Urdebatten / Urforum
Lidt hjælp til en absolut newbie - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Lidt hjælp til en absolut newbie (/showthread.php?tid=67873)

Sider: 1 2

Lidt hjælp til en absolut newbie - Elbæk - 01-01-2008

Hej

Jeg har længe ønsket mig et rigtigt vintage Omega ur - men ud over at jeg synes at de er pæne har jeg ikke den store forstand på dem.

Jeg er faldet over det her på QXL; [url]"http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=525949900&">http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=525949900&[/url]

Jeg har indtil videre budt 1500 kr. - men mindsteprisen er endnu ikke opnået.

Mit spørgsmål til jer er; hvad vil en rimelig pris på sådan et ur være?

På forhånd tak.

Mvh.

Jakob

- hannover_dk - 01-01-2008

Ser ud som et pænt ur - rnt og ordentligt og en ærlig beskrivelse. Om det er med en skive som er renoveret på et tidspunkt kan jeg ikke se ud fra billedet, men det betyder heller ikke noget her synes jeg.
Jeg er måske lidt uenig med sælger i at 34 mm er stort. Det er stort for sin tid i mange andre mærker men Omega lavede typen i op til 38 mm, og ikke under 34 mm i den aldersklasse til herrer mener jeg

Prøv at surfe lidt på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ebay.de">www.ebay.de</a><!-- w --> efter Omega i katagorien Uhren und Schmuck så får du en pris ide.
Den kan findes til de ca 1500 den ligger på nu, men også til en god del højere.

I 34 mm ville jeg nok ikke ret gerne meget over 2000 kr (250 Euro) hvis jeg skulle føle det var en sund handel og jeg ikke stod i en butik med garanti

vh

- Elbæk - 01-01-2008

Tak for det hurtige svar Icon_e_biggrin

Jeg skal lige tælle sparepengene for at se om jeg kan gå op til 2000 - her efter jul kan det desværre knibe. Men der kommer jo nok andre lignende ure til salg.

Egentlig vil jeg også hellere have et omega med en sort skive.

Mvh.

Jakob

- hannover_dk - 02-01-2008

Elbæk Skrev:Egentlig vil jeg også hellere have et omega med en sort skive.

Mvh.

Jakob
Som er megt sværere at få fat i i pæn stand. De vil ogte enten have patina i form af at de er blevet matte og ofte uensartet - eller have små "stjerner" i det sorte - ligesom ex selvlysende materiale vil have suget det sort til sig og være blevet utydelilgt -ELLER være sat i stand med en re-dial - hvilket går ud over originaliteten hvis det er alfa og OMEGA (sorry) men jo sagtens kan være pænt lavet
De 2000 er bare udtryk for min mening - jeg vil kun køb hvis jeg synes jeg laver en go handel, men det kan også sagtens koste 2.500 + uden man er blevet det mindste snyt
vh

- oerum - 02-01-2008

Hej Jacob

Du skal kigge dig godt for - Omega med sort skive er, som John H skriver, svære at finde i en original og god stand, samtidig med de er meget eftertragtede=højere pris.

Jeg tror ,det var Baun der skrev, at jagten var en stor del af glæden ved vintageure - er fuldstændig ening heri. Tag dig god tid, læs de mange gode indlæg her på forummet og spørg sammested.

Har selv en præference for Omega med sort skive, så jeg ved, hvor svært det kan være at finde "det rigtige".

Hvis det er kombinationen Omega+sort skive du foretrækker, skal du ikke byde på andre gl. Seamastere o. lign. bare for at blive "Omega-ejer".

Spar op - lav forarbejde - kig dig godt for - spørg, spørg, spørg - så bliver glæden og interessen meget større, når du finder det rigtige køb.

Du skal nok få dit Omega med sort skive - se evt. det Omega Seamaster Red Cross til 3200.-, der er til salg på vintageure.dk.

mvh

Klaus

Hej og velkommen til - baun - 02-01-2008

En smuk Omega med sort skive.....

Det er der mange som kigger efter - og især hvis den så også skal være minimum 35 mm fx.

Hvis den skal være med original skive er det meget svært at finde uden ret skæmmende patina. Hvis man kan bruge en renoveret skive er det noget lettere - men jo aldrig billigt - en ordentlig renovering koster jo også penge!

Jacob, jeg ved jo ikke hvor du bor, men du er velkommen til at besøge mig i Nyborg - jeg har mange Vintage Omegaer - og 4 af dem er med sort skive. De er ikke alle til salg eller udlån men de tåler dog fint at blive kigget på. Men du kunne jo låne et par stykker - en med sort skive og en med lys - så kan du jo skifte lidt og prøve dig frem - hvad der tiltaler mest. Også størelsen kan kun vurderes "life" og helst på armen - med en rem der matcher!

Den du har kig på på QXL ser fin ud, men den er ikke stor - den er ok i størelsen, men at kalde den stor er en fejl i beskrivelsen. Under 34 mm er lille 34-35 middel stor og 36 og op kan man tillade sig at kande stor - men egentlig oversize - er over 36 mm - mindst. Det kommer også an på om der er fed kant eller uret virker mere spinkelt. Det skal tale til dig - og det skal være tiltalende, så er resten underordnet.

Når du står med 30 Vintage ure vil du hurtigt opdage at en bestemt type taler til dig - det er sådan et ur du skal vælge!

Send mig en PB (private Mail) hvis vi skal finde ud af noget.

vh Baun

- Elbæk - 05-01-2008

Tak for svarene - det blev jeg helt sikkert meget klogere af. Jeg vil væbne mig med tålmodighed og spare sammen til et omega med sort skive. Som våbensamler har jeg allerede lært lektionen om at alt godt kommer til dem som har tålmodighed Icon_e_biggrin

Baun: Mange tak for tilbuddet, det vil jeg tage dig op på når jeg skal til Fyn og besøge mine forældre. Jeg sender dig en PB når det bliver aktuelt.

Mvh.

Jakob

- Peter - 06-01-2008

Hej Jacob

Vi har flere Vintage Omega tilsalg inde i butikken, dog uden sort urskive, men du er velkommen til at kigge ind og prøve dem, da vi også bor i Horsens på Søndergade 33.

MVH Peter

- Elbæk - 06-01-2008

Det vil jeg helt sikkert gøre Icon_e_smile

Mvh.

Jakob

Tag dig god tid..... - baun - 07-01-2008

og prøv forskellige Omegaer....

Som sagt man skal se uret på armen for at man kan danne sig indtryk af størelse mv.

Kig over hvis du vil se og prøve mange omegaer - evt. låne et eller 2...

Jeg har sendt dig en PB (Private Mail)

vh Baun