Urdebatten / Urforum
Rabat på nyt ur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Rabat på nyt ur (/showthread.php?tid=65423)

Rabat på nyt ur - Postmanden - 22-05-2006

Hej

Hvor meget rabat har du fået ved køb af nyt ur?

Er nemlig brændt varm på et Omega ur (2599.80.00). Det var min mening at købe det ved SM, men ville lige se om det evt kunne batale sig at købe det herhjemme, var godt klar over de ikke kunne matche prisen fra SM (ca 14.000 kr), så var da også parat til at betale mere for at få det her og nu, samt for at få den personlige betjening.
Uret har en vejl pris på 20.500 kr i DK. De to steder jeg har været, ville de sælge for 18.000 kr. Er det normalt at man ikke får "mere" rabat, eller er det faktisk en god pris jeg har fået?

Det skal lige siges at pengene bliver lagt kontant på bordet, ved ikke om det betyder noget?

Hvad er dine erfaringer med rabat?

- bjorn_e58 - 22-05-2006

Vi har haft denne diskussion igen og igen og igen. Og svaret er at prisen på en vare bestemmes af, hvad køber og sælger kan blive enige om. 10% er vel udmærket, men du kan jo prøve at lægge 17.000 i cool cash på disken...

Jeg har købt en to-tre ure, hvor jeg har lagt vægt på den personlige betjening og har fundet en fornuftig pris.

/Bjørn.

- Bang - 22-05-2006

Jeg vil foreslå dig at tage kontakt til ¨"KE ure" i Kodling. Han kunne give 22% på Speedmaster (Måneuret) og 20% på Seamaster (Bond uret). Men jeg kan jo ikke sige noget om den pågældende model. Derefter brugte jeg hans tilbud ved en lokal forhandler og fik derefter mit PO til en rigtig god pris.
JEg tror ikke det har det store at sige, at du ligger pengene på disken eller kører dankortet.
Held og lykke med købet og lad os endelig hører hvordan det kommer til at gå.

- Postmanden - 23-05-2006

Tak Bang, det kunne være jeg skulle tage et smut til Kolding og kigge.

Hvad siger i andre, hvad har i fået at rabat?

I behøver jo ikke nævne hvad forhandler det er hos, hvis i ikke vil have navnet frem. Men kunne da godt tænke mig at vide er der er en general grænse for hvad forhandlerne giver.

- bjorn_e58 - 24-05-2006

Min Rolex SD og min kones Datejust blev købt fra en autoriseret forhandler medens vi boede i Rolex-hysteriets højborg, USA, og der fandt jeg det ikke muligt at få rabat på SD (eller andre sportsmodeller). Datejusten fik jeg 5% på, men jeg kunne nok have fået lidt mere ved kontant betaling. Min GMT-II er købt uden rabat men også uden moms og told i en lufthavn Icon_redface

Udenfor ur-temaet er jeg god kunde i en bestemt tøjforretning, hvor jeg får 10% på alt. Og jeg har også kunnet handle om prisen på et fladt TV. Jeg kan kun opfordre til at man gør det - og er forberedt på at forlade forretningen, hvis der ikke er nogen handel. Det er ikke anderledes end at købe et hus eller en brugt bil. Eller at købe noget overhovedet bare omkring 1000km sydpå. Vi er efter min mening alt for "velopdragne" til at priser er faste.

/Bjørn.

- Postmanden - 26-05-2006

Bang Skrev:Held og lykke med købet og lad os endelig hører hvordan det kommer til at gå.

Ja så blev der købt ur Icon_e_biggrin Købte det Omega jeg længe har været lun på (2599.80.00)
Har været ved flere forhandlerer, (fik også en snak med KE Ure, utrolig venlig mand, som viste sig at "stamme" her fra Odense), selvom det egentlig var min mening at købe det over nettet (SM), så endte jeg med at købe det hos en lokal forhandler. Det kostede selvfølgelig lidt mere, men så fik jeg det med her & nu, samt den personlige rådgivning.