Urdebatten / Urforum
Hvilken japser har du på idag ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Hvilken japser har du på idag ? (/showthread.php?tid=71549)

Re: Hvilken japser har du på idag ? - DJmon - 29-11-2009

Joepete Skrev:Jeg hæfter mig ved den "skjulte krone" og suwa symbolets placering på urskiven samt sekundviserens "blyantform". Alle dele er set på Seikos ure op gennem halvfjerdserne, så mit bud på en datering ville være januar 1977 Icon_e_wink

Mange tak hr. de er rart med en ekspert Icon_e_biggrin
Så var jeg ikke helt ved siden af det var lidt af en overraskelse at jeg ikke kunne slå det op.

overvejer naturligvis en ægte seiko lænke har nogle men enten er dækpladerne for korte eller firkantede.
eller måske en lidt grov sort rem.

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Joepete - 29-11-2009

Prøv at checke Herzog "Pilot" - den er både billig, har struktur og er behagelig på armen Icon_e_wink

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.uhrenarmband.net" onclick="window.open(this.href);return false;">www.uhrenarmband.net</a><!-- w -->

Re: Hvilken japser har du på idag ? - DJmon - 29-11-2009

Takker det kommer også ret tæt på hvad jeg havde i tankerne.
jeg vil dog lige starte med at kigge nede i byen Icon_e_wink de er ret billige med Condor

PS. "Klokken"(den lille) som du har set er flyttet over på den anden side af vejen et lille stykke op.
den er nok midst seks gange så stor og flot med meget større udvalg så lille er den ikke mere men uændrede priser på service.

er 6319-8020 sn 717390 forholdsvis sjælden siden der er så lidt info eller er det bare et tilfælde ?

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Joepete - 29-11-2009

Seiko 5 urene var dengang - og er det også idag - tiltænkt som billige hverdagsure. De har derfor ikke den store fanskare, som f.eks Seikos vintage divere har det. Det er nok grunden til de sparsomme informationer om værket og modellerne den dag idag.

Re: Hvilken japser har du på idag ? - timmovitz_phpbb3_import15805 - 02-01-2010

DJmon Skrev:Idag har jeg mit kæmpe Orient på ala'bling
Lidt bedre billeder denne gang Icon_smil

İmage
İmage
İmage

Wow sikkert et anderledes ur. Hvad ref.? Hvordan fungere perpetual kalender?

Re: Hvilken japser har du på idag ? - DJmon - 02-01-2010

Hej ja det er et et specielt og faktisk meget komfortabelt ur. slet ikke umulige at få fat i til fornuftige penge.
jeg ejer ikke uret mere det var for underligt at aflæse til min smag (jeg er ret hysterisk på det område)
En god ven har fået det og det har fået et godt hjem.
man sætter årstal (nederst manuelt) ud fra den rette månede via den nederste krone . så passer alt i en månede.
virker lidt råt men fordelen ved netop denne kalender er at den kan bruge som oplagsværk fra den gang man ikke havde mobil eller lign.

flot finish og god kvalitet Orient var den tredje største urproducent i japan. den dag i dag er de ejet af Seiko men dog med Orient værker i. både vintage som dette og nye de er super valuta for pengene.

Hvis du søger på vintage orient watch i Google vil du opdage At orient har lavet mange ure der skiller sig ud fra mængden.

Re: Hvilken japser har du på idag ? - DJmon - 17-03-2010

Idag blev det til vintage quartz
Mit rå Ricoh.
Pt er vi ihvertfald to Riquartz fans i dk Icon_e_wink

İmage
İmage

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Peter - 19-03-2010

Hej

Jeg havde mit orange Seiko Sumo på da jeg lavede aftensmad. Icon_e_smile

MVH Peter

Re: Hvilken japser har du på idag ? - DJmon - 06-04-2010

idag mit gyldne seiko 7005-7010 jeg er fuldstændig vild med den perfekte skive/visere
At uret bare går perfekt er bare et tegn på seikos kvalitet Icon_e_smile

İmage

Re: Hvilken japser har du på idag ? - Peter - 07-04-2010

Hej

Jeg har tidligere idag båret mit orange Seiko Sumo. Icon_e_smile

MVH Peter