|
Seamaster 2531.80: vinder mit ur tid?? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Seamaster 2531.80: vinder mit ur tid?? (/showthread.php?tid=64504) |
Seamaster 2531.80: vinder mit ur tid?? - martinmo - 07-08-2005 Jeg er blevet den heldige ejer af et nyt Seamaster 2531.80. Jeg har efterfølgende fået af vide at det vinder tid i forhold til et med batteri Hvordan undersøger jeg i givet fald hvor meget det er Skal jeg synkronicere med text-tv´s ur, og så kigge et par dage efter Håber at der er nogle der kender til mine spørgsmål Mvh. martinmo Re: Seamaster 2531.80: vinder mit ur tid?? - Peter W - 07-08-2005 martinmo Skrev:Jeg er blevet den heldige ejer af et nyt Seamaster 2531.80. Ja ja, den er god nok. Det kan både tabe og vinde tid. Dit Seamaster er jo chronometer certificeret, så der er en hvis grænse det skal overholde mht. til præcision. Ja, du kan jo evt. prøve det du forslår med Text TV og så vente en dag og se, hvor meget det har vundet/tabt af sekunder. - HenrikT - 20-11-2005 Hehehee......ja her går man og tror at et ur til 14K går mere præcist end et til 1K hva`? - NIX min fine ven Men når det nu er Chronometer certificeret, så bør det holde sig inden for +6 -4 sek pr. døgn. Og hvis man nu tænker lidt over det, så er det dylme godt skuldret af en håndfuld tandhjul og et par fjedre Mekaniske ure køber man for charmen og måske lidt pengeanbringelse - ikke for præcision. MVH Henrik |