i banken og låne direkte til et DS. Ved godt du så skal betale renter, men det går lige op med det du ellers vil tabe på mellem stations urene og så har du det ur du vil have med det samme. Hvis du sælge dit andet mellem stations ur du har nemlig Omega PO, så er det vel en 30 stykker der skal til. Men men nu ved jeg jo ikke hvordan du står i banken og om du har den mulighed og jeg vil lige sige til sidst at det selvfølgelig er bedst at have pengene kontant, det er vi nok alle enige i. Re: Indtil Deep Sea - ure i 10K-prisklassen - KimT - 16-05-2010 Jeg er ikke enig i de kommentarer der siger at man taber penge på "mellemstations" urene. Hvis man køber fornuftigt, kan man godt holde prisen hjemme på disse ure. (eller have et meget lille tab) Og lad os så sige at man har et lille tab, dette skal så holdes op imod glæden ved de andre ure. Jeg har selv benyttet denne metode for at bygge op til det AP ROO som jeg har nu. Og jeg har været super glad for de ure jeg har været igennem undervejs. Jeg havde ikke økonomisk haft mulighed for et AP hvis jeg ikke havde bygget langsomt op. Så kan man selvfølgelig sige, at jeg bare kunne have sparet op, hvilket jo er korrekt. Men så havde jeg måske skulle gå i 3 år, uden et lækkert ur imens IMHO så er det en fed/sjov måde at opbygge kapital på, hvis man selvfølgelig ikke har masser af penge Jeg ville ALDRIG gå i banken og låne penge til et ur. |