|
debate - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: debate (/showthread.php?tid=56950) Sider:
1
2
|
debate - willy - 11-12-2011 I would like to say hello to everyone on this site.Some of you i know from Vintage and i have missed you all.But i have not missed the site that in my opinion turned into a back clapper sales forum.I am pleased we now have a forum where we can debate watches without personal attacks on one another.No one is the complete expert on watches we all have our opinions and they should be respected.Even if someone gives you their honest opinion of the new watch you have just purchased.They might say you have wasted your money.But remember that is just their opinion and it is at least honest.Or would you rather have they tell you great watch hope you will be happy with it? I have disagreed with many people but i still like and respect them.I hope i can contribute to this forum in a positive and friendly way.But please remember it is watches we are talking about not people. willy Re: debate - Stensbjerg - 11-12-2011 Det er jeg helt sikker på du kan willy, jeg har selv trukket på din brede viden og en af grundene til at jeg altid har vægtet din holding højt selvom vi måske ikke har været enige er at jeg ved du altid er ærlig og snakker rent ud af posen,det har jeg altid haft den største respekt for. (og jeg bliver ganske lodret når jeg møder folk som ikke gør det Som du siger ingen er 100% ekspert men man kan altid være ærlig, også hvis man ikke kan lide uret det handler om uret og selvfølgelig ikke om personen bag jeg syntes der er forklaret rigtig godt i forums reglerne dem tror jeg ikke nogle af os kan være uenige med Men velkommen til willy. Re: debate - KlausM - 11-12-2011 Personligt vil jeg gerne have en saglig kommentar hvis jeg beder om det. Det kan så være både positiv og negativ kritik. Men beder jeg ikke om det og kan man ikke sige noget positivt så bør man nok ikke kommentere. Dette er ikke en holdning jeg normalt har men på baggrund af erfaring fra netop vintage ure ved jeg at der er nogen der sætter en ære i at lukke en gang lxxt ud hver gang. Her er det så at pli og høflighed kommer ind. Det kan så være man mener det er rygklapperi men så kan man jo bare holde sig fra at kommentere. Jeg er ikke tilhænger af at fortælle folk at de har købt noget lxxt når de stolt viser det frem. Det fører ikke til så meget. Mvh Klaus Re: debate - willy - 11-12-2011 KlausM Skrev:Personligt vil jeg gerne have en saglig kommentar hvis jeg beder om det. Det kan så være både positiv og negativ kritik. Men beder jeg ikke om det og kan man ikke sige noget positivt så bør man nok ikke kommentere. Dette er ikke en holdning jeg normalt har men på baggrund af erfaring fra netop vintage ure ved jeg at der er nogen der sætter en ære i at lukke en gang lxxt ud hver gang. Her er det så at pli og høflighed kommer ind. Det kan så være man mener det er rygklapperi men så kan man jo bare holde sig fra at kommentere. Jeg er ikke tilhænger af at fortælle folk at de har købt noget lxxt når de stolt viser det frem. Det fører ikke til så meget.willy Citat:It is not possible and not honest to say something positive when you do not mean it.I would never say anything negative just to hurt somebodys feelings. But if you ask an opinion and get one that is negative ,that is fair.And people will never learn anything about watches or anything else for that matter if you tell them lies.If a new beginer in the watch world buys say a Rolex and thinks he has purchased the very best of swiss watchmaking.Is it okay to let him go on thinking this or do you give him a bit of your knowledge?In my opinion there has been to much of this attitude on Vintage and it has a very negative effect.And god help anyone who dared to criticize a Rolex Omega etc etc.So i have to disagree with you on that point Klaus Re: debate - KlausM - 11-12-2011 Jeg forventer ikke at folk skal lyve eller være uærlige Willy. Der hvor jeg egentlig vil hen er at skal man give sin mening til kende kan den meget let blive særdeles subjektiv. Der er så her man skal tænke sig om; om det tilfører noget værdi. Beder trådstarter ligefrem om meninger er det klart at man så også risikere at høre både godt og skidt. Skal man lære noget er det facts eller konstruktiv kritik/råd der skal til. Mvh Klaus Re: debate - Stensbjerg - 11-12-2011 Jeg tror ikke i er så langt fra hinanden som jeg ser det er i enige om at man skal være ærlig svare i en venlig tone, og lade sine svar til trådstarter tage udgangspunkt hvad han/hun spørger om. Og det tror jeg vi alle kan blive enige om Re: debate - Claus Tukjær - 11-12-2011 Velkommen til Rodney Re: debate - Claus Tukjær - 11-12-2011 Jeg tror det er vigtigt at man har respekt for hinanden. Nu kender mange af os jo også hinanden. Det gør det meget nemmere. Personlig gider jeg ikke læse om at et mærke er noget skidt, og at folk der køber det er dumme. Vi må være for gode til den slags. Respekt for ens personlige mening, men den går ALTID begge veje... Re: debate - Stensbjerg - 12-12-2011 Enig Claus selvfølgelig skal vi ikke kalde folk nedsættende ting og deres ure for skidt, og jeg ved at det heller ikke er det som willy taler om. Jeg ønsker ikke at tage emner fra urforum op herinde men jeg vil sige at jeg er enig med willy med hensyn til rygklap delen på det forum, der var ikke plads til forskelligheden og så mister forummet altså liv,jeg syntes også at jeg så en tendens til at flere gode brugere derover til sidst blev væk. Man må forvente når man spørger om eller til et ur på et seriøst urforum at man få en ærligt svar om det man spørger om,uden at nogle personlige interesser fra ham der svare er mixet ind i svaret,uanset om man så er helt grøn eller "er" i verden. Man kan komme med saglig kritik af et ur uden at kalde det skidt eller snakke nedsættende til ejeren, og selvom man kender ejer af uret behøver man jo ikke kalde det århundret bedste køb hver gang hvis man kun mener det hver anden gang Re: debate - willy - 12-12-2011 KlausM Skrev:Jeg forventer ikke at folk skal lyve eller være uærlige Willy. Der hvor jeg egentlig vil hen er at skal man give sin mening til kende kan den meget let blive særdeles subjektiv. Der er så her man skal tænke sig om; om det tilfører noget værdi. Beder trådstarter ligefrem om meninger er det klart at man så også risikere at høre både godt og skidt. Citat:willy I can agree to what you say Klaus |