|
Ure fra 70erne - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ure fra 70erne (/showthread.php?tid=70403) Sider:
1
2
|
Ure fra 70erne - Claus larsen - 22-11-2008 Har i nogle sjove ure fra dengang, I/jeres far gik i bredreflet fljøls bukser og fodformet sko. De her er så grimme at man kun kan holde af dem, og så er de nye ![]() Claus - DJmon - 22-11-2008 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() jeg er farlig er spørge om det - KlausM - 22-11-2008 Zenith Super Sub Sea ´69 som jeg desværre har solgt. ![]() Mvh Klaus - baun - 22-11-2008 Beskrivelse Mærke og model: Omega constellation Cushion Årgang: 71 Kasse: Cushion, stål med observatorium på bagkassen. Meget pæn Højde: 11 mm Diameter: 35 mm uden krone Skive: Sølv struktur, i flot med mørke visere og timemarkeringer i perfekt Rem: sort original struds med Omega spænde Caliber: 564 COSC Automatic med dato QS, Caliber nr.: 33053271 Ref. Nr.: SF 168017 ![]() ![]() ![]() ![]() Beskrivelse Mærke og model: Omega Constellation Electronic 300 Hz Årgang: 1972 Kasse: Chusion, Stål i pæn og observatorium i stål på bagkassen. Højde: 10,6 mm Diameter: 36,5 mm uden krone Skive: Flot Two tone dybblå skive med det karekteristiske røde felt med Omega logo kl 12.00. Timemarkeringer og visere i flot Rem: Sort Læder rem Caliber: 1250 Elektrisk 300 Hz værk med dato, Caliber nr.: 34219302 Ref. Nr.: 198.002 ![]() ![]() ![]() Beskrivelse: Mærke og model: Omega Seamaster Memomatic, Automatic. Årgang: 1971 Kasse: Rund, stål, meget fin stand med få brugsspor Højde: x mm Diameter: 40 x 50,5 mm uden krone Skive: Blå mørk og lys, perfekt stand Rem: Original lænke Caliber: Automatic 980, baseret på Lemania 2980, stand 2 Caliber nr.: 33327088 Ref. Nr.: 166.0071 Eneste Omega med alarm og eneste ur med alarm hvor både time og minut indstilles ![]() ![]() ![]() Beskrivelse: Mærke og model: Omega Seamaster Automatic Chronograph Årgang: 1972 Kasse: ”Barrel Shape” kasse med mat slibning i renoveret stand. Højde: 15,1 mm Diameter: 38 mm uden krone Skive: sort med hvid T-skala og usædvanlig spændende subdails og visere i flot stand Rem: Original Omega lænke Caliber: Automatic 1040 Caliber nr.: 34258885 Ref. Nr.: ST 176.0007 ![]() ![]() ![]() ![]() Beskrivelse: Mærke og model: Omega Seamaster Cosmic 2000 Årgang: 70’erne Kasse: Cushion, Stål mws mat kasse og blank ring. Fin stand med få brugsspor Højde: 10,62 mm Diameter: 39 mm uden krone Skive: sølv i flot stand med stål visere og timemarkeringer i fin stand Rem: Original Omega lænke Caliber: 1012 Automatic med dato Caliber nr.: nnnnnnn Ref. Nr.: nnnnnnnn ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beskrivelse: Mærke og model: Omega De Ville, Automatic. Årgang: 197x Kasse: Rund, 18 karat guld, meget flot stand og med De Ville symbol på bagsiden. Kraftig 50 g. Højde: 11 mm Diameter: 37 mm uden krone Skive: Sort, står som ny med guld visere og timemarkeringer Rem: Original firben Caliber: Automatic 1012 med dato Caliber nr.: nnnnnnn Ref. Nr.: nnnnnnnn ![]() ![]() ![]() vh Baun - Joepete - 23-11-2008 Benrus Tradition Electronic, ESA-9158, NOS ![]() Tressa Lux Automatic, AS-5206, NOS
- Elbæk - 23-11-2008 Det eneste 70'er ur som jeg har er min fars gamle Tell Fleurier automatic. en solid sag med ETA værk, dato og skruekrone, vandtæt ned til 200 m: ![]() ![]() Eller har jeg et Seamaster Cosmic, med org. lænke, på vej, meget lig Bauns, bare med crosshair skive. Mvh. Jakob - Mads Gjødesen - 23-11-2008 Ikke ret mange 70´er ure der tiltaler mig, men der er fire modeller som har haft stor betydning for urhistorien og derfor bør nævnes her. Desuden syntes jeg godt om alle fire designs. Iøvrigt alle designet af Genta. /Mads
222 - LN - 23-11-2008 Enig i at det er en kvartet der sparker. Nautilus, Oak og 222 iøvrigt udviklet synkront og nærmest ens efter sigende. Er det din egen 222-er? - Mads Gjødesen - 24-11-2008 Desværre ikke mine ure der er på billedet. Har hverken VC 222 Jumbo eller IWC Ingenieur Jumbo. Vil nu mene at der må være lidt tidsforskydelse i udviklingen i forhold til RO´en. Den kom i ´72 mens Nautilusen kom i ´76. Så med fire år mellem sig har Genta og PP haft rig mulighed for at udvikle med RO i baghovedet. Ingenieur´en kom også i 76/77, så den er udviklet sideløbende med Nautilus´en. VC 222 kom ligeledes i ´77. Så de tre er udviklet sideløbende mens RO må anses som værende den første /Mads - makita - 24-11-2008 Mads Gjødesen Skrev:Ikke ret mange 70´er ure der tiltaler mig, men der er fire modeller som har haft stor betydning for urhistorien og derfor bør nævnes her. Desuden syntes jeg godt om alle fire designs. Iøvrigt alle designet af Genta. utroligt flotte ure alle 4, men der er et eller andet ved harmonien i designet på AP og PP som løfter dem lidt ekstra i forhold til VC og IWC, designløsningerne virker mere naturlige og enkle og ikke så søgte. kvalitetsmæssigt er dog sikkert alle der hvor man overhovedet kan komme. |