Urdebatten / Urforum
Er årligt eftersyn indbefattet af garantien? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Er årligt eftersyn indbefattet af garantien? (/showthread.php?tid=70348)

Er årligt eftersyn indbefattet af garantien? - Sløjdlæreren - 13-11-2008

Hej alle Icon_e_biggrin

Jeg har for ganske nyligt anskaffet mig mit første rigtige ur - et Omega Seamaster 2220.80.00 og det er jo bare et dejligt ur!

Forleden læste jeg i manualen og fandt ud af, at man skal have uret til eftersyn én gang om året for at Omega vil stå inde for, at det er vandtæt til den skrevne dybde.

Mit spørgsmål er derfor om dette årlige eftersyn hører med ind under de første 3 års garanti - eller om man selv skal betale - i så fald, hvad koster sådan et årligt tjeck?

- jacob jensen - 13-11-2008

Mener da jeg købte OMEGA 02 at det var noget man selv skulle betale
gik med mit seamaster i 5 år (fik skiftede batteri 1 gang) ellers var uret ikke åbnet og det var i vandet mange gange Icon_cool

- Magnum - 13-11-2008

Det skal du selv bekoste, ligesom ved bilen, der skal man også selv betale for at "holde liv" i garantien.
Du behøver ikke gøre det, men det er en god ide hvis du bruger uret i vand.

tja - Loncar - 13-11-2008

da jeg købte min brugte 321'er - var der et lille service efter 18 måneder med i prisem.

Måske var det bare extra god service af urmageren.

- Sløjdlæreren - 13-11-2008

Ok det lyder sådan set også fair nok; men hvad koster sådan et service så? Altså ikke det helt store, men bare dette her vandtætsgarantitjeck (hvis man da kan kalde det det...? Icon_e_wink )

- Peter - 14-11-2008

Hej

En almindelig trykprøvning med udskrift koster 200 kroner hos mig, udskriften er godt nok ikke større end en kassebon. Men som regel er det ikke nødvendigt før service eller batteriskift.

MVH Peter

- TioMalo - 14-11-2008

En god idé er at få uret trykprøvet en gang om året hvis du dykker...
Har aldrig hørt om nye / nyere utætte Omega eller Rolex dykkermodeller, men når uret er et værktøj i det sammenhæng - livsvigtigt enda - skal man ikke lytte sin indre Nærig-Per men derimod ofre de et par hundreder, en trykprøve koster.
Hvis jeg køber et brugt (dykker-) ur, jeg skal bruge at dykke med, får jeg pakningerne smurt i silicone / skiftet hvis nødvendigt og bagefter trykprøvet.
Dykker du ikke, men højest plasker i svømmepool / på stranden når på ferie, er der ingen grund til trykprøve med et nyt ur - derimod varmt anbefallet hvis du har købt et brugt.
Hilsen - John

- Sløjdlæreren - 14-11-2008

Jeg siger mange tak for hjælpen og da jeg absolut ikke skal ernære mig ved dykning, men 'kun' er Omega- og Bond-fan glemmer jeg alt om trykprøvning indtil det skal til det store eftersyn om ca 10 år... Icon_e_wink

Er det ikke godt nok den tid, der kan gå imellem serviceintervallerne? Medmindre uret begynder at miste tid naturligvis...

- hannover_dk - 14-11-2008

Sløjdlæreren Skrev:Jeg siger mange tak for hjælpen og da jeg absolut ikke skal ernære mig ved dykning, men 'kun' er Omega- og Bond-fan glemmer jeg alt om trykprøvning indtil det skal til det store eftersyn om ca 10 år... Icon_e_wink

Er det ikke godt nok den tid, der kan gå imellem serviceintervallerne? Medmindre uret begynder at miste tid naturligvis...
JO det skal nok gå - taber det tid reagerer du jo
vh