Urdebatten / Urforum
Citizen Nighthawk Ecodrive titanium - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Citizen Nighthawk Ecodrive titanium (/showthread.php?tid=67376)

Citizen Nighthawk Ecodrive titanium - DSfirst - 11-09-2007

Hvad synes i om dette ur ? Icon_e_wink

[url]"http://www.uhrzeit.org/uhren/Citizen/Eco-drive-funkuhren/Eco-Drive-Funkuhr-Titanium-617-AS2031-57E.php">http://www.uhrzeit.org/uhren/Citizen/Ec ... 31-57E.php[/url]

Så lækkert at jeg endte op med at købe det i Tyskland.

- hannover_dk - 11-09-2007

Det er da nydligt - og soldrevet er smart, og virker normalt i rigtigt mange år - og fri for at stille med radiostyring (som jeg har dårlig erfaring med i vækkeur som taber kontrollen når de er med ude at rejse længere bort med fly) - alt sammen OK når det virker, og det gør det for det meste - og som sagt, nydligt ur - smag og behag, men ikke noget at udsætte - MEN
Du vil sikkert stadigt opdage du er i lidt forkert forum. Vi ved godt her, at quarts går mere præcist end de fleste af vore mekaniske, og man slipper for at huske at trække det op.
Vi ved også til gengæld, at mange quarts simpelthen bør kasseres når der opstår en fejl, alt for mange problemer med at reparere OG en stor del af os - kald de af os nørder om du vil, de af os som bekender os til det - holder af det der med at man kan følge tiden ved hjælp af noget der rent mekanisk tikker på samme måde som det har gjort i 100 år - og som kræver og har krævet masser af håndarbejde for at få et godt ur ud af det. Det må godt føres videre i nye ure.

Du er ude i noget, lidt lige som at kaste sig ud en diskution om "Ellertens" fortræffeligheder på et vintage Vespa forum - Ellerten kan være suveræn på mange områder og der er heller ingen fejl ved dit ur eller valg, det er bare noget "andet" end det de fleste her søger.

En del af os vælger sågar chronographer med månefase og dato fra midten af 50'erne - bare fordi der så er langt flere tandhjul og dimser at holde rede på. Tikkeri for tikkeriets skyld - men også nostalgi og bevarelse af traditioner

vh

- DSfirst - 11-09-2007

hannover_dk Skrev:Det er da nydligt - og soldrevet er smart, og virker normalt i rigtigt mange år - og fri for at stille med radiostyring (som jeg har dårlig erfaring med i vækkeur som taber kontrollen når de er med ude at rejse længere bort med fly) - alt sammen OK når det virker, og det gør det for det meste - og som sagt, nydligt ur - smag og behag, men ikke noget at udsætte - MEN
Du vil sikkert stadigt opdage du er i lidt forkert forum. Vi ved godt her, at quarts går mere præcist end de fleste af vore mekaniske, og man slipper for at huske at trække det op.
Vi ved også til gengæld, at mange quarts simpelthen bør kasseres når der opstår en fejl, alt for mange problemer med at reparere OG en stor del af os - kald de af os nørder om du vil, de af os som bekender os til det - holder af det der med at man kan følge tiden ved hjælp af noget der rent mekanisk tikker på samme måde som det har gjort i 100 år - og som kræver og har krævet masser af håndarbejde for at få et godt ur ud af det. Det må godt føres videre i nye ure.

Du er ude i noget, lidt lige som at kaste sig ud en diskution om "Ellertens" fortræffeligheder på et vintage Vespa forum - Ellerten kan være suveræn på mange områder og der er heller ingen fejl ved dit ur eller valg, det er bare noget "andet" end det de fleste her søger.

En del af os vælger sågar chronographer med månefase og dato fra midten af 50'erne - bare fordi der så er langt flere tandhjul og dimser at holde rede på. Tikkeri for tikkeriets skyld - men også nostalgi og bevarelse af traditioner

vh

Tak for opfordringen

Vi finder et Vespa forum og snakker videre

Hyggehejsa - udstødt af familien fordi man bærer et japser ur Icon_e_biggrin

- hannover_dk - 11-09-2007

DSfirst Skrev:Tak for opfordringen

Nej da - aldeles ikke - jeg kunne jo bare se, som du også sikkert selv kunne se af din første tråd om DS first Quarts , at du løb ind i skuffelser i de svar du fik. Alle anbefalede jo bare mekanik

Sådan er det jo - visse fora er mere for det ene eller andet - og du kan da sagtens være ude for en der svarer meget positivt også på dit eco-drive - jeg fortæller dig bare at generelt er dette et mekanisk forum - nogen gange sågar vintage som navnet antyder - og så skal man ikke blive så forundret hvis ikke det vrimler med positive svar på nyt elektronisk.
Men se nu tiden an, de kan sagtens komme de positive svar, og som sagt, der er intet fejl ved dit ur og det er flot - jeg og en god del andre vil bare hellere ha mekanisk.

vh

- DSfirst - 11-09-2007

hannover_dk Skrev:
DSfirst Skrev:Tak for opfordringen

Nej da - aldeles ikke - jeg kunne jo bare se, som du også sikkert selv kunne se af din første tråd om DS first Quarts , at du løb ind i skuffelser i de svar du fik. Alle anbefalede jo bare mekanik

Sådan er det jo - visse fora er mere for det ene eller andet - og du kan da sagtens være ude for en der svarer meget positivt også på dit eco-drive - jeg fortæller dig bare at generelt er dette et mekanisk forum - nogen gange sågar vintage som navnet antyder - og så skal man ikke blive så forundret hvis ikke det vrimler med positive svar på nyt elektronisk.
Men se nu tiden an, de kan sagtens komme de positive svar, og som sagt, der er intet fejl ved dit ur og det er flot - jeg og en god del andre vil bare hellere ha mekanisk.

vh

Icon_cool

- Mads Gjødesen - 11-09-2007

Tillykke med dit nye ur. Det er super hvis man skal med BS på tur Icon_e_wink Men som John er jeg mest til tikkende tandhjul frem for quartzkrystaller og plastic.

Det er lidt som at skrive på et vetaranbilsforum at du har købt en ny Hyundai Icon_e_confused De fleste her har selv været turen igennem fra japansk quartz og kender følelsen af at gå videre og ende ved et klassisk schweizisk mekanisk ur med sjæl og historie. Mit første ur var også et Tag Heuer quartz som jeg i min gymnasietid var overbevist om var det fedeste man kunne eje. Jeg er så senere blevet meget mere nørdet Icon_e_wink Om man "tænder" på denne følelse af at bære et lækkert ur eller ej er så ret individuel.

Men velkommen i forumet og hatten af for dine bestræbelser for at får os til at "konvertere" til quartz Icon_e_wink

/Mads