|
Claude Valentini - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Claude Valentini (/showthread.php?tid=67788) |
Claude Valentini - thomasholm - 13-12-2007 Nogen der kender til dette mærke??. Kvalitet osv?.. Evt nogen der har købt et sådan og kan fortølle om det? - Bjarne - 14-12-2007 Et ur a'la Newton & Sons som bl.a auktionshuset Gauguin er importør af. Et billig ur der forsøges solgt til kunstigt høje listepriser, men som let kan findes til en brøkdel af prisen rigtigt mange steder såsom QXL og Ebay. Du skal ikke forvente at få noget for uret ved videresalg, personligt ville jeg aldrig tage det, eller for den sags skyld ovenstående Newton & Sons ind i bytte ved en urhandel. - ChronoMaster - 14-12-2007 Claude Valentini er absolut noget af det ringeste kvalitet man kan få (faktisk burde man ikke skrive "CV" og "kvalitet" i samme sætning). Et hvilket som helst Seiko, Citizen eller lign. mærke (eller ure fra Føtex, Aldi eller den lokale Statoil) er af en bedre kvalitet. Mvh. - Peter - 14-12-2007 Hej Jeg er helt enig med ovenstående, jeg har afkortet flere lænker på ure af det urmærke, og de er i en elendig kvalitet. MVH Peter Re: Claude Valentini - Stenstrup - 06-07-2013 Jeg er ved at kikke på mærket. Og dog. Uret hedder Valentino. Kun Valentino. Har nogle haft dem i hånden ? Re: Claude Valentini - Rasmusbn - 06-07-2013 Hej.. Jeg har haft sådan et i hånden. I gul(d) farve. (desværre..) Jeg købte det på en hjemmeside som va lidt mystisk, hvor jeg der efter kunne komme hjem til en privat person og hente det. Ved første øjekast så et rigtig fint ud til de 1200-1500,- jeg nu havde givet for det. (listepris 8000-9000,-) Så jeg var jo godt tilfreds med besparelsen, da jeg den gang ikke gik så meget op i ure. Kvaliteten syntes jeg nu nok var meget fin, flot urskive uden fejl på tal eller fabrikant. Uret havde en 18 karats belagt bag kasse. Men da det så endeligt blev sommer så begyndte det (fine) blad guld så småt at falde af, ind til at der ikke var mere tilbage. Kronograferne virkede dog uden problemer, og sekundviseren satte sig lige på tilbage på klokken 12 når man nulstillede stopuret. Men jeg vil uden tvivl ikke anbefale nogle at købe et til mere end 1k. Jeg har desværre foræret det til en ven så har ikke mulighed for at sende billeder af det. //Rasmus Re: Claude Valentini - Stenstrup - 06-07-2013 Hej Rasmus. Tak for svaret. Der er en del kopier kan jeg se, så spørgsmålet er om du fik en kopi. Gulddoublé falder ikke af, men jeg kender en, der købte en guldkæde i Tyrkiet MEGET billigt naturligvis. Gulder dryppede ned af hans hals efter bad nr. 2. Jeg interesserer mig kun for dameurerne og stene og designet er fine. Salgspriserne er 4.000 kr. stål og ca 6.000 kr for dem med Topaz sten. Urværkerne er fra Roland i Schweitz. Ingen tvivl om at værkerne nok skal blive ved med at gå. Nå, måske får jeg fat i et par stykker og kikker på dem. Jeg har haft GUCCI i hånden og der betaler man også 30 % for navnet, og kvaliteten er middel til prisen. |