|
Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Prisen på grisen... (find popkornene frem!) (/showthread.php?tid=61614) |
Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - Claus_K - 21-07-2014 ...vi har jo ofte debatteret om de (især) dyre ure er prisen værd. Langt hen ad vejen er meget forsvaret gennem håndværk, udviklingsomkostninger, kvalitetskontroller, materialevalg, etc. - men for mig kører det fuldstændigt af sporet hvis/når en gummirem til et AP skal koste over 8.000 kroner. Det fortæller mig at de (især) dyre horologiske mærkevarer er fuldstændigt vanvittigt opblæste og helt ude af proportioner... jeg kan sq ikke undgå at få en indre modstand mod hele konceptet. Hvad siger I? Link => AP gummirem til 8.600 dkr PS. Dette er selvfølgeligt intet mod Chrono.dk / Thomas. Hans prissætning er givetvis rimelig ift. vejl. udsalgspris - så hold venligst dette udenfor debatten Re: Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - KimT - 21-07-2014 Selvfølgelig har det intet med Thomas at gøre, men derimod listeprisen der er interessant. For mig virker det helt vildt (og lidt mærkeligt) Da jeg købte gummirem til mit Safari gav jeg under 3k. Jeg mener det var 2800 og det samme jeg gav for en til mit JLC Navy Seal. Re: Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - Black Seal - 21-07-2014 Claus_K Skrev:...vi har jo ofte debatteret om de (især) dyre ure er prisen værd. Det er jo inkl. spænde Spøg til side, det er sindssygt. Re: Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - Avantismo - 21-07-2014 Det er ligemeget hvad sådan en rem koster. I den prisklasse spørger man ikke om priserne. Betal ved kasse 1. Ligesom hvis du køber en Lamborghini Aventador. Der er en kopholder ikke standard. Det er skam ekstra udstyr. Den koster 2500 kr og vejer nok 70 gram. Det er bare et lille stykke kulfiber og et stykke aluminium. Koster sikkert 100 kr at producere. Re: Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - maclerche - 21-07-2014 Ja det er vilde priser… så er et service til 4.000,- jo pludselig billigt … Re: Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - Claus Tukjær - 21-07-2014 Avantismo Skrev:Det er ligemeget hvad sådan en rem koster. I den prisklasse spørger man ikke om priserne. Betal ved kasse 1. Har man råd til et AP, har man nok også råd til remmen Re: Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - Claus_K - 21-07-2014 CT-Watches.dk Skrev: For mange er det jo et spørgsmål om prioritering. Når det er sagt, kunne jeg aldrig nogensinde finde på at købe en gummirem til 8.600... om jeg så havde penge som græs. Aldrig i livet om jeg vil bidrage til et sådant cirkus Re: Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - Stensbjerg - 21-07-2014 Selvom man har kassen gider man jo ikke betale mere for en vare end man er nødt til, Der er jo en grund til at man har kassen. Det med pris på dele og service kiggede jeg ikke på før i tiden, Men som Claus har jeg nu en indre modstand, så det i dag sammen med "min" VFM betyder meget for mine valg. Men hvis AP får tingene solgt til de her priser ( og det gør de jo nok Så sætter de jo ikke priserne ned foreløbelig Re: Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - Claus_K - 21-07-2014 Stensbjerg Skrev:Men hvis AP får tingene solgt til de her priser ( og det gør de jo nok En tanke: Hvis den "rimelige/rigtige" pris på gummiremmen er f.eks. 100 kr... (produktion, distribution, avance, osv.) så er den prissat med faktor 86 (...jeg er med på told, moms, osv. skævvrider, men alligevel). Er den "rimelige/rigtige" pris på et AP ROO så reelt kun ca. 1.000 kr ??? Formentlig ikke... men hvorfor skulle pris-filosofien være anderledes på uret, end på tilbehøret? Er den så 2.000 ?, 5.000 ? ...der er i hvert fald langt til 86K Re: Prisen på grisen... (find popkornene frem!) - Claus Tukjær - 21-07-2014 En vare koster det som kunderne vil betale og der er sikkert nok der betaler uden at få trækninger ved venstre øje.... ![]() (kunne ikke lige finde en gif) |