Urdebatten / Urforum
Speedmaster Pro cal. 321 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Speedmaster Pro cal. 321 (/showthread.php?tid=67411)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

- Mads Gjødesen - 09-01-2008

Der er generelt tit misforståelser blandt folk og deres forhold til priser på vintage ure. Et vintage ur kan afhængigt af stand let svinge 100 % i pris. Så at sammenligne et "almindeligt" Speedy til 16 k med replacement dele i ok stand med et mint 100 % oprindeligt (pånær lænken) med boks og papirer er en misforståelse. Men den sker tit. Papirerne er som de skal være. Om de er fra DK eller Tyskland er næsten et fedt. Bare de er med og 100 % oprindelige. I dette tilfælde kan det ovenikøbet dokumenteres da butikken stadig eksisterer.

Danskere er ikke gode til at værdsætte mint condition samt boks/papirer på vintage ure, og vil ikke betale prisen for den slags. Set med internationale øjne er 30 k en fin pris for et ur i den stand og med det tilbehør som Klaus´s (ha ha både sælger og køber hedder Klaus Icon_e_wink )har.

Jeg ved at køber værdsætter vintage ure i topstand med alt tilbehør og gerne vil betale hvad det koster. Om 5-10 år sidder han og griner for det her Omega er med garanti steget langt mere end de halv tvivlsomme eksemplarer der findes på ebay til 2-3 k$.

Tendensen på de større internationale salgssider og auktioner er at samlere betaler top dollars for disse komplette mint sæt, mens de slidte "trætte" ure bliver hængende. Inden for det seneste år er priserne på komplette vintage Rolex steget meget voldsommere (op mod 100 %)end ure uden tilbehør og med almindelig brugsslitage.

Så venner jeg tror tiden er slut hvor et Speedy cal. 321 er et Speedy cal. 321. Den slags sammenligninger kan man kun drage på ure på maks. 5-10 år.

Så skal man gøre de gode investeringer så betal lidt ekstra for uret og køb det med den oprindelige skive og visere som ikke er overpoleret. Måske er det 2-5 k dyrere men i det lange løb er pengene givet godt ur. Vintage oprindelige stumper hænger ikke på træerne og de dage hvor et sæt NOS tritrium visere kostede 300 kr. er slut. Seneste pris jeg så på et sæt let irrede t-visere til et vintage Sub/SD var 500 $ De var solgt på 8 minutter Icon_e_surprised

/Mads

- oerum - 09-01-2008

Mads Gjødesen Skrev:Set med internationale øjne er 30 k en fin pris for et ur i den stand og med det tilbehør som Klaus´s (ha ha både sælger og køber hedder Klaus Icon_e_wink )har.

Rigtige mænd hedder Klaus, har eller har haft et Speedmaster cal. 321, og er i øvrigt nogle vældig rare mennesker Icon_cool

Mht lænken er kan det både være 1039 og 1506, der er originale til cal. 321 1965-1968

mvh

Klaus

- Peter - 11-01-2008

Hej Klaus

Så du mener at rigtige mænd hedder Klaus, men jeg har også engang ejet et Speedmaster 321.

MVH Peter Icon_e_biggrin

Bestemmelse af menesketyper udfra urvalg... - baun - 11-01-2008

Nu bliver det meget videnskabelig - og jeg har da også gjort visse studier:

Hvis man hedder Per
og hvis man ejer og bærer en Seamaster med cal 321
og man har mere end 5 ure

Kan jeg udfra et relativt stort statistisk materiale konstatere at:

[list=]Man er en charmerende mand
Af lige under middel størelse
Har en god smag
Damernes ven
Frodig inde i hovedet - og mindre frodig udenpå
Istand til at drage korrekte konklutioner udfra givne informationer[/list]

Icon_cool

Perius Baunius

- Mads Gjødesen - 11-01-2008

Baun der er ikke meget kender-du-typen ekspert over dig. Kan da se du har skudt totalt forbi ha ha Icon_e_wink

/Mads

- Peter - 12-01-2008

Hej

Men gad vide hvem der har købt Klaus ur. Icon_question

MVH Peter Icon_e_biggrin

- hannover_dk - 12-01-2008

Ikke mig desværre - jeg bød 25 men er jo også en fedterøv Icon_e_smile
vh

- KlausM - 12-01-2008

Hej Peter.

Det er mig der nyder uret som supplement til min cal. 861. Jeg bad Klaus holde igen med købers navn men nu spørger du så direkte og du havde jo en finger med i spillet (værket). Iøvrigt synes jeg Speedmaster urkassen og især hornene simpelt hen ikke kan laves flottere. Her min cal. 861 145.022.

İmage

İmage

Mvh
Klaus

- hannover_dk - 12-01-2008

Tillykke Klaus - jeg synes et godt køb - jeg prøvede som du kunne se i tråden selv - og jeg er sikker på at hvis du ¨passer på den som du givet gør - så skal den nok være pengene værd

vh

- oerum - 12-01-2008

Hej Klaus

Du har fuldstændig ret: det kan ikke laves flottere Icon_e_biggrin

Og når man så tænker på funktionaliteten og holdbarheden sat op med det æstetiske, ja så forundres man.

Her har Omega begået en geni-streg - det kan ikke gøres bedre!

Flot eks. af 861 by the way Icon_e_wink

mvh

Klaus (typisk Speedmaster-ejer navn)