Urdebatten / Urforum
The Bear pit - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: The Bear pit (/showthread.php?tid=57821)

Sider: 1 2 3 4 5

The Bear pit - KimT - 07-06-2012

Jeg har fået en henvendelse fra en bruger, med et forslag.

På TZ-UK er der et underforum, der hedder "The bear pit" hvor folk der gerne vil diskutere på en lidt mere - skal vi kalde det direkte - måde, kan slå sig løs.
Et underforum, hvor næsten alt er tilladt og samtidig et sted for nogle at afreagere og for de lidt sarte (mig selv til tider) at undgå.

Et sted for dem, der meget gerne vil gå ind i de mere "hårde" debatter og et sted hvor man kan tage de diskutioner, som IKKE egner sig til det alm. forum.
Man kunne vælge at "skjule" det, således at det kun er medlemmer, der har adgang (ligesom billedgalleriet)

Jeg må indrømme at jeg er meget i tvivl om jeg synes det er en god ide, og søger derfor indput fra alle Jer.

Re: The Bear pit - willy - 07-06-2012

Great idea . Willy

Re: The Bear pit - Stensbjerg - 07-06-2012

Jeg er imod at danne sub kultur på forummet
men det er selvfølgelig op til dig Kim.

Jeg syntes mere at man skal gøre sig klart at vi er forskellige
og er der udtryk man er i tvivl om kan man jo spørge sig frem

Re: The Bear pit - Claus Tukjær - 07-06-2012

Jeg ville ikke bruge det, men fint hvis andre vil...... Blot er det spørgsmålet om man på den måde skal tilpasse forummet efter brugerne? Jeg ville mene at brugerne skal tilpasse sig forummet....

Re: The Bear pit - KimT - 07-06-2012

Der er sikkert masser som vil nyde en tur i et sådan forum.
Men er det (som Jacob er inde på) en dårlig idé, med en opdeling?

Re: The Bear pit - Claus Tukjær - 07-06-2012

Vi må jo blot erkende at tingene ikke fungere optimalt som det er nu..... Min løsning vil ikke være et nyt underforum....

Det er ingen hemmelighed at jeg ikke bryder mig om at læse fuck og idiot i hver sætning i en tråd. Jeg er bestemt ikke sart, men alle kan kigge med herinde, og vi bør som voksne mennesker kunne udtrykke os lidt mere sobert....

Re: The Bear pit - KimT - 07-06-2012

Jeg bruger selv ord som fuck og har intet problem med det i sammenhænge som - Fuck, et lækkert ur og lign.
Men vi må jo anerkende at vi er meget forskellige mennesker, som har forskellige indgangsvinkler til tingene.

Måske det var en måde, at give plads til alle, på en "bedre" måde end idag.
Ikke dermed sagt at jeg synes det er det rigtige - jeg tænker bare højt.

Re: The Bear pit - willy - 07-06-2012

Claus Tukjær Skrev:Vi må jo blot erkende at tingene ikke fungere optimalt som det er nu..... Min løsning vil ikke være et nyt underforum....

Det er ingen hemmelighed at jeg ikke bryder mig om at læse fuck og idiot i hver sætning i en tråd. Jeg er bestemt ikke sart, men alle kan kigge med herinde, og vi bør som voksne mennesker kunne udtrykke os lidt mere sobert....
What you think of as being civilised is maybe just your opinion . We should try to keep to discussing watches . There are always many different types of people on watch sites . A little more tolerence and understanding of people who do not think as you do would be a big help . I would never make a personal comment about you , or use your name in a discussion with some one else . If we could only keep to talking about watches we would not have these personal comments . I would also never complain to someone else if i did not like what i read . And i do not like excaggeration in any form just to try to discredit someone . Fuck and Idiot in every sentence is just not true . I know the english language better than you and just about anyone else on this site . And i can assure you that they are a legitimate part of the english language and used by some of the greatest minds in this world . Because you do not like it Claus does not mean you are right . Tolerence is the word you are looking for . Willy

Re: The Bear pit - Stensbjerg - 07-06-2012

Jeg er heller ikke tilhænger af at sproget herinde er farvet til med diverse saftige gloser,
men det syntes jeg heller ikke er tilfældet og forummet mener jeg også skal være et udtryk for hvordan sproget ser ud i dag.

Når en skriver fu.. (de prikker er meget nyttige syntes jeg) et fedt ur kan jeg ikke blive stødt,
det er som jeg ser det et udtryk for glæde i en tone som man kan møde mange andre steder i dag.

Jeg kan generelt ikke blive stødt over at man bruger en saftig glose til at udtrykke en glæde eller følelse
over noget inden for urverden,der hvor jeg står af er når tingene går over i at blive et person angreb.

Nu handler det også om at kende den tone tingene bliver sagt i,
når willy siger at en er idiot så er det en stor fordel at kende willy for tingene og udtrykene skal altså ikke tages som noget ondskabfuldt,
han har en direkte måde at sige sine holdninger men han bliver aldrig personlig/ondskabsfuld og der er ingen grund til at andre blive det over for ham.

Forummet er jo kun rigt hvis der er plads til forskelligheden
hvad er det værd hvis det kun handler om at sidde og klappe af hinanden Icon_question

Re: The Bear pit - mnielse - 07-06-2012

Claus Tukjær Skrev:Vi må jo blot erkende at tingene ikke fungere optimalt som det er nu..... Min løsning vil ikke være et nyt underforum....

Det ville dække et bredere publikum og det ville være lettere for moderator at sparke boss's og bullies over i the bear pit i stedet for at rode rundt i en uskyldig tråd:-)