|
Mit nye ur! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Mit nye ur! (/showthread.php?tid=67937) |
- hannover_dk - 21-02-2008 DonWerner Skrev:Jeg er skam også helt rolig og iøvrigt rimelig tålmodig (synes jeg selv) men man bliver bare lidt irriteret når man stort set hver eneste gang skal ringe til dem for og rykke, inden der sker noget. Jeg kan forstå den lange behandlingstid, hvis der er problemer med dokumentationen, men når alle papirer er iorden, bør det efter min mening ikke ta' 14 dage at ekspederer en pakke. Min irritation bliver bestemt heller ikke mindre af at deres priser konstant stiger uden at service niveauet følger med...Tværtimod, nu bliver pakker med toldopkrævning jo heller ikke omdelt længere.Jeg kan sagtens følge dig, men giver GTwatch helt ret i, at det desværre til dels er svindlerne som er MED til at sinke. Der er masser af de her forsøg på at sende en tom rolex box med papirer igennem til værdi 0 fordi uret har været med hjem på armen - værdisætninger på Valjoux 72 i kendte vintage mærker fra USA til 120 US$ osv - og selvom dokumentationen jo i principet er i orden, så skal told ind og checke om det nu kan passe. Sådan er det. Det er knivstikkere som er skyld i at mine fornuftige unger risikerer at blive visiteret inde i byen - det er røvere der gør at man skal vente i sluse ind og ud af Klarlund - det er balademagere og andet skidtfolk der gør at man skal video overvåges på stationer osv. og man kunne blive ved. Jeg lever med det hele - for skurkene skal sgu ikke komme igennem (men surt at administrationen sikkert også er for langsom) vh - Geodoc - 21-02-2008 Dokumentation??? GTwatch Skrev:Jeg er som så enige med jer, men desværre er der mange i dette land, der forsøger at omgås reglerne (uanset om beløbet er kr. 300 eller X mio). Derfor er systemet nok nødt til at være lidt omstændigt - desværre. Desuden er de også underlagt en masse regler om dokumentation, etc.Er man selvstændigt erhvervsdrivende (som jeg), og driver virksomheden fra bopælen, sker der følgende: 1) Det Internationale Postcenter foretager en anmeldelse af min virksomhed til Skat 2) Skat skriver til mig, at da jeg er begyndt at importere ure, bedes jeg venligst redegøre for denne forretningsaktivitet 3) Jeg skriver til Skat, at "ur importen" er sket som følge af min private interesse, og at min virksomhed ikke har til hensigt at gå ind på dette forretningsområde. 4) Samtidig tilskriver jeg det Internationale Postcenter, at jeg er afmeldt som "ur importør", hos Skat, og at de er mere end velkomne til at ekspedere min vare. 5) Efter moden overvejelse og afstemning af mine dokumenterede omkostninger, bl.a. ved kontoudskrift, får jeg endelig min vare tilsendt (til behagelig selvafhentning) Jeg skal gladeligt medgive, at der forsøges så mange "numre", at systemet kan blive trægt. Men når systemerne ligefrem fodrer hinanden med administration og proportionerne forvrænges som om jeg var ved at indsmugle 10.000 mobiltelefoner eller hvad. - så kan min forståelse ligge et meget lille sted. Det smerter mig, at mens myndighederne er optaget af administrationen af min urlænke til 900 kr, suser palle efter palle og container efter container med svindel, kopi og momsunddragelsesvarer forbi bag deres ryg. Som "urimportør" ved jeg hvor svært det kan være at få varen ind i landet, så rigtig hjertelig tillykke med din nye urlænke, den er bare tæske lækker. Med venlig hilsen Geodoc - Peter - 22-02-2008 Hej Det danske toldvæsen er stort umuligt at have med at gøre, medmindre at man selv møder op hos dem, for så er der lige pludselig en helt anden tone, jeg har selv prøvet at stå nede hos Skat som det hedder idag, hvor jeg brokkede mig og derefter fik jeg en masse hjælp, da jeg skulle godkendes som importør, to dage efter fik jeg mine varer, som var sendt fra Norge. MVH Peter - Stenbukken - 23-02-2008 Hej DonWerner! Skal lige hører dig om du vil bruge dit PO til, at bade med når det bliver sommer? Det er jo et dykkerur, men nogle bruger deres ure til badning og andre ikke. - DonWerner - 23-02-2008 Ja, det regner jeg da bestemt med. Nu er det ikke fordi jeg bader så ofte, men skulle chancen byde sig, så kommer den med i vandet. Det er helt sikkert. Hvad med dig? - Stenbukken - 23-02-2008 Jo jeg bruger også mine ure, når jeg bader undtaget mit Omega Seamaster fra 1956. Renlighed! - baun - 23-02-2008 DonWerner Skrev:Ja, det regner jeg da bestemt med. Nu er det ikke fordi jeg bader så ofte, men skulle chancen byde sig, så kommer den med i vandet. Det er helt sikkert. sådan er vi jo så forskellige, jeg bader hver dag vh Baun - DonWerner - 23-02-2008 Hehe...Ja, okay...Det gør jeg så også, men ikke i havet. Re: Renlighed! - Speedy - 23-02-2008 Baun Skrev:DonWerner Skrev:Ja, det regner jeg da bestemt med. Nu er det ikke fordi jeg bader så ofte, men skulle chancen byde sig, så kommer den med i vandet. Det er helt sikkert. Også jeg bader hver dag, men jeg kunne til gengæld aldrig nogensinde finde på at gøre det med ur på! - hannover_dk - 23-02-2008 Aldrig mine "rigtige" ure på i bad eller havet. Til havet har jeg 4 stk aeronautic tror jeg de hedder - billige tyskere (60 Euro stk) - automatic - vandtætte til 600 meter - så de voksne unger også kan nappe sådan et når de er i sommerhuset og vi hopper i bølgerne. Jeg ville aldrig udsætte et lækkert ur for sand og risikoen for at ligge og pjatte under dykning og bange det mod en sten og hvad ved jeg. Billige men stabile ure til den slags - og så de rigtige på når vi kommer op igen vh |