|
Told - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Told (/showthread.php?tid=67675) Sider:
1
2
|
Told - DonWerner - 26-11-2007 Jeg købte d. 13 november et ur i USA over nettet og fik det sendt til Danmark. Jeg har track & trace nummeret og jeg kan se at det er ankommet til Danmark d. 17 nov. hvorefter pakken står som værende "Tilbageholdt for toldeftersyn". Det har den så været i lidt over én uge nu. Er der nogen herinde fra der har erfaringer med hvor lang tid den slags normalt ta'r? Jeg vil jo frygtelig gerne snart ha' mit nye ur. Kan det evt. betale sig at ringe og rykke for den? - hannover_dk - 26-11-2007 Ja det kan betale sig at ringe og rykke for det. Det kan tage op til 3 uger i visse fald, og hvem ved måske mere hvis man har uheld. Jeg tror også det kan være et spørgsmål om at det er korrekt og tydeligt deklareret, så det kan være de vil bede dig om dokumentation som kan fremskynde det Det er absolut et forsøg værd vh Kører stadig en sag med dem, omkring nogle remme. - Submersible - 26-11-2007 Det har taget flere måneder. Men de skal nok få deres penge. Når du først har betalt moms, told og deres gebyr, så kommer uret til dig. Men husk at kontrollere momsregnskabet, da de ofte tager en for høj omregningskurs for dollaren. Hos mig lå den 0,7 over. Det har jeg nu brugt 1 1/2 måned på, men har stadig ikke modtaget mine penge. Det er sjovt at tænke på, at man ikke kan få sine varer uden at betale for den, men når man så skal have penge igen, er det en anden mere besværlig sag. Håber for dig det går hurtigt. Torben - DonWerner - 27-11-2007 Men er det så PostDanmark eller toldvæsenet jeg skal ringe til for at rykke? - hannover_dk - 27-11-2007 I dit fald post danmark (kunne også ha været en speditør) Du giver dem ref (tracking) nr og de er normalt ret flinke til at ville hjælpe, men som du forstår så skal de jo ha gang i folkene hos told, og der tager tingene tid. Min erfaring er at hvis de har alle oplysninger går det hurtigst - du kan spørge posten om de er bekendt med at told har spørgsmål. Jeg har været ud for at de med det samme kunne sige ja, og jeg fik fax nummer jeg kunne faxe print af WWW den var købt fra - og dagen efter kom uret. (nok lidt held - men prøv bestemt at ringe) vh - Peter - 01-12-2007 Hej Hvis man presser dem hårdt er ekspeditionstiden meget kort, som man sommetider siger den der råber højst vinder. MVH Peter Jeg har lige.... - baun - 01-12-2007 Jeg modtog renoverede skiver, som var sendt den 27. oktober fra New Jersey, den 15. november. Altså små 3 uger undervejs. Måske skulle man tage en afstemning om at udvidde EU vestpå sammen med de 4 forbehold! vh Baun Har nogen det ligesom mig. - Submersible - 01-12-2007 Når jeg modtager pakker fra USA, skal de altid igennem tolden, men modtager jeg pakker fra østen, får jeg dem altid leveret ved døren ude om tolden. Ved ikke om der er større focus på pakker fra USA?????? Nogen som har de samme erfaringer????? Torben - hannover_dk - 01-12-2007 Jeg læner mig op af din opfattelse. Jeg får alle USA pakker gennem told, ca halvdelen af andre - og faktisk ikke ret mange fra Schweiz - men det kan sikkert svinge. vh John - Speedy - 01-12-2007 Jeg har idag modtaget brev fra Post Danmarks vedr. et ur jeg har købt i Phillipinerne. Jeg skulle sende kopi af kvittering eller pengeoverførsel til brug for toldbehandlingen. Igår fik jeg en seddel med posten om at der lå en pakke og ventede på mig på posthuset. Denne var afsendt fra Hong Kong, og indeholdt også et ur som jeg fik udleveret på posthuset uden at skulle betale told. Her havde sælger dog skrevet, værdi: 10 USD, ikke noget vi havde aftalt! Og sikkert ikke smart i forhold til evt. erstatning ved bortkomst. Sådan har det været de 7 gange jeg har fået pakker fra lande udenfor EU. Tror den pt. står 4 med toldbehandling og 3 uden! Venter en lille forsendelse fra USA, bliver spændende at se hvad der sker her? |