|
vejledning til første køb - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: vejledning til første køb (/showthread.php?tid=73940) |
Re: vejledning til første køb - hannover_dk - 18-05-2010 jacob jensen Skrev:der findes mange batteriure som jeg bestemt ikke mener man behøver skamme sig over at eje,jeg mener ikke helt du har fanget det som uret skal bruges til men jeg har respekt for at du er klar i spyttet om din holdningSelvfølgeligt er der quarts som er værd at have med. Tænk bare Omega X 33 - eller deres marine chronometer - Rolex Oyster quarts - alle tre på min ønskeseddel. Jeg har det også fint med at mange holder af deres Seiko Quarts - men tændes ikke selv på det. Den med at de jo altid gør rigtigt virker ikke på mig. Jeg har lidt Bulova, Omega, Eterna - stemmegaffelure - uhyre præcise - men tror du så ikke, at jeg lige piller batteriet ud når jeg har gået med dem og de skal i boxen - ikke noget slid der vh Re: vejledning til første køb - jacob jensen - 18-05-2010 batteriure fanger heller ikke mig Bjørn og jeg er også med på holdet som ikke vil bruge meget tid på dem til et træf,men det vigtige er jo hvad uret betyder for en selv. jeg mener bare ikke at de er helt til at komme ude om hvis man kigger på hvad trådstarter stiller af krav til uret og har at gøre godt med,og jeg er lodret uenig med Baun i at nærmest alle vil fortryde de købte et hvis nu urinteressen skulle udvikle sig (det er tæt på at kræve en krystalkugle for at sige sådan endda en man kan regne med ) Det er muligt igen for nogle at bevare glæden ved ens gamle krystalklokke det kan godt være det er en anden glæde end da man startede med uret,sådan har jeg selv oplevet det. So far er der da 3 bare herinde som ikke fortryder deres batteri klokke Re: vejledning til første køb - baun - 19-05-2010 Der er stor forskel på at anbefale nogen at købe en quarts klokke som det første rigtige ur - og så selv være ok med at man havde en quarts klokke som den første. Spørgsmålet er: Hvad vill du gøre idag, hvis du kunne gøre det om? (det kan man jo ikke og derfor kan man ligesågodt være glad for det man gjorde, men hvis nu man kunne?) Hvem ville vælge en quarts klokke til 4 K ? lad os få et par navne! vh Baun Re: vejledning til første køb - bjorn_e58 - 19-05-2010 Baun Skrev:Hvad vill du gøre idag, hvis du kunne gøre det om?Jeg ville have skrevet "Rolex ur" på ønskesedlen til min konfirmation i stedet for "Dykker ur". Sidstnævnte - som jeg fik af alle onklerne og tanterne - holdt nogle få år. Et Rolex havde jeg haft endnu! /Bjørn. Re: vejledning til første køb - Sociologen - 19-05-2010 Baun Skrev:Hvad vill du gøre idag, hvis du kunne gøre det om?Have købt et Rolex (sikkert SD, DS fandtes ikke i 2006), som jeg kunne bære til mit bryllup... Udgifter var der alligevel masser af (men svigerforælder, som spædede heftigt til), ingen børn og intet hus. Affektionsværdien ville være noget nær 'ultimativ' og uret en 'keeper for life' Re: vejledning til første køb - jacob jensen - 19-05-2010 Hvis vi skal holde os til de 4k uret må koste og måden der er listet op det skal bruges på ville jeg intet problem have med at finde et flot Seiko og det kunne både med og uden batteri (langt heller det end et 50 år gammelt Omega) Selvfølgelig ville jeg godt have et Rolex men det holder jo ikke rigtig pris range her og kan som sådan så kun betrages som ønsketænkning. Ja bagklogskab er jo også en slags klogskab (for nogle) Der er mange ting i mit jeg kunne vælge at lyse på med det "dejlige" lys fra bagklogskaben og sige havde jeg bare ikke,men hvorfor bruge energien på det og sige hvis nu alligevel. (det ligger bare ikke i mine gener) Jeg har aldrig fortrudt at jeg købte et Seiko med batteri som det første "dyrere" ur er det fremme i lys nok baun Re: vejledning til første køb - Tukjær - 19-05-2010 merc Skrev:Denne Victorinox er ikke at finde i Danmark hos forhandlere. Men et super fedt ur, som vil give dig meget glæde....jacob jensen Skrev:For mig er det ganske enkelt skulle jeg købe ur i dit prisleje ville jeg til enhver tid vælge et SEIKO ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Re: vejledning til første køb - baun - 19-05-2010 jacob jensen Skrev:Hvis vi skal holde os til de 4k uret må koste og måden der er listet op det skal bruges på Hallo. Det er nærmest som om du anbefaler ham at gøre som du - ikke som du ville have gjort, hvis du havde søgt råd. Det har intet med bagklogskab at gøre - tværtimod er manden jo proaktiv. Så fortjener han også at få vores bedste råd. Dit er muligvis et quartsur? Men mit er altså et mekanisk ur til ca 4K - et Certina, Tissot eller Victorinox. Hvis det skal være billigere måske et Seiko Jeg har vist ikke anbefalet ham at købe et 50 år gammelt Omega, så hvorfor du blander det ind i snakken, må jeg bare tolke som et mavesurt opstød. Eller en personlig fnidder ting? vh Baun Re: vejledning til første køb - willy - 19-05-2010 Baun Skrev:Der er stor forskel på at anbefale nogen at købe en quarts klokke som det første rigtige ur - og så selv være ok med at man havde en quarts klokke som den første. Citat:I would buy a quartz watch for 4 K.If i only had 4K and needed a daily watch i sure as hell would not buy a mechanical watch for that sort of money.Lets face it anyone who can produce a mechanical watch for 4 k is not producing quality for that money.So yes i would buy a quartz Seiko if i only had 4 K. Willy Re: vejledning til første køb - baun - 19-05-2010 willy Skrev:Baun Skrev:Der er stor forskel på at anbefale nogen at købe en quarts klokke som det første rigtige ur - og så selv være ok med at man havde en quarts klokke som den første. Det var 1 - Jeg laver lige en afstemning! vh baun |