|
Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? (/showthread.php?tid=59134) Sider:
1
2
|
Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - TimeToWatch.dk - 23-04-2013 Jeg får ofte tilbudt brugte dameure og får i få tilfælde også noget ind, men det er absolut ikke noget med voldsomt salg i. Men hvorfor er det lige kvinderne ikke går op i finere ure? De bruger jo gerne kassen på smykker, sko og tasker, så forstår ikke hvorfor urene ikke fænger an?! Jeg ved mange af forummets medlemmers fruer er med på vognen, men det er vel som følge af vores interesse, at de har fået noget ordentligt på armen, hvilket er ganske forståeligt. Men hvad mener I ligger til grund for denne manglende interesse hos dem der ikke påvirkes af mandens interesse? /Mads Re: Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - Sub-erman - 23-04-2013 For kvinder er ure blot ét blandt mange mulige smykker, der kan vælges imellem. Tasker, sko/støvler og (for mange) tøj i alt almindelighed er derimod noget kvinder brænder for. Re: Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - khbk - 23-04-2013 Kvinder interesserer sig generelt ikke for værktøj og andre nyttige ting, såsom ure! Det er jo ikke smykker for os, men tools! / Kristen Re: Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - nicolaib - 23-04-2013 Synes faktisk man ser flere og flere kvinder med finere ure på.. Men der er ofte tale om herremodeller så som Rolex daytona, datejust, og Cartier santos.. Så min teori vil være at dameure er for små, selv for damer, og i takt med at størrelsen på ure til mænd efterhånden er løbet løbsk, så har kvinderne overtaget urene i 36-40mm Re: Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - baun - 23-04-2013 Kvinder vil gerne have fine og dyre ure, men først skal de lige have et bredt udvalgt af smykker (og dem får de aldrig nok af), så skal de også have huset fyldt op med fine ting og sager, så skal man jo klædes pænt på..... med andre ord - det står bare ca 1 mio. længere nede på ønskesedlen. vh baun Re: Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - MortenKN - 23-04-2013 De har ikke en kæft forstand på det - Kort sagt. For mange tøsebørns vedkommende handler det om at der skal stå Louis Vuitton, D&G eller Cavalli på urskiven, fordi det er det de forbinder med dyre mærker indenfor modeindustrien. De er ganske enkelt ikke klar over at der findes noget der hedder Haute Horolgerie, ligesom der er noget der hedder Haute Couture.... Min kone har en Submariner og hun er brandhamrende glad for den, men der er ingen tvivl om at det kun er pga min interesse at det også har fanget hende. Men sjovt er det at hun nu har en KLAR holdning til hvad der er et fedt ur og hvad der er noget popknald.... Og så syntes hun at det er pissesjovt at hun har et dyrere ur end direktøren i den virksomhed hun arbejder i - og at hun i øvrigt ved en hel del mere om Horologi end ham :-) Re: Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - Amehlbye - 23-04-2013 Sub'erman Skrev:For kvinder er ure blot ét blandt mange mulige smykker, der kan vælges imellem. Helt enig - de har mange flere smykker og andet at kunne vælge mellem Re: Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - T.Hansen - 23-04-2013 Jeg kan sgu egentlig godt forstå at kvinder ikke købere finere ure, for de findes sgu ikke til kvinder. De er jo som mange siger at de er alt for små, og deraf næsten umulige at aflæse klokken på;) udfra den betragtning giver det jo absolut ingen mening at spendere mange penge på ure, når de kan købe alt muligt andet lavet af guld, sølv og kryptonit. Hilsen Tom. Sent from my iPad using Tapatalk HD Re: Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - Dam - 23-04-2013 Det er umuligt at forstå det andet køn Re: Hvorfor køber kvinder ikke finere ure? - bcmb - 23-04-2013 MortenKN Skrev:... Og så syntes hun at det er pissesjovt at hun har et dyrere ur end direktøren i den virksomhed hun arbejder i - og at hun i øvrigt ved en hel del mere om Horologi end ham :-) Man skal ikke bære et dyrere ur end chefen, for så får man ikke lønstigning :-) Sent from my iPhone via Tapatalk |