Urdebatten / Urforum
Hvilket urkøb har du fortrudt? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvilket urkøb har du fortrudt? (/showthread.php?tid=69311)

Hvilket urkøb har du fortrudt? - Stinger - 04-07-2008

Lad os høre jeres historier.

Kan være fordi du aldrig får gået med det, det alligevel ikke klæder dig, du ikke synes det er pænt, det viste sig at være falsk, gik i stykker, du betalte overpris osv osv.

Lad høre. Icon_e_smile

- Certina Fan - 04-07-2008

Det første "dyre" ur jeg købte fortrød jeg nogle måneder efter. Det var et Certina X-02 quartz til 2595 kr. Købte det inden jeg fik interesse for det mekaniske - og da jeg fik den interesse blev quartz nærmest uinteressant. Af vintage ure er der egentlig kun 1 som jeg har fortrudt, det var et firkantet Omega Seamaster automatic fra ca. 1980. Prisen var i en forstand ok (tror det var 1500 kr) men uret havde nogle småfejl som egentlig ikke var slemme, men meget dyre at udbedre, og stadig nok til at jeg fortrød det. Begge ure er for nylig solgt/byttet væk (med et betragteligt tab, forstås). Ved ikke om denne beretning har berettigelse da beløberne nærmest er peanuts i forhold til hvad mange mennesker bruger på et ur - men det var mine 25 øre Icon_e_smile
---
Tommy

- HJunker - 04-07-2008

Jeg havde set mig lun på et Eberhard og Co. i guld med håndoptræk og 8 dages værk, og fandt det efter noget tids søgen til en meget fornuftig pris og glædede mig til at få det hjem og på armen.
Da det ankom synes jeg slet ikke det var mig og fortrød med det samme.
Næste dag var min svoger på besøg og købte uret.
Nu synes jeg igen det er et fantastisk ur, og hvergang jeg ser det på hans håndled er jeg lige ved at fortryde salget Icon_e_biggrin

İmage

- jacob jensen - 04-07-2008

Fortrød at jeg købte mit seamaster med batteri efter ca 4 år med uret
ellers et dejligt ur men efter 5 år måtte det bare ud

Havde set i øjene at jeg aldrig ville blive glad for det igen
fordi min interesse for mek. ure nu var så stor
og for mig er et rigtig ur med og KUN med aut. værk

har et ORIS nu og de laver kun ure med aut. værk Icon_cool
har aldrig fortrudt at jeg solgte OMEGAET og
ORISet er en ren keeper for mig

- ET - 04-07-2008

Et RADO Voyager - mest fordi det ikke går Icon_cryog ved ikke om jeg vil ofre en rep. Det er ikke verdens mest interessante ur...

- Sub-erman - 08-07-2008

jeg købte i Marts et GMT II 116710. For, at finansiere købet solgte jeg mit elskede SD fra 94.
Der gik lidt tid, hvor jeg synes, at uret ikke rigtigt var det jeg havde håbet... Det har en tendens til, at sidde forkert(læs: glide til venstre/opad på mit håndled).
Også det, at lænken har en poleret midterdel var alligevel ikke min kop te...
Hvad skulle jeg gøre??
Jeg solgte 116710'en og købte en ny SD...
Den er kommet ind af døren i dag.
Gensynsglæden er stor!!! Icon_e_biggrin
İmage
Jeg ved, at I har en million billeder af denne lækre model, men kunne ikke lade være.... Icon_e_biggrin
MVH

SK

- Peter - 09-07-2008

Hej Sub

Jeg har lige købt 116710 LN, som jeg er meget glad for, og jeg har i forvejen 16600, og nu vil jeg ikke undvære nogen af dem. Icon_e_biggrin

MVH Peter

- Sub-erman - 09-07-2008

tja,...
Måske køber jeg 116710 LN igen en dag, men kunne altså ikke undvære en SD klokke i min samling.....
Jeg kunne jo også risikere, at modellen ikke var til at købe igen fra ny; da den jo udgår....
GMT'en kan jeg jo altid købe igen en dag, selvom jeg tvivler...

Men anyway, tillykke Peter med klokken!!!
Har du forresten lagt mærke til at låsen (clasp'en) er anerledes end Millgaus'ens??
Rolex mærket sidder på clasp'en på GMT-lænken og på låselænkestykket(kan ikke huske hvad det hedder Icon_redface ) på Millgaus'ens lænke...

MVH
SK

- Peter - 11-07-2008

Hej Suberman

Nu har jeg begge modeller af den nye lænke, og den er jo klasser over de gamle lænker især i udførelse af låsen, men derfor mener jeg ikke den gamle er dårlig bare simpel, iøvrigt er langt de fleste af mine Rolex med den gamle lås, jeg har kun Milgauss og 116710 LN med den nye lås. Icon_e_biggrin

MVH Peter