Urdebatten / Urforum
Sub kasser? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Sub kasser? (/showthread.php?tid=70344)

Sub kasser? - GTwatch - 13-11-2008

I forbindelse med et mindre studie har jeg lige et par spørgsmål til Sub-eksperterne.

Er der lavet om på kassen til Sub/Sub LV siden A-serie, og hvis ja, hvornår og hvad? (størrelse/diameter, højde, horn, etc.?)
- Hvornår (år/måned) eller med hvilken serie blev stifthuller udfaset? 2003? Måned? Efter hvad jeg har kunnet læse, er Y-serien hovedsageligt MED stifthuller, men i den højre numre (Y9xxxxx) findes de uden. F-serien har jeg kun kunnet finde uden stifthuller, men findes der eksempler med?
- Andre ændringer?

Hvornår (år/måned) eller med hvilken serie kom "ROLEX ROLEX ROLEX" på rehaut'en?

Hvornår begyndte man med serienumre på rehaut'en? (samtidig med "R R R"?)

Der kommer givetvis flere spørgsmål...

- GTwatch - 13-11-2008

Jeg tillader mig også lige at overføre nogle spørgsmål angående produktionstider fra anden tråd (for at samle info).

Spørgsmål - hvor lang tid tager det at producere et Rolex?

Spørgsmålet kan forstås på flere måder - svar gerne på flere:
1) Hvad er den (absolut) tidligste dato i år 200X, man kan købe et ur produceret i 200X?
2) Hvor længe før en ny serie (ikke model), starter man med at producere dem?
3) Hvor længe kunne en LV'er (teoretisk) ligge hos en AD, før de ringede til den næste på ventelisten - og deraf varierende salgsdato?
4) Etc.

Find selv på flere!

Og som altid med Rolex - det er et separat univers...

- GTwatch - 14-11-2008

Ja, I skal ikke vælte over hinanden Icon_e_wink

- Mads Gjødesen - 15-11-2008

Det første indlæg har du jo stort set selv besvaret Icon_e_wink

De nye Rolex siger mig ikke alverden, men mon ikke du kan google dig frem til de fleste svar!?

Mht. produktionsdata fra Rolex er det et lukket land. Så du kan ikke rigtig spørge om hvornår et ur er produceret og derefter solgt kun baseret på serie nr. De tabeller der findes med serie numre vs. årstal er skabt på baggrund af hvornår serien er kommet på gaden og ikke hvornår uret reelt er produceret. Husk på det ikke er officielle Rolex lister men lister baseret på hvornår serien kom på gaden. Så urets/seriens reelle alder er den angivede plus tiden fra monteringen var færdig og til det ramte handlen.

Ingen kender (officielt) produktionstiden på et Rolex og jeg tror i øvrigt det kan svinge en del afhængigt af model. Iøvrigt også et tricky spørgsmål for hvornår starter man? Er det fra den første stump er produceret og til uret er færdigsamlet? I så fald kan der jo gå lang tid hvis stumpen ligger på lager.

Nej du blev ikke meget klogere, men det er nok det bedste svar du får Icon_e_sad

/Mads

- GTwatch - 15-11-2008

Takker så langt.

Jeg antager dermed, at min vurdering omkring stifthuller er korrekt - slut Y-serie og hele F-serien (og fremefter).

Hvornår kom Rolex-Rolex-Rolex?

# Stefan

P.S. Ja, jeg googler også meget - google is my friend...

- GTwatch - 15-11-2008

watchfreak2003 Skrev:
GTwatch Skrev:Hvornår kom Rolex-Rolex-Rolex?

Startede i 2004 med DateJust.
Og for Sub'en? Z-serien/2007?

- Henrik H - 16-11-2008

Hej Stefan,

Så vidt jeg ved starter det først i begyndelsen af M-serien for Subs. Helt tidlige M-serier kan vist godt være uden Rolex - Rolex - Rolex.

Mvh Henrik

- hannover_dk - 16-11-2008

av for hele hule for en makro du har fremtryllet der. Første LV jeg har set med rolexrolex har været i slutningen af 2007 i DK
vh