Urdebatten / Urforum
Større "kasser" - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Større "kasser" (/showthread.php?tid=57807)

Sider: 1 2 3

Større "kasser" - Staun - 04-06-2012

I takt med at urene med årene er blevet større, hvordan er så med værkerne? er de ligeledes blevet større?

Venligst
Staun

Re: Større "kasser" - Miwes - 04-06-2012

Et godt spørgsmål, som jeg også har tænkt på...

For det meste er det nok afstandsringen der bare er blevet større og værket ligger og putter sig med den mere plads omkring sig, men der er også flere værker som er blevet større, ved bl.a. Omega's nye værker er der sket en ændring til det større, men hvor meget og hvordan skal jeg ikke kloge mig på.

Vh. Michael

Re: Større "kasser" - Stensbjerg - 04-06-2012

Der må svaret vist være nej
der findes mange eksempler på værker som ikke fylder boet ud Icon_mrgreen

Re: Større "kasser" - Joepete - 05-06-2012

Men værker som 6497, cal. 9300 samt Seikos 7C46 fylder bestemt kasserne ud Icon_cool

Re: Større "kasser" - Stensbjerg - 05-06-2012

Yes der er selvfølgelig også nogen der fulgte med tidens trend
da kasserne begyndte at vokse Icon_e_wink

Re: Større "kasser" - hannover_dk - 05-06-2012

Stensbjerg Skrev:Yes der er selvfølgelig også nogen der fulgte med tidens trend
De er få - og af gode grunde - det er meningsløst og for de fleste helt ligegyldigt - voksede Rolex værk fra SD til SDDS - Tror det ikke men det er TROR. Sjov hvis vi kunne få liste over værker der passer lige ned i en 45 mm kasse uden værksring til at undgå det ligger og rasler - gerne hvis nogen - også Joepete kan supplere med

værk fabrikat og kaliber og mm værk

Jeg tror det stadigt er få som passer i 45 mm kasser - men erkender, at det jo ikke lige er mit samlerområde Icon_flov
vh

Re: Større "kasser" - OleJ - 05-06-2012

Øv ... da jeg så overskriften var jeg helt sikker på at det var et indlæg om Anni Fønsby eller Linse Kessler!! Icon_sign Icon_sign

Icon_crazy le J

Re: Større "kasser" - jkjaers - 05-06-2012

Tja, alt er vel godt med måde... dette er ikke et godt eksempel

İmage

For at vende tilbage til ure har jeg svært ved at forstå hvorfor et værk partout skal fylde hele kassen. Jeg kan godt se at det ser spøjst ud når man har glasbagside, men derudover har jeg svært ved at få øje på problemet.

Re: Større "kasser" - Peter - 06-06-2012

hannover_dk Skrev:
Stensbjerg Skrev:Yes der er selvfølgelig også nogen der fulgte med tidens trend
De er få - og af gode grunde - det er meningsløst og for de fleste helt ligegyldigt - voksede Rolex værk fra SD til SDDS - Tror det ikke men det er TROR. Sjov hvis vi kunne få liste over værker der passer lige ned i en 45 mm kasse uden værksring til at undgå det ligger og rasler - gerne hvis nogen - også Joepete kan supplere med

værk fabrikat og kaliber og mm værk

Jeg tror det stadigt er få som passer i 45 mm kasser - men erkender, at det jo ikke lige er mit samlerområde Icon_flov
vh
Hej John

Nej værket voksede ikke i størrelsen, men det gjorde urkassen derimod, grundet at den skulle være vandtæt til 3900 meter istedet for 1220 meter, så der er slet ikke plads til et større værk i Deepsea, for Rolex er no nonsens tool, hvis ikke havde de nok ladet lænken vokse sammen med urkassen. Icon_e_wink

MVH Peter

Re: Større "kasser" - hannover_dk - 06-06-2012

Ja ja Peter - fordi det skal ned op den dybde, men det giver jo ikke andet mening egentlig, end at man ville ha et stort ur og her har en undskyldning - MEN der er jo ingen der skal ned på noget der ligner den dybde - sååå - Det er mode og det er helt ok, men det er ikke specielt urmæssig fornuft i mine øjne
vh