|
Vintage "tilbehør" - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Vintage "tilbehør" (/showthread.php?tid=68089) |
Vintage "tilbehør" - Speedy - 10-02-2008 Jeg er sikkert ikke den eneste der ikke kun køber armbåndsure, men også andre slags ure. Kunne være rejsevækkeure, bordure, stopure, vægure, bornholmere, solure og meget andet. Igår købte jeg en til sam´lingen, og det jeg tænkte da jeg stod med det var; "YES, nu et mit større end John Hannovers" Lad os se nogle af Jeres ure, som ikke skal sidde på armen. Her er mit, Eterna 8 Tages værk måler 75x72 mm. Siden igår har den holdt tiden inden for minuttet. Har ikke kontrolleret nærmere. Hvornår er den mon fra, hvad sidder der inden i sådan et?
- Elbæk - 10-02-2008 Super flot ur Og; den perfekte undskyldning for at komme for sent på arbejde; "Altså chef; mit vækkeur er jo 50 år gammelt.....". Mvh. Jakob - Speedy - 10-02-2008 Ja gammelt, men til gengæld "kæmpe" stort i forhold til de andre vækkeure jeg har set. Det måler alligevel 7,2 x 7,5 cm på skiven! - hannover_dk - 10-02-2008 Flot 8 dages eterna vækker. Ingen anelse om hvad der sdder i, men tror in-house Jeg tror også den er helt original (hvem ville re-diale) selv om tallene buler ud - eller måske på grund af - for det kommer de til med tiden Velbevarede visere også Jeg ville skyde på 1940-50 OK det var de her Eterna du slog i størrelse - der er "kun 35 * 35 som ellers er store tanks fra deres tid omkring 1950-63 ![]() og så må man jo svare lidt Her et Wittnauer barometer/thermometer/fugtighedsmåler (Wittnauer = amerikansk Longines) ![]() og her et elendigt billede af et lille Zenith som skal ha siddet i et bi-plan (dobbeltvinge) fly i Schweiz omkring 1915 - stilles ved at man drejer hele den yderste krans, så det kan gøres med handsker Går perfekt, men er lidt skadet i skiven, og elendigt billede ![]() Så et Zenith ur med 8 dages værk - forsikringsur. Man smidder ex en S.fr. i om dagen og når man gør det flytter en lille skive bagpå sig, og viser hvor meget man hr sparet op. Uret plumberedes og en gang i måneden kom forsikringskassen forbi og hentede formuen. Uret har vækker som ringer så det kan HØRES ![]() ![]() ![]() og endeligt et ur med jeg ved ikke hvor mange fulktioner - alt virker - fra en Russisk MIG - jeg har original papirer og monterings vejledning o.s.v. (ikke spor sjældne - men sjovt) ![]() (opbevar iøvrigt altid armbåndsure og lommeure i extern bankbox hvis i ikke går med dem) - DonWerner - 10-02-2008 Sådan et MIG ur gad jeg godt eje! Hvor køber man sådan ét henne hannover? Hvilken MIG er det iøvrigt fra? - hannover_dk - 10-02-2008 Jeg MENER den sad/sidder i MG 25 til 29 - Mekanisk, med et hav af funktioner og flyback og hvad ved jeg Bagpå en skrue til el for at kunne holde varme i det Alle jussteringer og tryk knapper kan betjenes med store handsker på Ebay - sø under MIG i alle felter under Uhren und Schmuck - de dkker op ind imelem Går præcist og i mange dage vh |