|
Ridse i safirglas - Seamaster 2225.80 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Ridse i safirglas - Seamaster 2225.80 (/showthread.php?tid=69202) |
Ridse i safirglas - Seamaster 2225.80 - katze - 22-06-2008 Det er med stor stor sorg jeg skriver dette. Jeg har været en weekend i sverige og har selvfølgelig båret mit Seamaster stolt. Men her igår lagde jeg mærke til en mindre ridse i glasset så jeg blev enormt forbavset da jeg jo regnede med at mit glas var stort set ridsefrit. Jeg kiggede rigtig meget på ridsen og kunne kun se en lille, men dog betydelig for mit synspunkt. Idag, sad jeg igen og kiggede på mit ur og hulkede over ridsen, kun for at opdage at jeg enten ikke havde set det værste, eller også at ridsen har vokset sig større. Så nu sidder jeg med en fornemmelse af enten af at blevet snydt og have fået et falsk ur med normalt glas, eller også er der en fejl i glasset. For jeg kan simpelthen ikke tro der allerede er kommet en ridse når jeg intet ud over dagligdagsting har lavet med uret. Jeg har jo ikke vasket hænder med diamanter eller noget. Lyder det ikke utroligt der allerede er en ridse? Kan oplyse at uret er købt d. 28 maj .. dvs. ik engang en månede gammelt. Har også fået taget et billede..
- hannover_dk - 22-06-2008 Det var da et pænt lille billede Man kan godt ridse safir uden at bruge diamanter. Det skal naturligvis være et hårdt materiale - OG der skal være lidt kraft i bevægelsen Det ligner en ridse i glasset, men kan teoretisk set være i coatingen. I alle fald, enten lever man med de små slag livet giver ens ure og biler eller også giver man den et nyt glas, det er ingen herregård Du kommer hen ad vejen også til at få mærker i kassen i øvrigt Surt men til at bære vh - katze - 22-06-2008 heh, yes, ved det det godt, men hvis billedet var meget mindre ville man have sværere ved at se det. Men kan det virkelig være rigtigt? Jeg syntes det er utroligt der allerede er kommet en ridse, jeg har jo ikke brugt det til andet et at have på. Self. er uret købt for at blive brugt, men jeg syntes bare det virker voldsomt. Nu købte jeg netop et ur af den kaliber for at slippe for at tænke på ridser og den slags. Hvad ville en Omega forhandler sige hvis jeg kom ned med det? Det har ik noget med garanti at gøre? - Tukjær - 22-06-2008 katze Skrev:heh, yes, ved det det godt, men hvis billedet var meget mindre ville man have sværere ved at se det. Det har intet med garanti at gøre...... Desværre... - Mads Gjødesen - 22-06-2008 Det er surt, men der er intet at gøre. Jeg ved ikke lige hvordan dine ridser er kommet, men det ser godt nok voldsomt ud. Jeg har set mange ure med safir glas men kun ganske få med deciderede ridser. Ofte kun kanthak (på Rolex). Jeg har aldrig selv præsteret at lave en. Så du må have været overordentlig uheldig for der skal MEGET til at ridse glasset. Du kan evt. forhøre dig hvad et nyt koster, men nok næppe under 1000-1500 kr alt inkl. /Mads - MartinB - 23-06-2008 Kan den ikke poleres væk? Det er ikke lang tid siden jeg læste om en der polerede en ridse væk fra glasset på hans Panerai. Det kommer vel an på ridsens dybde osv., men her virkede det altså. Martin - hannover_dk - 23-06-2008 går ikke at polere i safir glas Jeg ville alligevel prøve med godt med tandpasta - køre rundt og rundt i 3 minutter, og vaske af Hvis en del sidder i coatningen, så kan det jævnes fint ud. Koster ikke noget at prøve vh - MartinB - 23-06-2008 Her var linket http://www.network54.com/Forum/353391/message/1213660073/Alcohol+intoxication+and+the+Panerai+watch+----- Det set nu ud til at gå meget godt. - Tukjær - 23-06-2008 Ser overbevisende ud..... Fint link...... - ChronoMaster - 23-06-2008 Men der er jo også brugt diamant-pasta i ovenstående link! Det er vel lige så virkningsfuldt på safir-glas, som Brasso/tandpaste er på acryl/plexi/PMMA. Jeg forstår så bare ikke, hvorfor forfatteren af artiklen tilsøler uret i pasta! Der er jo nok til at polere en front rude på en Scania Vabis!!! Og hvorfor fjerner han afdækningen mellem de to poleringer? Han virker ikke som det hurtigste Panerai i Firenze! (men så havde han vel heller ikke lavet så stor en ridse i uret?). Mvh. |