Urdebatten / Urforum
hvilket tag heuer??? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: hvilket tag heuer??? (/showthread.php?tid=67455)

hvilket tag heuer??? - kihan - 04-10-2007

hej alle sammen jeg er blevet den lykkelige ejer at et tag heuer ur som jeg fik af firmaet da jeg blev udlært desværre er det ikke lige min stil. nærmere beskrevet et TAG Heuer Aquaracer Black Dial WAB1110.BA0800.nok om det. men nu kan jeg ikke finde ud af hvilket jeg skal ha istedet for. har kigget lidt på calibre 36 calibre 16 og så det helt nye link calibre s. som jeg nok hælder mest til. nogen der har nogen gode råd eller anbefalinger.
på forhånd tak

kim hansen

- Mads Gjødesen - 04-10-2007

Hvis det skal være TH er der kun en vej frem. Nemlig cal. 36. Det er baseret på det legendariske Zenit El Primero værket og giver de to andre cal. eftertrykkeligt baghjul. Cal. 16 er baseret på ETA/Valjoux 7750 som er solidt og driftsikkert, men ellers relativt kedeligt og benyttet af stort set alle mellemklasse producenter. Cal. S er quartz og derfor total uinteressant set med ur-feinschmecker øjne. Så skal det være mekanisk for at det rykker. Du køber jo heller ikke en Mercedes med el-motor Icon_e_wink

/Mads

- kihan - 04-10-2007

hmm men det nye tag heuer link calibre s er jo elektro mekanisk efter hvad der står på deres hjemme side. det skulle åbenbart være en verdens nyhed.men ved ikke helt hvad det betyder håber der er nogen der kan hjælpe??? har snakket med en heuer forhandler i flensborg og det kommer først på markedet i næste mdr...

- LFlex - 04-10-2007

kihan Skrev:hmm men det nye tag heuer link calibre s er jo elektro mekanisk efter hvad der står på deres hjemme side. det skulle åbenbart være en verdens nyhed.

Du får nok ikke sympati for din interesse for den slags ure i dette forum.
Elektroniske ure har bare ikke den samme tiltrækningskraft som mekaniske - uanset hvordan tingene kombineres og præsenteres. Hvis du virkelig vil ha' et inovativt værk som kobler det bedste fra det mekaniske med quartz urets præcision, så kig på Seiko's SpringDrive ure (med forvent stadig ikke den store interesse fra ur-entusiasterne).

Vil du ha' et godt råd, så følg det som Mads gav ovenfor.

- KS - 04-10-2007

Hej Kim,

Jeg kan godt følge dig! Jeg har for nogle måneder siden købt et Link cal. 36 og jeg har bestemt ikke fortrudt det - det ser kanon ud og det giver lige en ekstra dimension, at der er en El Primero indeni. Men jeg var også fristet af cal. S selvom det ikke er mekanisk (inden da har jeg også levet fint i 11 år med en 2000, som stadig går knivskarpt og ligner et spritnyt ur efter en tur under vandhanen).

Du vil givet erfare, at næsten alle herinde vil vælge cal. 36, men i sidste ende kan du kun selv svare på, hvad du bedst kan lide. Og du kan jo altid vende tilbage det det andet ur senere - hvis du følger med herinde er der ret stor mulighed for at blive "smittet" og så ender du sikkert op med flere ure end det, du vælger at købe nu.

God fornøjelse!

- kihan - 04-10-2007

hej ks tak for dit svar og også tak til jer andre selvfølgelig. har også tænkt lidt over det du skriver og jeg holder mig til det nye link cal s som kommer i næste mdr. men hvis nogen af jer har været inde på tag heuer hjemmeside så kan i se at de skriver at det nye link cal s er elektro mekanisk og det er noget nyt de har udviklet. men jeg forstår ikke helt hvad de mener med det??
ER DER NOGEN DER KAN FORKLARE DET FOR EN DØDELIG???????
Vil bare være sikker på at jeg køber det rigtige for synes det er seriøst mange penge for et ur, men ser det nu også som et smykke plus at det fortæller lidt om hvem man er som person.
på forhånd tak Icon_e_biggrin

- Peter - 05-10-2007

Hej

Når du alligevel er kommet herind, er det måske fordi at du er en lille smule usikker for hvad for et ur du skal vælge, også derfor tror jeg ikke det skal være et Tag Heuer, hvad med at kigge efter et Omega PO, de har en meget højere gensalgsværdi, end Tag Heuer, eller den klassiske Rolex Submariner, den går du aldrig fejl af.

MVH Peter

- Mads Gjødesen - 05-10-2007

Jeg skal da være den første til at indrømme at TH cal. S er meget nyskabende og den kronograf/regatta kombination er ikke set før. Meget spændende teknisk løsning. MEN her ophører sympatien så også lidt. Uret indeholder både en mekanisk og en quartz del. Så vidt jeg ved styres den alm. tidsvisning af et mekanisk værk. Når man trækker kronen ud til kronograffunktionen tager quartzdelen over og tidstagningen er dermed quartz styret. Det samme gælde regatta funktionen som ligger i kronens 2. hak.

Så selve urets tidsvisning er mekanisk og selve kronografen er quartz. Det er set før hos blandt andet JLC (og IWC) men dog uden den store succes. TH værket er dog langt mere teknisk raffineret end JLC værket.

Som andre har skrevet ligger de fleste af urentusiasternes fascination i det 100 % mekaniske værk. Derfor vil de fleste nok holde på at cal. 36 er vejen frem. Værket er et kapitel for sig i urhistorien.

Men i sidste ende er det jo dig der skal gå med uret, så valget er dit ene og alene. Køb det hvor hjertet er mest med. Det bliver du gladest for i længden. Vores råd kan kun bruges hvis du lader fornuften råde.

/Mads

- kihan - 05-10-2007

det tror jeg du har ret i. men er bare lidt forvirret for tror også at cal 36 er en bedre investering, men synes bare at cal s er temmelig smart. og så er der jo også den anden side af sagen cal 36 koster næsten det dobbelte....