Urdebatten / Urforum
Hvilket Oris ville du vælge? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvilket Oris ville du vælge? (/showthread.php?tid=61463)

Sider: 1 2 3

Hvilket Oris ville du vælge? - Ralle - 14-06-2014

Hej alle "medtosser" Icon_hello

Jeg står på vippen til at springe ud i min næste Oris-investering, og blandt alle de dejlige Oris´er der findes, er der specielt to modeller, som jeg har i søgelyset...

Den ene er den nyligt opdaterede version af den store ProDiver Chronograph, og den anden er Depth Gauge (som Tukjær netop har fået) Icon_diver

Hvad ville DU vælge og hvorfor Icon_question Det skal lige nævnes, at ProDiver Chrono koster en håndfuld tusinde mere end den anden, men til gengæld er den 4 mm større, med kronograffunktion, dobbelt så vandtæt og udført i titanium.

På sigt vil jeg enormt gerne blive ejer af begge modeller, men hvad "bør" jeg vælge her og nu Icon_question

Inputs modtages med stor glæde Icon_not

ProDiver Chronograph - kommer også med gummirem
İmage

Depth Gauge - kommer også med stållænke
İmage

Re: Sv: Hvilket Oris ville du vælge? - KimT - 14-06-2014

Klart Depth Gauge. Ikke af anden grund end at jeg ikke er vild med det andet og så synes jeg at DG er det fedeste Oris.

Re: Sv: Hvilket Oris ville du vælge? - Avantismo - 14-06-2014

KimT Skrev:Klart Depth Gauge. Ikke af anden grund end at jeg ikke er vild med det andet og så synes jeg at DG er det fedeste Oris.

+1

Re: Hvilket Oris ville du vælge? - runzuk - 14-06-2014

Har jo haft ProDiveren. Har kigget en del på Depth Gauge. Men i sidste ende ville jeg nok vælge den store ProDiver idet den er mest maskulin og rå.
De 51 mm virker ikke overdrevet stort. Uret sidder jo perfekt som et Oris skal. Det er bare lidt federe og lidt større. Gummi delen på Depth Gauge mangler jeg også rent visulet.
Men begge fede ure, ProDiveren tager blot stikket Icon_not

Re: Sv: Hvilket Oris ville du vælge? - Pedellen - 14-06-2014

KimT Skrev:Klart Depth Gauge. Ikke af anden grund end at jeg ikke er vild med det andet og så synes jeg at DG er det fedeste Oris.
+2

Re: Sv: Hvilket Oris ville du vælge? - hansur - 14-06-2014

Pedellen Skrev:
+2

Icon_party Icon_+1

Re: Hvilket Oris ville du vælge? - KlausM - 14-06-2014

İmage

Re: Sv: Hvilket Oris ville du vælge? - Henrik A - 14-06-2014

hansur Skrev:
Pedellen Skrev:
+2

Icon_party Icon_+1

+3-1 (dvs ProDiver Chronograph til mig, elsker den nye model!)

Re: Hvilket Oris ville du vælge? - KlausM - 14-06-2014

İmage

Re: Hvilket Oris ville du vælge? - Hedegaard - 14-06-2014

Var forleden ude med et par kammerater og fridykke på et vrag (lå på 12-13m) i Aarhusbugten efter lidt torsk, og kunne sku egentlig godt tænke mig at prøve sådan en "manuel" dybdemåler! Evt lige teste den mod mit eletroniske fridykkerur Icon_cool

Så jeg ville 100% gå efter Depth Gauge, at den så også imo er noget kønnere er jo bare et plus Icon_e_wink