|
Service - indikation - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Service - indikation (/showthread.php?tid=68593) |
Service - indikation - baun - 09-04-2008 - kan et ur gå helt præcist og alligevel trænge til service? Jeg har en kolega som også går med et automatisk ur - et Rolex DD. Uret går absolut præcist - mindre end eet sekunds afvigelse pr dag, men det kan gå istå efter en nat på natbordet. Er det sansynligt at det trænger til service? Uret er købt nyt i 1996 - og har aldrig været åbnet - og det er der jo heller ingen grund til, med mindre det trænger til service! Hvad er forskellen prismæssigt ved at få det serviceret hos autoriseret Rolex forhandler - og Mølbak eller Krognos (800 - 1000 kr). (manden bor i Roskilde) Jeg har set uret og der er absolut ingen grund til at lave udvortes arbejde - uret står som nyt! vh Baun - Seamus_phpbb3_import15747 - 09-04-2008 Hvis uret går i stå mens viserne er i gang med at krydse hinanden kan det være at de af en eller anden grund sidder for tæt, det kan få uret til at gå i stå. Bare en tanke, da jeg engang har haft et seiko med dette problem, og nu ved jeg godt der er langt fra et billigt seiko til rolex, men det er da kan jo hurtigt undersøges. Thomas Rotoren - Laszlo - 09-04-2008 En Rolex skal have sin service, ellers er den ikke en Rolex længere, dvs. den vil ikke holde 50-100 år. En stor service skal komme efter 8-10 år, efter min mening, (jeg ved godt de andre siger 5 år), men jeg gør det sådan, at jeg lukker værket op en gang imellem, og kigger på smøringen - og glæder mig over værkets robuste skønhed. I min sidst anskaffede Rolex var det rotorens stenlege, der knækkede, og derfor kunne den ikke trække ordentlig op. Har du den slags fejl på din vens Rolex, så er det bedst at aflevere den til Klarlund, fordi de andre kan heller ikke gøre det meget billigere. Det hænger sammen med arbejdstid og manglende reservedele. Jeg bor i Ungarn nu, og hér var det ikke muligt at få fat i reservedele, derfor har jeg valgt at løse problemet på den tidskrævende måde. (En rigtig mand servicere selv sin egen Rolex) ![]() ![]() ![]() ![]()
- RunesS_phpbb3_import15750 - 09-04-2008 Det er bare god stil Laszlo! Må man spørge om fabrikatet af din drejestol? - Lars - 09-04-2008 Tja, det kan godt være rigtige mænd servicerer sit Rolex selv, men rigtige urmagere havde sat et originalt stenleje i. Hvad har du gjort ved rotorakslen, er den ridset, så den river dit messingleje op. Bort set fra det, så er det flot arbejde... Mvh Lars - Mads Gjødesen - 09-04-2008 Baun mine erfaringer er at et ur godt kan være trimmet til at gå præcist, men stadig trænge til service. Derfor det ikke holder samme power reserve som hvis alt var velsmurt. Uha de billeder udstiller netop et af Rolex svage punkter. At rotoren ikke kører på kuglelejer som de fleste andre. De fleste Rolex´er har på et tidspunkt været den operation igennem. Enten pga. knækket sten eller rotoraksel. /Mads FUSK :-) - Tik-Tak - 09-04-2008 Chokerende, at RunesS (kommende urmager?) kalder det for god stil, at lave sådan en gang fusk på et Rolex værk........ Nu er Baun jo heldigvis fornuftigt tænkende, men tænk hvis han havde anbefalet denne metode til sin kollega Mvh Tik-Tak Re: FUSK :-) - RunesS_phpbb3_import15750 - 09-04-2008 Tik-Tak Skrev:Chokerende, at RunesS (kommende urmager?) kalder det for god stil, at lave sådan en gang fusk på et Rolex værk........ Nu var "god stil" henvist til hans drejestol(og praktiske brug). Drejestolen er et værktøj jeg er igang med at lære at bruge lige pt. Ud over det, hvis han har et Rolex værk han vil ofre, så lad dog manden. At et Rolex værk bliver ofret er ikke nogen katastrofe. Der bliver jo pulset mange mange hundrede ud fra Rolex maskiner hver dag!! At bruge uægte dele, dele af et forkert materiale, eller på andre måder ødelægge integriteten af et ur, som af den ene eller anden grund (affektion, værdi, historie osv.) er værdiefuldt og snyde en anden person eller en kunde er jeg stærkt imod!! Men vennen gik nok med til hvad Laszlo har gjort. Og det er hans valg! Og til Lars' kommentar, så er det åbenlyst at en skadet tap skal ordnes, og udfra det jeg har set fra Laszlo's side, vil jeg mene dette er gjort. He he.. - baun - 10-04-2008 Det er ikke en DD - hvad det så end er, Daytone ??? Det er faktisk en Date just - .... jeg ville have skrevet DJ... Der kan man se hvor lidt jeg ved om Rolex. Men det er vel i og for sig uden betydning for svarene - tak for dem og de interesante billeder. vh Baun - Tik-Tak - 10-04-2008 DD = Day Date, der kun produceres i guld + platin..... Så det er en alvorlig sag, at lave hærværk på værket i sådan et ur! |