|
Limited Edition - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Limited Edition (/showthread.php?tid=67920) |
Limited Edition - hr.holm - 09-01-2008 Hej Har kigget lidt på et par Omega`s Limitid edition (007) de bliver lavet i henholdsvis 5007 og 10007 stk. Det er mange syntes jeg.. :ro ...ll: Er der nogle der evt ved hvor mange omega laver af de traditionelle seamaster modeller...????? bare nysgerrig... - Mads Gjødesen - 09-01-2008 Der er lavet MANGE Seamasters. I 100.000 vis. Så det er nok ikke Seamasteren man skal vælge hvis man vil skille sig ud fra mængden. Det har ofte været diskuteret hvor limiteret en serie på 5-10.000 stk. er. Specielt når man sammenligner med andre mindre fabrikater hvis årsproduktion ligger under disse stk. tal. Feks. Lange & Söhne laver 5.000 ure årligt mens JLC laver ca. 50.000. Så i sammenligning er der ikke meget individualitet over Omegas LE modeller. /Mads - GTwatch - 09-01-2008 Omega producerer vel en lille mio ure om året. Desværre har producenterne det med at lave et utal af LE (med minimale forskelle) - og så endda i tusindevis for hver LE. Det udhuler konceptet i mine øjne. En eksakt grænse for LE stk-tal er måske svær at definere (28, 100, 200 eller 500?), ligesom det er svært at fastsætte, hvad der skal til, for at det bliver en LE (men en anderledes viser er ikke nok i mine øjne). Problemet er når marketingsdjævlen træder ind på scenen... - Mads Gjødesen - 10-01-2008 Jeg giver dig ret Stefan. LE begrebet er umuligt at definere. Omega laver faktisk også LE modeller i 50 stk. Disse ure når bare aldrig ud til menig mand og alle AD´s. Desuden er det ofte guld/platin modeller, så priserne gør dem uopnåelige for os dødelige. Når vi kommer over 1000-2000 stk. begynder jeg nok at mene at begrebet LE burde omformuleres til SE (Speciel Edition), og at producenten skulle droppe at påføre serie nr. og serie størrelse, som det ses på LE. Dermed er køberen klar over, at der er tale om en enkelt serie med egne særpræg, men at uret ikke er produceret i begrænset mængde. Men så længe individualitet er en salgsparameter, vil de smarte markedsføringsfolk udnytte dette til at sælge ure. Og så står vi med 007 Seamasters "limiteret" i 10.007 stk. /Mads - hr.holm - 10-01-2008 hej ja jeg vil også mene at max 2000 så må limited edition grænsen være nået.. men tak for jeres input.. - hannover_dk - 10-01-2008 Mads Gjødesen Skrev:Når vi kommer over 1000-2000 stk. begynder jeg nok at mene at begrebet LE burde omformuleres til SE (Speciel Edition), og at producenten skulle droppe at påføre serie nr. og serie størrelse, som det ses på LE. Dermed er køberen klar over, at der er tale om en enkelt serie med egne særpræg, men at uret ikke er produceret i begrænset mængde.Suverænt og enkelt forslag - Når du aligevel taler med dem i Schweiz Mads, kan du så ikke lige nævne, at ham John synes det er misvisende markedsføring at kalde et ur vandtæt til 50 meter, hvis man ikke kan gå i badekaret med det Men ærligt talt, den med SE - jeg holder 100% med, langt bedre betegnelse vh |