|
Nyt dameur - hvilket - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Nyt dameur - hvilket (/showthread.php?tid=67987) Sider:
1
2
|
Nyt dameur - hvilket - CFO - 23-01-2008 Jeg har fået stillet en opgave af Svigermor (70): "find mig et ur" - kriterierne er følgende: Stål/guld - ingen diamanter osv. Automatik Ikke Rolex eller Cartier Størrelsen skal være medium (min 30mm) Pris max 20k Om remmen er stål eller en eller anden form for læder er mindre vigtigt. Uret behøver ikke være nyt, men skal være "næsten" så godt som nyt. Hvis I var kvinder og urnørder... hvilket mærke/ur ville I så gå efter? Hun har ikke en dyt forstand på ure, men når hun nu har tegnebogen fremme synes jeg ligeså godt hun kan købe et "interessant" ur, hvis I forstår hvad jeg mener. Hvis I synes Rolex eller Cartier hører hjemme i kategorien, så skriv for guds skyld det også... Ud fra de svar jeg får laver jeg et "katalog" .... så kan hun bare pege - Lassen_phpbb3_import15767 - 23-01-2008 JLC Reverso, det er en klassiker.. det er klokken hun skal ha' - RunesS_phpbb3_import15750 - 23-01-2008 Lassen Skrev:JLC Reverso, det er en klassiker.. det er klokken hun skal ha' HØRT! JLC er sagen... - m.dk - 23-01-2008 Panerai 40mm - Lassen_phpbb3_import15767 - 23-01-2008 Tror nu JLC's stil med Reverso'en vil passe til en 70 årig ung dame. Hvis hun hoppede på en 40 mm Pam ville jeg sgu betegne hende som ret cool - Sub-erman - 24-01-2008 Breitling og Tag Heuer laver også flotte kvindeklokker... MVH SK - GTwatch - 24-01-2008 Jeg kommer lige Baun i forkøbet - en vintage Omega (evt. NOS eller MINT). Netop med G/S får man virkelig meget for pengene. Den med PAM kan jeg godt lide - det ville være stil Men den unge dame har jo smag og ønsker kvalitet, så jeg ville kigge lidt på elektrolagunaen under AP, VC eller PP - og så selvfølgelig JLC, Omega og andre vintage (IWC, Longines, etc.). Hvilken Svigermor Nu ved jeg ikke - baun - 24-01-2008 Helt hvad du mener når du skriver Guld/stål - om det betyder Et ur der er guld på stål - altså med en kappe af stål Eller et ur hvor visse dele er guld mens andre er stål eller at det kan være såvel guld som slål Jeg ville lede efter et Vintage Omega herreur i den lille størrelse 32-34 mm. Der er gode Constellations og andre smukke fine Omegaer. For lige at vise et enkelt eksempel. Jeg ved at skiven kunne være pænere, men typen er super - og på sin vis viser skiven jo blot at uret er 50 år gammelt: ![]() Der er flere billeder på salgssiden led efter udlån! Der er også Constellations fra 55-65, som er i størrelsen og som kunne komme på tale. Et herreur fra dengang har flere fordele fremfor dameure.
Jeg har nogle stykker, som kunne være aktuelle. De kan ses i Nyborg, hvis I kommer forbi. vh Baun Re: Nu ved jeg ikke - CFO - 24-01-2008 Baun Skrev:Helt hvad du mener når du skriver Guld/stål Min kone har det med at blande sig i alting Jeg prøver imidlertid at bringe nogle mere interessante ure på banen - så glem alt om guld/stål. Min Svigermor skal bare have et ur. Max 20k - og ingen betingelser. Så kan hun selv om hun vil følge mit (jeres! Re: Nu ved jeg ikke - RunesS_phpbb3_import15750 - 24-01-2008 Baun Skrev:Helt hvad du mener når du skriver Guld/stål Jeg forstår det som bi-color... |