Urdebatten / Urforum
Spot en fake del 2 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Spot en fake del 2 (/showthread.php?tid=66219)

Sider: 1 2 3

Spot en fake del 2 - Mads Gjødesen - 09-01-2007

På utallige opfordringer har jeg nu oprettet "spot en fake del 2".

Som sidst er reglerne meget misvisende Icon_e_wink For der er ingen... Icon_e_biggrin Måske er alle fakes? Måske er alle ægte? Måske er det en blanding.

Lad mig høre hvad I mener og hvorfor. Resultatet følger om et par dage.

/Mads

İmage
Omega Deville

İmage

İmage

Panerai pam 104

İmage

İmage

Rolex Daytona hvid guld

İmage

Audemars Piguet Royal Oak Offshore

İmage

Omega Deville

İmage

İmage

IWC Flieger Chrono

İmage

Breitling Avenger

İmage

Bell & Ross Chrono

İmage

Rolex Sub S/G

İmage

Ferrari Panerai automatic

İmage

Patek Nautilus

- Brisle - 09-01-2007

IWC'er ser i mine øjne ud til at være falsk.
- forkerte visere (time/minut og de skal være hvide og trekantede)
- forkerte visere kl 6, 9, 12
- der mangler en prik på hver side af trekanten ved kl 12 markeringen

De andre ure kender jeg ikke så meget til så dem tør jeg ikke gætte på Icon_e_surprised

/briss

IWC Fliger er falsk - jk_phpbb3_import15746 - 09-01-2007

Jeg er enig i, at IWC Fliegerchrono er falsk. Udover de fejl Brisle har påpeget, står tallene på de små minut og sekund skiver forkert.

Jens-Kristian

- Peter A - 10-01-2007

Fantastisk, Mads. Så er vi på den igen... Og denne gang er der færre undskyldninger men flere muligheder for at dumme sig... Og det ser svært ud. Der er ingen af modellerne jeg på nogen måde er stærk i...

Nå jeg bliver nok nød til at tage dem enkeltvis efter udelukkelsesmetoden:

Hvidguld daytona:

FAKE
Jeg at det skal forestille en ref. 16519. Jeg var faktisk fuldstændig overbevist indtil jeg opdagede at kl. 3 og 9 index'ne ikke rammer subdials'ne midtpå, med at subdials'ne sidder for højt.

G/S Sub:

Jeg er meget i tvivl om denne... Det må være en 16613. Jeg syntes at alt passer men er meget fristet af at sige fake da de eksemplarer jeg har set har en let lavere og tykkere minutstreg kl 6. Først troede jeg at jeg havde afsløret den på 5 tallet i 50 på drejekransen, men den findes både med og uden den lille vinkel ned i midten af 5 tallet.
Desuden undrer det mig at cykloben er grumset i forstørrelsen, på trods af vinklen.

Guld Nautilus:

ÆGTE

ref. 3800/et eller andet i 38x38mm? Først afviste jeg den som ægte pga fonten brugt til datoen og det sorte datohjul. Jeg huskede det mere kantede 4-tal som er lidt mere karakteristisk..

Men ved nærmere gennemgang kan jeg ikke finde nogen fejl. Kan dog kun finde brillianter på 37x39 størrelsen men det er sikkert bare et spørgsmål om at kigge de rigtige steder.

APRO Off Shore:

FAKE

Jeg syntes at den er virkelig gennemført men mangler der ikke et SWISS MADE over tachymeter randen kl 6?

Har ikke kunne finde et eneste ROO uden... Skulle der have stået CHINESE MADE?

PAM 104:

ÆGTE

Ser god nok ud i mine øjne. I følge bagkassen er den en H serie = fra 2005. Men jeg bliver sikkert overrasket

IWC Flieger Chrono:

FAKE

Tallene i subdialsne sidder sjovt i mine øjne. Plejer de ikke at være horisontale? Og plejer der ikke at være en prik ud for 5 og 25 i øverste subdial?
Er fonten på de store tal ikke også for tyk?

Resten af urene er jeg endnu mere ukvalificeret til at udtalene mig om end de første, hvorfor jeg vil overlade dem til jer andre
Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

- Peter

- Jesper B - 10-01-2007

Nu er jeg jo rimelig grøn når det kommer til sådan noget her, men jeg kan da ligeså godt prøve at komme med et par bud...

Omega DeVille : Ægte

Panerai Pam 104: Ægte

Rolex Daytona hvidguld: Fake

Rolex Sub S/G: Ægte

Patek Nautilus: Ægte

- Tommy Munk - 10-01-2007

Hej

De 2 omega deville ure må være fakes.
Disse deville ure har en lidt karakteristisk kasse type, det er især hornene jeg tænker på. Denne type kasse er rimelig ny, og blev introdukseret samtidigt med co-axial-værket (omega cal 2500, samt forskellige varianter af dette værk), i nogle forskellige limiterede serier, samt i de senere almindelige serier. Der har ikke været monteret almindelige automatik værker (omega cal. 1120, samt varianter) i denne serie ure, mig bekendt. Visernes facon er også anderledes end den der bruges i denne ur-serie. Viserne har er bredere/federe design.

Vh
Tommy

- Peter - 10-01-2007

Hej

Omega Fake, Patek Philippe Fake, Panerai ægte, AP Fake, Rolex ægte, Breitling ægte, Ferrari Fake, Bell & Ross Fake, IWC Fake.

MVH Peter

- Ild - 10-01-2007

Hej Mads

IWC'en er Fake

...det vil jeg også mene AP'en er pga markeringerne i sub-dial'en ved 9 samt time markeringen ved 12!

Daytona'en ser fin ud Icon_e_confused Det samme er mit bud på Breitling'en

Resten ???

/Jesper

- Mads Gjødesen - 10-01-2007

Ha ha I er blevet lidt bedre siden sidst, men alle de fakes der er med har også synlige små-fejl i forhold til originalen. Så ikke helt så svært som sidst.

Ja IWC´en og AP´en er fake samt Pan 104 er ægte. Dem har I alle gættet rigtigt. Resten deler vandene lidt og specielt ét har snydt jer meget Icon_e_wink Det er vist hjælp nok i denne omgang. Flere som tør deltage?

Hele løsningen kommer i morgen tidlig.

/Mads

- mhca - 10-01-2007

Mads Gjødesen Skrev:Resten deler vandene lidt og specielt ét har snydt jer meget Icon_e_wink Det er vist hjælp nok i denne omgang. Flere som tør deltage?

/Mads

Tjaa, altså jeg kan ikke helt se, hvad Daytona'en fejler, sammenlignet med de billeder af andre Daytonaer i hvidguld som jeg er stødt på.

De fejl som beskrives vil jeg ikke støtte op om. Men jeg har kun stået med et Daytona i hånden en enkelt gang, og kender ikke uret særlig godt. Jeg har blot forsøgt at se på billeder af tilsvarende ure, der gerne skulle være ægte.

Omega urene... ja argumentet med at kasse-designet først blev introduceret sammen med Co-axial-værket ville jeg umiddelbart også bakke op. Men det kan være at det bare er gået forbi min næse... er jo meget muligt, da jeg ikke har fulgt urmarkedet så længe Icon_smil

I øvrigt fint at du lavede endnu en lille konkurrence, Mads. Det er super sjovt at se hvilke små detaljer, der afslører urenes ægthed, eller lokker folk i fælden Icon_e_biggrin

Mvh. Martin