|
Vintage Breguet Triple Calendar - Hjælp! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Vintage Breguet Triple Calendar - Hjælp! (/showthread.php?tid=61552) |
Vintage Breguet Triple Calendar - Hjælp! - MikBoegild - 04-07-2014 Hej allesammen. Jeg har luret lidt på den her i et stykke tid og da jeg ikke ved ret meget om Breguet, håber jeg der er nogen der kan hjælpe mig. Det har været meget svært at finde nogen form for information på uret, især fordi sælger ikke ved ret meget om det og sidder på den anden side af jordkloden, men jeg er i tvivl om pushers på venstre side er brækket af eller om det bare er de klassiske huller til at stille dato osv., som man også ser på mange andre triple calendars. Håber at der er nogen der ved mere end jeg gør Mvh. Mikkel ![]() ![]() ![]() ![]()
Re: Vintage Breguet Triple Calendar - Hjælp! - TimeToWatch.dk - 04-07-2014 Det er det man kalder et marriage. Man tager et gl. værk, i dette tilfælde et ganske fint Valjoux 72C og smider det i en nyere no-name urkasse. Dernæst en nyere skive som man så her har valgt at skrive Breguet på. Uret har intet med et Breguet at gøre med mindre det Valjoux 72C er et Breguet modificeret værk, hvilket jeg stærkt tvivler på ud fra billedet. Mener heller ikke Breguet har brugt dette værk nogensinde, men det kan da være. Hullerne er venstre side er knapper til at stille kalenderen. Personligt har jeg det lidt svært med den slags "skilte tuning" /Mads Re: Vintage Breguet Triple Calendar - Hjælp! - MikBoegild - 05-07-2014 Hej Mads, og tak for svaret. Okay, det var netop dette jeg tænkte kunne være tilfældet. Sælger siger godt nok at værket er Breguet-stemplet, men det er umuligt at vurdere ud fra billederne. Det nærmeste jeg kom det var denne model. ![]() Det ser dog ud til at der er større pushers til dag- og datoindstillinger og kronen også anderledes. Derudover er skiven jo den samme? Jeg vil ikke sige at jeg er WIS, men jeg forstår ikke helt hvorfor man skulle tage en skive fra et forholdsvist dyrt ur og sætte i en uoriginal, og dårligere kasse, da prisen på det samlede originale ur må være højere en den tilbageværende værdi i et frankenwatch. Jeg mener jo at Breguet i den tidsperiode denne skive er fra var et af de finere ure? Mvh. Mikkel Re: Vintage Breguet Triple Calendar - Hjælp! - TimeToWatch.dk - 05-07-2014 Jeg kender ikke den viste model fra Breguet men kan se det er samme værk i de to ure. Dette betyder at Breguet har brugt Valjoux 72C værket. Om værket i det ur du så har kig på er et Breguet han jeg ikke vurdere. Det kræver langt bedre billeder af værket. Uanset hvad er kasse af nyere dato og ikke original, mens skiven er en redial (altså fået nyt tryk). Men er værket et originalt Breguet modificeret Valjoux 72 C er det er seriøs stak $ værd. Uanset hvad skal du få close up billeder af værket for det er her værdien evt ligger. /Mads Re: Vintage Breguet Triple Calendar - Hjælp! - MikBoegild - 05-07-2014 Jeg vil se om jeg kan få fat i bedre billeder af værket, men indtil da skal du have tak for hjælpen. Er der nogen steder eller foreslag til hvordan man kan lære lidt om de grundlæggende forskelle på værker og de visuelle give-aways? Mvh. Mikkel. |