Urdebatten / Urforum
Måske nyt ur - AP RO 15300ST - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Måske nyt ur - AP RO 15300ST (/showthread.php?tid=68067)

Måske nyt ur - AP RO 15300ST - Jonas-BP - 08-02-2008

Jeg skilte mig af med mit nyindkøbte Rolex Daytona for kort tid siden, da uret ikke levede op til mine forventninger. Jeg ønsker derfor at træffe det rigtige valg denne gang.

Designet hos Audemars Piguet har altid tiltalt mig, og jeg har derfor sat mig grundigt ind i de forskellige modeller og værker. Indtil videre hælder jeg mest til model 15300ST.OO.1220ST.01 med hvid skive. Jeg har set uret i butiksvinduet, men endnu ikke prøvet det på armen. Jeg har derfor nogle spørgsmål, inden jeg skal ind og se nærmere på uret.

1.
I forbindelse med mit arbejde bærer jeg skjorte og jakkesæt, men uret skal også bruges til dagligt. Passer 15300ST efter jeres kendskab til dette behov?

2.
Jeg har læst meget om caliber 3120, og det virker til at være et fantastisk værk. Tror I der er en opdatering af værket på vej, således at det måske er bedre at vente og se, hvad der sker på Basel-messen til april? Tænkte på om Mads G måske kender noget til dette, da han jo ved det meste om AP Icon_e_biggrin

3.
Hvordan er mulighederne for at sende uret til service og reparation? Jeg ved at Klarlund er eneforhandler i Danmark, så jeg tænkte på, om der er problemer i den forbindelse.

4.
Sidst men ikke mindst; er uret svært at få fat på, og hvad er prisen helt nøjagtig?

Jeg er som nævnt på udkig efter et all-round ur med et lækkert værk. Hvis I har andre forslag er I velkommen til at byde ind. Jeg hælder dog mest til AP Royal Oak 15300ST.

Mvh. Jonas

- GTwatch - 08-02-2008

God smag!

Hvis du søger her på siden på "15300", finder du som tråd nummer 5 eller lignende min tråd "Som lovet - AP RO 15300", hvor jeg kort har beskrevet min oplevelse.

Det er et lækkert ur! I mine øjne kan man sagtens bruge det til dress, fordi det elegant glider op under skjorten.

Listeprisen er vist 75k hos Klarlund, men de fås til +/- 50k på TZ, eBay, etc. Klarlund rører ikke ved ure, der ikke er købt hos dem, men sender dem i stedet til Schweiz (det er noget garanti-noget).

En ting skal du dog have med i overvejelserne. Du skal "Lænke-teste" din arm. Hvis du har "forkerte håndled", kan det være svært at få uret til at sidde ordentligt. Alternativt kan et Jumbo (ref. 5402 eller 15202) være en mulighed, fordi lænken er finere.

Mht. cal. 3120, så kommer der vist ikke de store ændringer lige om hjørnet. Cal. 3126 sidder i de nye ROO, men er blot en krono baseret på cal. 3120.

Hvorom alting er, så er det et lækkert, lækkert ur!

- G.B. - 08-02-2008

Hej Jonas. Jeg har netop været i samme situation som dig. Besluttede mig for at sælge mit Daytona efter at have prøvet en sort-skivet 15300 hos Klarlund. Vi snakker om et ur i en hel anden klasse end Daytonaen, og jeg tror det skal føles og prøves, før du helt forstår mig. Det er helt utrolig lækkert. Jeg endte dog med at købe et Big Pilot i stedet, som også er lækkert, men, har jeg fundet ud af, aaalt for stort til mine tynde håndled

15300 er maskulin og klassisk på samme tid. Har faktisk også prøvet en Navy, Safari og Rubberclad. Alle tre er fantastiske ure, men ikke så lækre som 15300 IMO.

Så nu går jagten snart ind på AP'en igen, enten 15300 eller 15202.

Kan ikke vente til det sidder på mit håndled.

- Christian Bentzen - 08-02-2008

Jeg er meget vild med det rene design der ligger i en 15300, og jeg har mange gange overvejet den. Dog tror jeg ikke, at jeg ender med at købe en.

Hvis uret havde været 42 mm i diameter og 3 mm højere så havde det været perfekt.

For et stykke tid siden postede Mads et billede, hvor man kunne sammenligne højden fra en Sub og et AP RO, og der kan mna tydelig se højde forskellen.

- Mads Gjødesen - 08-02-2008

Jonas jeg tror Stefan har svaret meget godt på dine spørgsmål, så jeg vil undlade at kommentere nærmere. Er helt enig i hans synspunkter. Jeg vil anbefale dig at prøve uret hurtigst muligt, så du kan vurdere om det er dig. Som Stefan skriver er lænke-låsen lidt enten/eller. Man skal have den på armen for at vurdere om den passer en.

Giver G.B ret. AP er en klasse flottere i finish end Rolex. Men også tilsvarende dyrere, så det bør man vel forvente.

Christian du må da bare have dig et RO Scuba. Den er 42 mm og lidt højere Icon_e_wink

/Mads

- Jonas-BP - 08-02-2008

Tak for de mange gode svar!

Pudsigt at Big Pilot bliver nævnt, da jeg også har overvejet dette ur. Jeg har imidlertid prøvet et BP på armen, og det var alt for stort til mine små håndled. Derfor håber jeg, at 15300ST med sine 39 mm passer mig bedre.

Jeg tror hellere jeg må tage ind og se nærmere på uret, når jeg engang får tid Icon_e_biggrin

Jonas