Urdebatten / Urforum
Indvendig drejekrans på LLD defekt - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Indvendig drejekrans på LLD defekt (/showthread.php?tid=58899)

Sider: 1 2 3

Indvendig drejekrans på LLD defekt - David.H - 03-03-2013

Jeg har lagt mærke til at den indvendige drejekrans på mit Longines Legend Diver rykker sig engang imellem i løbet af dagen. Har prøvet at tage det af og banke det let ned i min håndflade, og det er meget tydeligt at det rykker en halv til en hel centimeter. Går ikke udfra at det er meningen? Har Googlet lidt og er kommet frem til at der er nogle i bla USA der har oplevet noget ligende, men vil høre om nogle herinde har oplevet det og om det tager lang tid at rette?

Re: Indvendig drejekrans på LLD defekt - T.Hansen - 03-03-2013

Hej David, jeg har jo som bekendt også haft et LLD, og kan bestemt ikke nikke genkendende til det som du oplever med dit. Det er da en fejl, ligesom du selv er inden på, mon ikke den lokale urmager kan fikse det??

Hilsen Tom.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Re: Indvendig drejekrans på LLD defekt - David.H - 04-03-2013

Tak for svaret Tom. Jeg tager forbi urmageren i løbet af ugen.

Re: Indvendig drejekrans på LLD defekt - jkjaers - 04-03-2013

HAr heller aldrig oplevet noget lignende med mit. Jeg ville smide det til urmager!

Re: Indvendig drejekrans på LLD defekt - HG - 04-03-2013

Det jeg havde havde heller ikke problemer, så afsted med det og hold os lige opdateret med hvordan det blev løst Icon_e_wink

Re: Indvendig drejekrans på LLD defekt - David.H - 04-03-2013

HG Skrev:Det jeg havde havde heller ikke problemer, så afsted med det og hold os lige opdateret med hvordan det blev løst Icon_e_wink

Det gør jeg. Regner med at svinge forbi en urmager sidst på ugen.

Re: Indvendig drejekrans på LLD defekt - p.sebastian - 07-03-2013

hej David

jeg har ikke haft samme problem som dig med mit LLD, men har trukket kronen af første gang jeg skulle stille det og synes ikke helt at byggekvaliteten lever op til mine forventninger. Havde det ikke været så smukt et ur, havde jeg solgt det for længe siden.. men bliver stadig glad hver gang jeg tager det på.

Mvh.

p.sebastian

Re: Indvendig drejekrans på LLD defekt - David.H - 07-03-2013

Så er det røget en tur på værksted. Desværre kunne de ikke sige så meget, hverken omkring tidsforløbet eller om det er noget de har hørt før. I det hele var det en lidt mærkelig oplevelse..

Men der går nok en 3-4 uger før det er hjemme igen har jeg ladet mig fortælle. Så jeg laver en opdatering når det kommer tilbage.

Re: Indvendig drejekrans på LLD defekt - mnielse - 07-03-2013

David.H Skrev:Så er det røget en tur på værksted. Desværre kunne de ikke sige så meget, hverken omkring tidsforløbet eller om det er noget de har hørt før. I det hele var det en lidt mærkelig oplevelse..

Men der går nok en 3-4 uger før det er hjemme igen har jeg ladet mig fortælle. Så jeg laver en opdatering når det kommer tilbage.

Hvis det er lavet som de gamle originale Brevet compressor kasser, kunne det godt tyde på at der er lidt mellemrum mellem drejeskiven og glasset. Er det originalt glas der sidder på?

Martin

Re: Indvendig drejekrans på LLD defekt - David.H - 19-03-2013

mnielse Skrev:
David.H Skrev:Så er det røget en tur på værksted. Desværre kunne de ikke sige så meget, hverken omkring tidsforløbet eller om det er noget de har hørt før. I det hele var det en lidt mærkelig oplevelse..

Hvis det er lavet som de gamle originale Brevet compressor kasser, kunne det godt tyde på at der er lidt mellemrum mellem drejeskiven og glasset. Er det originalt glas der sidder på?

Martin

Hej Martin

Har først set dit indlæg nu! :(
Ja der er originalt glas på, har ikke foretaget nogen ændringer på uret og jeg er ene ejer.

Modtog et kedeligt opkald fra urmageren i dag.. Longines vil ikke lave mit ur på garantien da de mener at jeg har tabt det. Den mekanisme der holder den indvendige drejekrans på plads er åbenbart knækket. Hvad værre er så mener de at der er tydelige spor efter fysisk overlast ved det ene horn, men jeg indleverede uret stod det som nyt. Personen der tog imod noterede da også at der ingen mærker var at se på uret. Ærgerligt. Nu har jeg bedt om at få det tilbage uden at få det lavet.