Urdebatten / Urforum
Certina DS+ First Chronograph - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Certina DS+ First Chronograph (/showthread.php?tid=67140)

Sider: 1 2 3

Certina DS+ First Chronograph - DSfirst - 14-07-2007

Står og skal have nyt ur. Overvejer Certina Ds+ First Chronograph. Lækkert ur i mine øjne. Men er der noget at indvende på kvaliteten eller andet ? Erfaringer ønskes

Re: Certina DS+ First Chronograph - baun - 14-07-2007

DSfirst Skrev:Står og skal have nyt ur. Overvejer Certina Ds+ First Chronograph. Lækkert ur i mine øjne. Men er der noget at indvende på kvaliteten eller andet ? Erfaringer ønskes

Jeg mener det er et godt køb til prisen. Certina laver ure som efter min mening burde kunne koste lidt mere end de gør - men de kæmper nok (som så mange andre) med at de i perioder har lavet mange rigtig billige ure og derfor har mærket for lidt prestige til at kunne komme op i pris!

Den eneste måde man kan få mere ur til pengene er ved at enten købe et "outsider" mærke - altså noget der arbejder på at skabe sig er "ur-brand" eller ved at købe brugt.

Jeg foretrækker selv den sidste løsning og vil til enhver tid foretrække en brugt Omege (eller andet lidt dyrere mærke) frem for et nyt Certine. Men smag og behag!

vh Baun

Re: Certina DS+ First Chronograph - DSfirst - 15-07-2007

Baun Skrev:
DSfirst Skrev:Står og skal have nyt ur. Overvejer Certina Ds+ First Chronograph. Lækkert ur i mine øjne. Men er der noget at indvende på kvaliteten eller andet ? Erfaringer ønskes

Jeg mener det er et godt køb til prisen. Certina laver ure som efter min mening burde kunne koste lidt mere end de gør - men de kæmper nok (som så mange andre) med at de i perioder har lavet mange rigtig billige ure og derfor har mærket for lidt prestige til at kunne komme op i pris!

Den eneste måde man kan få mere ur til pengene er ved at enten købe et "outsider" mærke - altså noget der arbejder på at skabe sig er "ur-brand" eller ved at købe brugt.

Jeg foretrækker selv den sidste løsning og vil til enhver tid foretrække en brugt Omege (eller andet lidt dyrere mærke) frem for et nyt Certine. Men smag og behag!

vh Baun

Snakkede med en urmager. Netop det eta værk som sidder i first modellen er af samme kaliber som sidder i Tag Heuer modellerne til 3 - 4 gange prisen. Men som du selv siger betaler man meget for navnet og hermed prestigen. En ting som er sikkert !det er schweizer kvalitet når det er bedst. Mener helt klart at Certina modellen i kvalitet og udførsel er fuld på højde med Tag heuer. Og det kun til 3998,-

- Jesper B - 15-07-2007

Hej!

Har du et link til det ur du omtaler? En Certina chronograph til 4.000 kr. - det lyder da voldsomt billigt... Jeg troede de lå omkring 8.000 kr.

Mvh.
Jesper

- Mads Gjødesen - 15-07-2007

Certina DS First koster ca. 4 k og er uden kronograf. Tror det er den der er omtalt og ikke kronografen.

Du får ikke bedre ur for pengene. Heller ikke blandt de knap så kendte mærker. Har haft det meste i hænderne og ind til videre har intet slået Certina i forhold til prisen. Så køb du trygt Certina. Kvaliteten er ca. 85-90 % af Tag Heuer efter min vurdering. Der er et par områder hvor TH lige er en tand finere, men det er bestemt ikke de mange ekstra kr. værd. Skulle jeg købe ur til under 4 k ville jeg vælge et DS first med lænke.

Kronografen koster rigtig nok ca. 8 k.

/Mads

- DSfirst - 15-07-2007

Mads Gjødesen Skrev:Certina DS First koster ca. 4 k og er uden kronograf. Tror det er den der er omtalt og ikke kronografen.

Du får ikke bedre ur for pengene. Heller ikke blandt de knap så kendte mærker. Har haft det meste i hænderne og ind til videre har intet slået Certina i forhold til prisen. Så køb du trygt Certina. Kvaliteten er ca. 85-90 % af Tag Heuer efter min vurdering. Der er et par områder hvor TH lige er en tand finere, men det er bestemt ikke de mange ekstra kr. værd. Skulle jeg købe ur til under 4 k ville jeg vælge et DS first med lænke.

/Mads

Så må det være et rent røverkøb til 3895,-. For det er modellen med chronograf jeg snakker om. Det er deundernyme et lækkert ur til de penge.

Certina DS+ First
En rigtig lækker First model, 200 meter vandtæt og antirefleksbehandlet safirglas. Dette ur er meget lækkert lavet, svarende til hvad man normalt finder på ure, der typisk koster op til det dobbelte.
Data:
Værk: ETA kronograf, quartz, dato.
Kasse: Stål, antirefleksbehandlet safirglas, skruelukning, vandtæt til 20 atm.
Skive: Sort med indeks.
Diameter: 41 mm.
Lænke: Massiv stållænke med foldelås.
Model nr: 541.7184.42.61

Pris: 3.895,- dkr.

Link.[url]"http://www.uhrmageriet.dk/nye_ure/certina_sport">http://www.uhrmageriet.dk/nye_ure/certina_sport[/url]

- DSfirst - 15-07-2007

Jesper B Skrev:Hej!

Har du et link til det ur du omtaler? En Certina chronograph til 4.000 kr. - det lyder da voldsomt billigt... Jeg troede de lå omkring 8.000 kr.

Mvh.
Jesper

Certina DS+ First
En rigtig lækker First model, 200 meter vandtæt og antirefleksbehandlet safirglas. Dette ur er meget lækkert lavet, svarende til hvad man normalt finder på ure, der typisk koster op til det dobbelte.

Du tager fejl

Link Icon_e_wink

[url]"http://www.uhrmageriet.dk/nye_ure/certina_sport">http://www.uhrmageriet.dk/nye_ure/certina_sport[/url]

- DSfirst - 15-07-2007

Mads Gjødesen Skrev:Certina DS First koster ca. 4 k og er uden kronograf. Tror det er den der er omtalt og ikke kronografen.

/Mads

Skal dog lige tilføje at det er modellen med Quartz værk jeg snakker om. Det er nok modellen med makanisk værk som koster 8000,-

Det var vist ikke quarts vi tænkte på ... - baun - 15-07-2007

Mon ikke alle her er gået udfra at vi talte om uret med mekanisk værk.

Jeg gjorde i hvert fald. Certina med quarts værk er sikkert ok, men ikke noget jeg ville anbefale en urinteresseret at købe - det ender altid med at man fortryder - og hellere ville have haft en med mekanisk værk.

vh Baun

Re: Det var vist ikke quarts vi tænkte på ... - hannover_dk - 16-07-2007

Baun Skrev:Mon ikke alle her er gået udfra at vi talte om uret med mekanisk værk.

Jeg gjorde i hvert fald. Certina med quarts værk er sikkert ok, men ikke noget jeg ville anbefale en urinteresseret at købe - det ender altid med at man fortryder - og hellere ville have haft en med mekanisk værk.

vh Baun
jo og jo - Certina super til prisen i mekanisk, ellers ikke noget at bemærke Icon_e_biggrin