|
Opskriften - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Opskriften (/showthread.php?tid=59011) |
Opskriften - Stensbjerg - 31-03-2013 Har du nogen grund elementer der skal være på plads før et ur tiltaler dig (en opskrift om man vil) efter at have bevæget mig et par år i denne verden er jeg kommet frem til en opskrift når det handler om hvilke dykkerure der tiltaler mig. 1. det skal have udvendig krans. 2. skal være med lænke som består af få led ikke noget med mange små led. 3. vandtæt til min 300m 4. hornene på kassen må ikke være i samme bredde som lænken. 5. det må ikke være for poleret og små blanke led i lænken er no go. At min grail inden for dykkerure så kun opfylder punkt nummer 4 og 5 er en anden snak. hvad er din opskrift. Re: Opskriften - Avantismo - 31-03-2013 Titanium urkasse. Safirglas. 42-45 mm Vandtæt til min 200 mtr Lækker vintage brun læderrem / ammorem Re: Sv: Opskriften - KimT - 31-03-2013 1 - Størrelse mellem 38 og 44mm. 2 - Jeg skal have råd til det. Regel 1 kan gradbøjes Sendt via Tapatalk Re: Opskriften - berg - 31-03-2013 KimT Skrev:1 - Størrelse mellem 38 og 44mm.Regel 2 kan også gradbøjes! ;) Re: Opskriften - KlausM - 31-03-2013 1) Kommer uret med læderrem skal den være sort. 2) Er uret med gummirem skal den slutte op til urkassen. 3) 40-44mm 4) Visere skal være kraftige (ikke pinde) Mvh Klaus Re: Opskriften - Pedellen - 31-03-2013 1: Stål 2: Mekanisk værk 3: 40mm og op 4: safirglas 5: Vandtæt 200+ meter 6: Metal-lænke 7: Kronebeskytter Der er flere ure i titanium jeg rent visuelt er faldet for, men de vejer ikke nok til at give mig en fornemmelse af soliditet. Især er det et problem med drejelige lunetter, der for mig ofte virker skøbelige i titanium. Re: Opskriften - T Tornberg - 31-03-2013 Egentligt tror jeg mine kriterier til ure er at der skal være noget som driller øjet lidt. En "off"-farve på en viser eller sub-dial (den orange lynette på min PO f.eks.) Ja og så gør dimensionen på mit håndled at alt under 40-42 mm ligner noget som skulle sidde på min datters arm (hun er 8 år). Mvh Tobias Re: Opskriften - TimeToWatch.dk - 31-03-2013 Kan ikke sætte en opskrift på da det varierer for meget. Men et "roligt" skivelayout uden for meget pang og fastelavnsris, 38-44 mm og et flot konstrueret og finisheret værk er en god start /Mads Re: Opskriften - Stensbjerg - 31-03-2013 TimeToWatch.dk Skrev:Kan ikke sætte en opskrift på da det varierer for meget. Men et "roligt" skivelayout uden for meget pang og fastelavnsris, 38-44 mm og et flot konstrueret og finisheret værk er en god start Enig det er altid en god start. Re: Opskriften - Sociologen - 31-03-2013 Har ikke reflekteret over, om jeg har en egentligt opskrift, men hvis jeg skal forsøge at formulere en sådan, lyder den nok nogenlunde som følge: 1) Relativt store ure; 42-47 mm 2) Mekanisk værk 3) Automatisk optræk 4) Gerne dato 5) Stål- eller titaniumkasse 6) Kvalitetslænke eller -rem 7) Vel- og anerkendt producent 8) Pris helst ikke meget over 50k |