Urdebatten / Urforum
Armlænke ur stramt eller løst - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Armlænke ur stramt eller løst (/showthread.php?tid=61745)

Sider: 1 2

Armlænke ur stramt eller løst - MartinEmjay - 22-08-2014

Godaften herinde

Jeg har brug for lidt gode råd, eller nærmere bare ét.
Jeg har aldrig købt et ur før, men min arbejdsgiver har været søde at give et til mig i jubilærumsgave Icon_flag et Sort Armani ceramica model AR1451 med lænke på. min store tvivl er dog om hvordan det skal sidde, da jeg aldrig har gået med ur før. Jeg har fået fjernet nogle led på det hos en urmager, og for den sags skyld sat et på igen. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om hvordan jeg syns det sidder/skal sidde. Enten syns jeg det strammer lidt, og får jeg sat et ekstra på føles det løst, så jeg er lidt i vildrede Icon_crazy

hvad Anbefaler I herinde og hvad gør I evt selv?

Hilsen en fortvivlet rookie urejer Icon_e_biggrin1

Re: Armlænke ur stramt eller løst - Hedegaard - 22-08-2014

Jeg har det hellere lidt for løst end lidt for stramt! Men prøv begge dele af et par gange og så finder du vel ud af hvad der fungerer bedst for dig! Icon_cool

Re: Sv: Armlænke ur stramt eller løst - KimT - 22-08-2014

Det er meget individuelt, men jeg foretrækker det til den løse side og føler hurtigt det kan blive lidt ubehageligt hvis det er for stramt. Ens håndled ændrer også størrelse ifht. temperaturen og sidder mit ur "til" i kølige omgivelser, bliver det for stramt når det bliver varmere.

Re: Armlænke ur stramt eller løst - knudseninc - 22-08-2014

Kender udmærket dit dilemma!! Jeg er efter utallige forsøg med løs vs stram kommer frem til at det generelt er mere behageligt, hvis det er til den løse ende. Men alt i alt er det nok individuelt:-)

Re: Armlænke ur stramt eller løst - Amehlbye - 22-08-2014

Sidst jeg havde det problem solgte jeg uret igen

Re: Armlænke ur stramt eller løst - Glatnakken - 23-08-2014

Det er måske lidt voldsomt at sælge et ur, fordi man ikke kan affinde sig med lænken.
En mulighed kunne måske være at prøve med en rem i stedet.

Jeg synes selv at der er tidspunkter på året, hvor det er sværere at gå med lænke, fordi mit håndled ændrer sig.
Særligt om sommeren synes jeg ikke det dur med lænke, fordi mit håndled ændrer sig - det er bare de varme 3 måneder.
Jeg gætter på det skyldes man sveder og til andre tider er køligere om håndleddet

Re: Armlænke ur stramt eller løst - Avantismo - 23-08-2014

Jeg foretrækker at det sidder rimeligt fast om håndleddet.

Var på kundetur med mit arbejde for et par måneder siden til Italien.

En af kunderne havde et gammelt Datejust med oysterllnke på.

Det sad meget løst og sejlede rundt på armen. Så løst, at uret tit hang med urkassen imod jorden (undersiden af håndleddet)

Jeg fik det næsten fysisk dårligt og måtte lægge bånd på mig selv for ikke at kommentere på det Icon_e_wink

Re: Armlænke ur stramt eller løst - Kristofferj - 23-08-2014

Avantismo Skrev:Jeg foretrækker at det sidder rimeligt fast om håndleddet.

Det sad meget løst og sejlede rundt på armen. Så løst, at uret tit hang med urkassen imod jorden (undersiden af håndleddet)

Jeg fik det næsten fysisk dårligt og måtte lægge bånd på mig selv for ikke at kommentere på det Icon_e_wink

Det er lidt som at se folk der ikke binder deres snørrebånd. Man får et uforklarligt ubehag indeni:)

Re: Armlænke ur stramt eller løst - bcmb - 23-08-2014

Avantismo Skrev:Jeg foretrækker at det sidder rimeligt fast om håndleddet.

Haha jeg kender det udmærket godt! Det er svært at holde sig i skindet. En kollega bærer en kæmpestor Seiko Kinetic diver på lænke, men meget løst, og det sejler bare rundt på håndleddet, og kan komme hele vejen rundt. Jeg kan næsten ikke holde det ud!

Re: Armlænke ur stramt eller løst - Miwes - 23-08-2014

Reglen for mig er at jeg lige skal kunne få min pegefinger ind under lænken, så er den tilpas.

Lænken er den bedste løsning til lidt af hvert, men en god læder rem er ikke at foragte.

Din løsning er jo en lænke med hurtig mikro-justering, hvilket for nogle mærker er standard.