Urdebatten / Urforum
Burde jeg være bekymret? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Burde jeg være bekymret? (/showthread.php?tid=69909)

Sider: 1 2

Burde jeg være bekymret? - Larzovic - 15-09-2008

Hej alle,

Jeg befinder mig i disse dage i en lidt irriterende situation. Jeg har i noget tid gerne villet have en LV og fandt til sidst en trustet seller fra Holland på chrono24 der havde en helt ny en liggende. Efter lidt mail ender det med, at jeg overfører pengene til sælgers konto. Dette var d. 1 september. Derefter går der nogle dage uden at jeg hører fra vedkommende, hvilket viser sig at være fordi han er i udlandet og at han vil sende så snart han er hjemme igen. Fair nok, men stadig irriterende at gå i total uvidenhed i flere dage når man har op mod 30K ude at svømme. Sælger ender så med at blive nogle ekstra dage i udlandet fordi han har meget arbejde der skal laves. Hmm, endnu mere irriterende, men okay jeg bider det i mig. Endelig, omkring 2 uger efter jeg overførte pengene til ham bliver uret sendt med TNT, og som aftalt får jeg tilsendt trackingnummer. Efter små 2 dage nu er der stadig ikke nogen informationer om forsendelsen på TNTs trackingside og jeg ringer derfor til den danske afdeling. En servicemedarbejder forklarer mig her at dun ikke kan bruge det trackingnummer jeg har fået til noget da hun ikke ved hvem de har brugt som kurer nede i Holland, hvilket undrer mig da jeg troede TNT fungerede på samme måde som UPS, FEDEX etc.. Sælger har på mail forklaret at man kun kan tracke pakken inde i Holland og at pakken nok allerede har forladt landet. Men så burde trackingnummeren da stadig give resultat, eller hva??

Så, min situation er altså denne, at jeg har en masse penge ude at svømme, jeg har et trackingnummer som ikke genkendes af de hollandske eller danske TNT sider og kan ikke følge min forsendelse. Må indrømme at jeg har lidt svært ved at vurdere hele situationen, så alle kommentarer og eventuelle erfaringer med TNT etc er MEGET velkomne!

ps. det skal lige siges at jeg HAR tjekket op på sælgers referencer her i DK og det ser udemærket ud..

Tak for jeres tid

- Joepete - 15-09-2008

Hvis sælger referencer er gode, så hold dig til dem. Ellers ryk sælger for et brugbart trackingnummer på en pæn måde. Måske har han haft travlt, og har misset noget med numrene. Han får intet ud af at trække tingene, så hvorfor skulle han gøre det ... ?

- Tukjær - 15-09-2008

Har oplevet det samme med TNT, så bare rolig, det skal nok komme.....

- HG - 15-09-2008

Har også oplevet det med TNT og med US Postel (hvis Track and trace kun virker i USA).

Så fat mod - den er på vej...

- hannover_dk - 15-09-2008

Bekræfter - jeg har også har tracking problemer med TNT - og jeg ville tage det helt roligt indtil der er gået en uges tid i alle fald (selv om det ville være helt unormalt længe)
vh

- Guth - 15-09-2008

Har prøvet lidt af det samme med DPD... Havde et trackingnr. hvor jeg kunne se hvor den lille pakke havde været henne... Kunne også se at den blev sendt mellem 2 centraler i en lille uge, inden den blev smidt i en bil og kørt ud til mig...
DPD får absolut dumpekarakter både for deres service, og for deres håndtering af kunder...

Ved godt det var et lille sidespring...

- Larzovic - 16-09-2008

Det lyder beroligende. Så må jeg affinde mig med, at jeg ikke kan følge med i hvor langt den er. Lige et spørgsmål til TNT Post, hvordan er proceduren hvis jeg ikke er hjemme når de forsøger levering?

mvh
Lars

- Tukjær - 16-09-2008

Larzovic Skrev:Det lyder beroligende. Så må jeg affinde mig med, at jeg ikke kan følge med i hvor langt den er. Lige et spørgsmål til TNT Post, hvordan er proceduren hvis jeg ikke er hjemme når de forsøger levering?

mvh
Lars

Jeg mener de forsøger 3 gange eller du skal kontakte dem for alternativ levering! Altså anden adresse.

- KlausM - 16-09-2008

Du kan også selv hente uret ud hos dem blot du varsler dem.
Mvh
Klaus

- MartinB - 16-09-2008

Der er to forskellige slags TNT i Holland:
- Express, som er kurerdelen som vi kender den i Danmark.
- Post, som svarer til Post Danmark.

Din pakke er højst sandsynligt sendt med TNT Post, og derfor vil det også være Post Danmark som leverer den til dig.
En i Holland ville opleve det samme mht. til Tracking nummer, hvis du sendte en pakke til vedkommende med Post Danmark.