|
Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph (/showthread.php?tid=61559) |
Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - Virgilen - 05-07-2014 Hej Gutter Jeg har behov for jeres hjælp inden jeg kaster mig ud i et køb at et JLC Deep Sea Chronograph som jeg har prøvet adskillige gange. Jeg har solgt ud af mine ure på det seneste, og har pt. kun mit Omega Speedmaster Dark Side Of The Moon, som jeg er utroligt glad for men mere anser for et casual ur. Jeg savner et ur i stål som kan benyttes både med skjorte og slips, men også med t-shirt og shorts/jeans. Jeg er nået frem til ovennævnte JLC, men inden jeg kaster mig ud i det ville jeg gerne høre jeres holdning. Er det et godt valg, eller har i andre alternativer til mig? Jeg er også lun på et Rolex Daytona i stål, men er nået frem til at det nok er lige i underkanten størrelsesmæssigt. Jeg håber I vil komme med jeres ekspertise, da jeg har behov for at være 100 % sikker inden jeg kaster mig ud i mit næste køb. På forhånd tak. Re: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - KlausM - 05-07-2014 Det er et super flot ur du har fat i der. Jeg har selv kigget på den et par gange men midstede lidt interessen da jeg fandt skiven for "let" (ikke så eksklusiv at se på) i forhold til hvad jeg søgte i et højt respekteret mærke. Jeg synes den er for casual når du nu har en DSOTM. Jeg ville kigge efter noget med et mere klassisk snit. Til inspiration kan nævnes: Zenith 36000 VpH Zenith Captain Breitllng Transocean JLC Master Chronograph IWC Portuguese 3714 IWC Portuguese Classic 3904 IWC Pilot 3777 IWC Yacht Club GP Chrono Hawk Rolex Daytona GO Sixties GO Senator Navigator Baume and Mercier Capeland 10084 Blancpain Leman Flyback Habring Chrono Heuer Carrera Calibre 17 Ja jeg leder stadig efter den perfekte kronograf... Skal uret være på lænke ville jeg vælge en Daytona. Skal den være på rem så blev det en IWC 3904. Mvh Klaus Re: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - KimT - 05-07-2014 Skal det være en chronograph? Du skriver følgende: Citat:Jeg savner et ur i stål som kan benyttes både med skjorte og slips, men også med t-shirt og shorts/jeans. Jeg synes dit eget forslag er super, men jeg er nød til lige at foreslå det herunder viste, idet det er mit yndlings ur og det lever op til de nævnte krav. (men er jo ikke en chronograph)
Re: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - Virgilen - 05-07-2014 KlausM Skrev:Det er et super flot ur du har fat i der. Jeg har selv kigget på den et par gange men midstede lidt interessen da jeg fandt skiven for "let" (ikke så eksklusiv at se på) i forhold til hvad jeg søgte i et højt respekteret mærke. Jeg synes den er for casual når du nu har en DSOTM. Hej Klaus Tak for dit meget hjælpsomme svar. Sjovt vi er så forskellige når det kommer til hvad vi anser for klassisk kontra Casual. En af mine største overvejelser, hvad angår DSC har været om det netop var for klassisk et look til mig Daytona'en er virkeligt også et fedt ur, men kombinationen af størrelsen og det, at Rolex ses på hver anden persons arm (overdrivelse fremmer forståelsen Hvis du har forslag i den stil jeg har nævnt for dig, er du meget velkommen. Behøver ikke nødvendigvis at være chrono. God aften Re: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - Virgilen - 05-07-2014 KimT Skrev:Skal det være en chronograph? Du skriver følgende: Hej Kim Det behøver ikke nødvendigvis at være en chronograph. Din AP har jeg haft kigget på og prøvet adskillige gange, og det er et af de flotteste ure, hvad angår kasse, skive osv. jeg har prøvet. Jeg kan bare desværre ikke forene mig med lænken. Det er som om jeg lige skal have 10 år mere på bagen for at kunne bære den Men tak for dit forslag og jeg tror helt sikkert at jeg kommer til at eje uret på et tidspunkt i mit liv. God aften Re: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - KlausM - 05-07-2014 Selv tak. Jeg vil lige nævne at de ure jeg har remset op er en blanding af stilarter. For mig er IWC 3904 måske efter min smag det mest klassiske. Et sindsygt lækkert ur! ![]() Ure lavet af carbon eller keramik er for mig ikke klassiske i stilen. DSC er et lækkert ur og er måske valget for dig. Jeg synes bare den mangler lige det ekstra som jeg synes JLC normalt har. Når vi nu er ved JLC hvad så med en Master Compressor: ![]() Også er meget lækkert ur. Jeg er dog ikke stor fan af compressor kronen og de krono knapper. Mvh Klaus Re: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - Virgilen - 05-07-2014 Nej er helt enig. Sorte ure er ikke klassiske. Mere sporty og dystre. Er glad for min men har brug for et af stål til at supplere. Master compressor er virkeligt fedt, men jeg har det på samme måde hvad angår krone m.m. som dig. Re: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - stenstrupigen - 05-07-2014 Hej Virgilen JLC som du viser synes jeg bestemt ikke er sagen. Det er rent sportsur i min verden. Re: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - Virgilen - 06-07-2014 stenstrupigen Skrev:Hej Virgilen Hej I og med jeg gerne vil kunne bruge uret til begge dele synes jeg det er en god mellemting. Synes sagtens det kan bæres til pænere tøj
Re: Alternativer til JLC Deep Sea Chronograph - Kristofferj - 06-07-2014 3904 er mega flot!! Hodinkee har lavet en fin artikel [url]"http://www.hodinkee.com/blog/a-week-on-the-wrist-the-iwc-portuguese-chronograph-classic" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.hodinkee.com/blog/a-week-on- ... ph-classic[/url] |