Urdebatten / Urforum
Innovation - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Innovation (/showthread.php?tid=59289)

Sider: 1 2

Innovation - Stensbjerg - 18-05-2013

Hvor tung vejer innovation i dit urvalg eller rate af ur mærke Icon_question ,
hvis jeg kan se et formål med det så vejer det rimeligt tung for hvor højt jeg rater et mærke.

JLC Amvox er et super eksempel mener jeg. Icon_e_wink

Re: Innovation - TimeToWatch.dk - 18-05-2013

Jeg syntes det er værd lige at definere hvad udtrykke innovation dækker over for det er desværre ofte et misbrugt udtryk Icon_head For at noget er innovativt skal det ikke bare være noget nyt som kan betegnes en opfindelse, men skal også bidrage med en forbedret funktionalitet eller på anden vis rykke noget. Så bare at sprøjte nye modeller eller værker ud, uden der er tale om en radikal eller inkrementel udvikling, er for mig ikke at være innovative men mere at være aktive/opfindsomme.

Jeg er enig i at JLC hører til blandt de mærker der i min verden er innovative. At lave et kronograf med aktivering med tryk på glasset eller værker som LAB modellerne, hvor der tænkes helt nye løsninger, der bidrager med øget funktionalitet i ekstreme situationer. Jeg syntes også Richard Mille og AP er innovative. RM kører med banebrydende materialer og værkkonstruktioner og AP har deres R&P udviklingsafdeling der kan noget INGEN andre kan mht. de komplicerede værker.

For mig betyder det meget at et mærke formår at være innovative. Her er jeg ved at kaste op over Rolex stok-konservative tilgange til tingene men også imponeret over hvor ufatteligt godt de udnytter at være det. Men innovative skal de bestemt ikke have skyld for at være.

/Mads

Re: Innovation - baun - 18-05-2013

Det er faktisk et rigtig godt spørgsmål Jacob.

Jeg mener at stabilitet og funktionalitet kommer før kreative og inovative tiltag. Altså man må ikke sætte urets stabilitet og funktionalitet over styr for at lave nye inovative løsninger.

Det er dog klart at kan man gøre begge dele eller endda forbedre funktionalitet og stabilitet ved nye inovative løsninger er det flot. Længere tid mellem service intervaller. Mere præcis gang. Mere robust. Super.

Om det er smart at man skal sætte sin fedtede finger på glasset for at kontrolere sin kronograf... ?? Jeg synes det ikke. jeg ser det mere som et gimek, som viser hvad man formår.

vh Baun

Re: Innovation - Stensbjerg - 18-05-2013

Jeg er meget enig med jer begge dog ser jeg slet ikke Amvox med glas aktivering af chronografen som en gimek,
alene det at man spare 2 huller i kassen ser jeg som en stor fordel. Icon_cool

Re: Sv: Innovation - KimT - 18-05-2013

Lige kronograffunktionen på Amvox er efter min mening genial. Jeg rodede med den Micki har til
salg da vi var til GTG i Næstved og det var en super smart konstruktion. Helt klart et ur jeg opfatter
som meget innovativt.

Sendt via Tapatalk

Re: Sv: Innovation - baun - 18-05-2013

KimT Skrev:Lige kronograffunktionen på Amvox er efter min mening genial. Jeg rodede med den Micki har til
salg da vi var til GTG i Næstved og det var en super smart konstruktion. Helt klart et ur jeg opfatter
som meget innovativt.

Sendt via Tapatalk

Ja det var også den jeg rodede med og jo det et lidt sjovt.

Vh baun

Re: Innovation - Jens - 18-05-2013

Hvordan fungerer det mon? Vipper glasset og udløser en mekanisme eller hvordan?
Mvh Jens

Re: Innovation - TimeToWatch.dk - 18-05-2013

Aktiveringen via glasset er tænkt som en måde at betjene uret på i "pressede situationer" hvor små trykknapper på siden af kassen sjældent er lette at betjene. Står man på ski eller kører MC med hanssker på er det feks let at betjene. At man sparer to huller i kassen ser jeg ikke som havende nogen betydning da det ikke bidrager med noget. Det med bare at lave noget anderledes uden noget andet formål end at det er anderledes anser jeg ikke som at være innovativ. Jeg vil helst have koblet et formål med en forbedring på opfindelsen.

Også derfor jeg ikke nævner Hublot som værende blandt de mest innovative. De har fundet på en masse, men ikke noget jeg anser som værende andet end anderledes. At lave et ur med sort skive og ditto visere var ikke set før, men bare fordi man er de første med noget betyder ikke man er innovativ. Opfindelsen skal rykke noget. Hublot er dog ved at have et R&D apparat opbygget hvor de kan være innovative på både værk og materiale siden. Dog ses dette kun i deres high-end modeller.

/Mads

Re: Innovation - KimT - 18-05-2013

Jens Skrev:Hvordan fungerer det mon? Vipper glasset og udløser en mekanisme eller hvordan?
Mvh Jens
Det var som om at der nærmest var to kasser og den ene vipper idet man trykker.
Det var ikke kun glasset der vippede, men hele inderkassen som så på en eller anden måde aktiverer kronografen.

Jeg har kortvarigt prøvet at google for at finde en mere detaljeret teknisk beskrivelse uden held (endnu)

Re: Innovation - Mr. Tick - 19-05-2013

Innovation, nye ideer, osv. har med tiden fået større betydning for mit valg af ur og generelle præference for en given producent.

Et af mine favoritter i skrivende stund er en ganske lækker sag fra Breguet, idet deres nytænkning omkring balancehjulet får mig til at tænke på en science fiction film.

[url]"http://www.my-watchsite.com/classique-chronomtrie-7727-pink-gold-leather-strap-7727br129wu-breguet-3302.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.my-watchsite.com/classique-c ... -3302.html[/url]