|
Restaurering af _brugt_ Seamaster - estimat? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Restaurering af _brugt_ Seamaster - estimat? (/showthread.php?tid=66016) |
Restaurering af _brugt_ Seamaster - estimat? - MartinSørensen - 28-11-2006 Min far købte i 1955 et Seamaster Automatic, jeg ved ikke om det var i anledning af hans navigationseksamen. Han har brugt det til næsten alt i mange år; de sidste 10-20 år har det været ur nummer 2 som han brugte når det andet løb tør for batteri. Det har nogle defekter: - Akslen til optræksrotoren er knækket. Det rasler forfærdeligt, men det trækker uret op. - For et par dage siden knækkede den aksel kronen sidder på (spindlen?) - derudover er urskiven noget misfarvet, og glasset ret ridset. - og det har helt sikker ikke været renset i årtier. Men det går og holder tiden rimeligt. Han bliver 75 til næste år, og er generelt svær at finde på gaver til. Jeg har overvejet om det bedste ville være en renovering af hans gamle ur, til trods for defekterne har han jo beholdt det. Nogen ide om hvad den slags vil koste? Jeg vil overveje at lade skiven sidde, det skal jo stadig være _hans_ ur. Hvem skal jeg eventuelt gå til? Jeg havde i forbindelse med et standur (ca årgang 1780) fat i Tranberg Ure, de påstod de lavede ure i alle størrelser. Nogen erfaring med dem? På forhånd tak Martin Re: Restaurering af _brugt_ Seamaster - estimat? - MartinB - 28-11-2006 MartinSørensen Skrev:Min far købte i 1955 et Seamaster Automatic, jeg ved ikke om det var i anledning af hans navigationseksamen. Han har brugt det til næsten alt i mange år; de sidste 10-20 år har det været ur nummer 2 som han brugte når det andet løb tør for batteri. Jeg ville tage forbi Bo Mølbak. Han har styr på Omega Mvh Martin - hannover_dk - 28-11-2006 jeg ved ikke hvor du bor. Mølbak (nok mest Omega) eller Krognos er gode bud i CPH, Peter I Horsens godt jysk bud på hvem der klarer den. Det lyder faktisk ikke så slem, selvom der skal skiftes lidt her og de, og JA lad skiven være, det blir alligevel ikke godt (med mindre du vil ha en ny) MEN HURTIGT det er snart Jul, og der er sikkert en vis kø God ide i øvrigt - - Peter - 29-11-2006 Hej Jeg vil gætte på at jeg kan restaurere uret for et sted imellem 1500 og 2000 kroner, jeg er autoriseret Omega forhandler, og bor i Horsens du kan eventuelt kontakte mig på tlf 75623633. MVH Peter - MartinSørensen - 29-11-2006 Tak til alle for jeres svar. Peter, da jeg bor i Holte mailede jeg til Krognos (kunne lige så godt have været Mølbak) og han kom med tilsvarende gæt (med forbehold osv). Jeg tror jeg gør det - skal bare have mig allieret med min mor for at få fat i det diskret. Og hans fødselsdag er 25/2, så der burde være tid. mvh Martin - Peter - 30-11-2006 Hej Martin Jørgen Krognos er absolut et godt valg, men jeg kunne jo ikke se på dit første indlæg hvor du boede. MVH Peter Få det lavet - perfekt - baun - 01-12-2006 Hej Martin Super god ide. Få det lavet så perfekt som muligt, brug den samme skive, men få den så pæn som muligt - det er vigtigt for urets udtryk, få kassen let poleret og glasset poleret evt skiftet hvis der er defekter. Det ur vil altid være en glæde for ejeren. Det er specielt og har en historie. Om det koster 1000 mere eller mindre er underordnet. Du skal selvfølgelig få det lavet, hvor du får mest for pengene - det er ikke det jeg mener, men du skal ikke spare et ny glas eller en ny rem, hvis det vurderes at være nødvendigt! (remmen kan dog skiftes senere) Jeg har set både Krognos arbejde og Bo Mølbaks og begge kan det der - jeg vill vælge den der var lettest at komme til - eller den du helst vil handle med fremover. Det er rart at "have en fast forbindelse" så at sige! Jeg tror priserne vil være stort set ens! vh baun - Jesper B - 01-12-2006 Jeg fik for et halvt års tid siden restaureret et 50 år gammelt Omega Seamaster hos Krognos. Jeg fik et pris overslag fra både Mølbak og Krognos og da Krognos var billigst og ligger kort fra mit hjem, blev det lavet hos ham. Jeg kan klart anbefale ham. |