|
Nyt Omega Seamaster vintage - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Nyt Omega Seamaster vintage (/showthread.php?tid=62240) |
Nyt Omega Seamaster vintage - Klokkelærling - 26-11-2014 Hej herinder Jeg kunne i går hente mit nye Omega vintage, et Seamaster, cal. 267, ref. 2891-1, 36 mm. Her er nogle billeder fra nettet. Enjoy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kan fortælle at det sidder meget behageligt på armen, og det tikker fint derud ad. Egenligt lidt imponerende, taget i betragtning at det er fra 1956 (imponerende hvad disse, forholdsvis, billige ure kan præstere). God dag, hilsner Jacob Re: Nyt Omega Seamaster vintage - TDN - 26-11-2014 Hej! Tillykke med det! Kan ikke lige husk om du er i Århus området, hvis du er det, kunne vi smide det i timegrapheren en dag og se om du skal have det til service. Hvis er glasset er ridset (billedet er ikke særligt tydeligt) kan du selv polere det med noget polermiddel eller tandpasta med slibemiddel så kan det blive som nyt igen. Mvh. Thomas Re: Nyt Omega Seamaster vintage - Klokkelærling - 26-11-2014 Hej TDN Jeg bor på Sjælland, men tak for tilbudet Det er noteret det med polering af glas. Rart at vide hvis det skulle blive aktuelt, men jeg synes det er fint som det står. Takker for råd. Hilsner Jacob Re: Nyt Omega Seamaster vintage - Calle86 - 26-11-2014 Tillykke med det fine ur. Altid en fornøjelse at se forskellige gamle omegaer! Vh jesper Re: Nyt Omega Seamaster vintage - whoa - 26-11-2014 Det er ret lækkert! Tillykke med det Re: Nyt Omega Seamaster vintage - KimT - 26-11-2014 Tillykke med det Klokkelærling Jeg er generelt ikke så glad for patina, men det ser jævnt og flot ud Klokkelærling Skrev:Egenligt lidt imponerende, taget i betragtning at det er fra 1956Man får meget for pengene med denne type ure....... Re: Nyt Omega Seamaster vintage - baun - 26-11-2014 Smukt vintage Omega. Tillykke. Et af de tidligste manuelle Seamarsters Vh Baun Re: Nyt Omega Seamaster vintage - Klokkelærling - 27-11-2014 Tak for det alle sammen. Fedt at blive bekræftet i at der er mange der kan se det herlige i disse ældre (læs: gamle <!-- s:up: --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_Up.gif" alt=":up:" title="Thumps up" /><!-- s:up: --> ) Omega vintage. Ja, patina'en er jævn, og jeg synes om det, så længe uret ikke er hærget og ødelagt. Det bekræfter at det er blevet båret og brugt og set en masse dagslys. I øvrigt ganske tankevækkende, at selv om det kan virke spinkelt og fint og måske lidt sårbart, så blev det i den grad lavet til dagligt brug. Og kva den rimelige pris blev købt og båret af folk fra de fleste samfundslag (relativt), og i øvrigt brugt til de fleste arbejdsopgaver dengang, fx havearbejde og lign. ... og det tikker der ud ad endnu... Any way, jeg er glad for det - og slet ikke sikker på det er det sidste Omega vintage jeg køber <!-- s:lol: --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif" alt=":lol:" title="Laughing" /><!-- s:lol: --> God aften, hilsner /Jacob |