|
En lidt andreledes rem... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: En lidt andreledes rem... (/showthread.php?tid=69905) Sider:
1
2
|
En lidt andreledes rem... - baun - 15-09-2008 Vi har før talt om at remme gør en forskel... Jeg har dette gamle Seamaster på idag ... men med en ny rem. Den særlig bastante kasse som jeg finder meget maskulin til trods for at den kun er 34 mm kommer endnu mere til sin ret med denne "fede" rem: ![]() ![]() ![]() Det er altså en rimelig billig måde at gøre noget særligt for sit ur på! Nogen vil måske sige at sådan en rem er noget nymodens pjat - man bør finde en rem der matcher tiden og uret. Men i dette tilfælde synes jeg at remmen gør uret endnu mere "fedt" - altså bogstaveligt talt. At den lyse brune skinfarve så også matcher de gyldne visere og timemarkeringer gør helheden ..... bedre end gennemsnitlig! vh Baun - hannover_dk - 15-09-2008 Jeg synes som du, at kassen er maskulin (lidt i stil med Calendermodellerne som også i mine øjne har "maskuline kasser) Remmen er et perfect match - og hvorfor den skulle være for moderne ser jeg slet ikke - den er bare super til uret vh - baun - 15-09-2008 hannover_dk Skrev:Jeg synes som du, at kassen er maskulin (lidt i stil med Calendermodellerne som også i mine øjne har "maskuline kasser) Jeg tror nok at det med at rundskære til kassen er nyt/moderne... vh Baun - HG - 15-09-2008 Jeg syntes at det er utrolig flot kombination! Er det er ridse der er i venstre side af glasset? Ikke en ridse - men en skade? - baun - 15-09-2008 HG Skrev:Jeg syntes at det er utrolig flot kombination! Nej det er ikke en ridse i glasset - heller ikke en ridse i skiven, men det er en skade i skiven. Skiven var jo fuldstændig begravet i "patina" før Peter rensede den. Efter rengøring fremstod disse krakeleringer (Peter kan måske forklare det bedre) i skiven - som jeg sammenlignet med furer i et smukt gammelt ansigt. Faktisk er jeg ikke sikker på at jeg hellere vill have været foruden. Det giver jo uret en helt speciel patina - og tidens tand er synlig - og charmerende. Havde det været en ridse, havde det været irriterende! vh Baun - HG - 15-09-2008 Jeg kunne ikke se om det var på glasset eller på skiven. Det ser specielt ud og meget enig i: "Det giver jo uret en helt speciel patina - og tidens tand er synlig - og charmerende" bestemt. - hannover_dk - 15-09-2008 Helt OK patina. Jeg havde slet ikke bemærket remmen var rundskåret så den passer med skiven. Hvor har du købt den rem? vh - baun - 15-09-2008 hannover_dk Skrev:Helt OK patina. Jeg havde slet ikke bemærket remmen var rundskåret så den passer med skiven. Hvor har du købt den rem?på den der adr. du selv altid giver uhrenarmband... vh baun - hannover_dk - 15-09-2008 Baun Skrev:Ja og "Mit rundanstoss" - fint takhannover_dk Skrev:Helt OK patina. Jeg havde slet ikke bemærket remmen var rundskåret så den passer med skiven. Hvor har du købt den rem?på den der adr. du selv altid giver uhrenarmband... vh - Speedy - 15-09-2008 hannover_dk Skrev:Baun Skrev:Ja og "Mit rundanstoss" - fint takhannover_dk Skrev:Helt OK patina. Jeg havde slet ikke bemærket remmen var rundskåret så den passer med skiven. Hvor har du købt den rem?på den der adr. du selv altid giver uhrenarmband... Jeg har en liggende i sort 20 mm. Købt i Illum, prøvet på speedy men aldrig båret. |