Urdebatten / Urforum
Mit første ur (15-25k) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Mit første ur (15-25k) (/showthread.php?tid=70437)

Sider: 1 2

Mit første ur (15-25k) - Hedegaard - 26-11-2008

Har nu siddet og kigget på en fandens masse ure her i de seneste par uger! og med stor lyst og interesse fuldt med på dette forum for at forsøge at gøre mig klogere på hvilket et ur jeg godt kunne tænke mig!? har en 15-25k og har selv kigget lidt på et seamaster med co-axial, men man kommer godt nok meget i tvivl hele tiden, der er jo så sindsygt mange lækre ure når man vælger at smide lidt skillinger efter det! og var inde hos en ur forhandler her forleden hvor jeg havde et Fortis B42 på, super lækkert ur rent udseendet mæssigt! men burde man have et lettere brugt submariner med i sine tanker?

Vil som udgangspunkt gerne have et ur der kan bæres til alle begivenheder, og har ikke råd til at skifte hverandet år så holdbarheden af uret har også lidt at sige, dernæst hvordan er gensalgs værdien om 5-10 år? Kan egentlig godt lige ure med chronograph bare ikke seamaster og et seamaster po, er simplethen for stort et ur så de der 40-43mm er nok mere mig da jeg ikke har så "store" arme/hænder. Også gerne et ur der kan bæres med både kroko og stål rem, er ikke meget for gummi remme!

Håber der er nogen der ude der kan hjæle mig lidt, meget gerne dele ud af erfaringer og komme med forslag. Bor i Århus så har mulighed for at tage i en del urforretninger og kigge og ikke mindst prøve mange ure, for det er utrloig vigtigt at det sidder super lækkert på håndleddet!

// Hedegaard

- Tukjær - 26-11-2008

Velkommen til.

Omega Speedmaster 3570.... Ser godt ud med krokorem på, og er indenfor din prisramme......

- Hedegaard - 26-11-2008

Super lækkert ur! men må indrømme at jeg blev lidt skræmt af en urforhandler om speedmaster og vand, lige da jeg var gået igang med seriøst at kigge efter et ur. Han mente jo næsten ikke at jeg kunne gå rundt i regnvejr med det (ved godt dette ikke helt er sandt) men det ville da være træls hvis min nye lækre ur gik i stykker bare fordi der kom lidt vand på det!

Et speedmaster broadarrow tiltager min nu også iøvrigt meget lidt ala. dette - [url]"http://www.timeweb.dk/index.php?id=114&searchQuery=%20AND%20ads.addcat%20%3D%20%220%22%20AND%20category_ref%20%3D%20%2228%22%20order%20by%20uid%20desc&queryLimit=0&details=6194">http://www.timeweb.dk/index.php?id=114& ... tails=6194[/url]

- jacob jensen - 26-11-2008

Et speedmaster kan da sagtens tåle vand mener det er 100m
og hos OMEGA er det et tal man kan regne med.

Med de mønter du har til uret og det du forlanger er OMEGA et godt bud
så er det bare spørgsmålet hvilke slags ur det skal være

- Tukjær - 26-11-2008

jacob jensen Skrev:Et speedmaster kan da sagtens tåle vand mener det er 100m
og hos OMEGA er det et tal man kan regne med.

Med de mønter du har til uret og det du forlanger er OMEGA et godt bud
så er det bare spørgsmålet hvilke slags ur det skal være

50 meter...... Kan gå under brugseren, ikke svømme.....

- Hedegaard - 26-11-2008

Lyder godt mht. det med vandet, ikke nogen herinde der har eller ar hørt om nogle der har haft dårlige erfaringer mht det med vand! og indtil videre ligner det da også emre og mere at jeg skal have mig et omega! men hvordan er værket i et std. speedmaster i forhold til et seamaster med co-axial værk?

- Tukjær - 27-11-2008

Hedegaard Skrev:Lyder godt mht. det med vandet, ikke nogen herinde der har eller ar hørt om nogle der har haft dårlige erfaringer mht det med vand! og indtil videre ligner det da også emre og mere at jeg skal have mig et omega! men hvordan er værket i et std. speedmaster i forhold til et seamaster med co-axial værk?

Det er et manuelt værk. Der er andre der ved mere om dette emne end jeg gør. Giv dem en dags tid, og du får flere gode svar......

- KlausM - 27-11-2008

Hej Hedegaard.
Med det budget kommer du ikke uden om at skulle prøve en Rolex Submariner eller Sea-Dweller. De kan fåes for 23-25k lettere brugt. De er klassiske dykkerure med et godt design, en kvalitet der holder og har en lang historie bag sig. Hvis du køber én i det prisleje får du et meget begrænset pristab om nogen over tid.
Mvh
Klaus

- johnfyn - 27-11-2008

Hej Hedegaard og velkommen til!

Med den ramme du har vil du kunne finde en mængde "fede" ure og næsten uanset hvad du vælger vil uret ved alm. brug og kærlig pleje kunne gå i arv til dine børn!! Gensalgsværdi? Hvis du holder dig til kendte mærker (Rolex, Omega o. lign.) vil du tabe noget (afh. af model) hvis du sælger efter nogle år, men det vil være en billig hobby.

Speedmaster er normalt med manuelt værk (eks. 1861) (skal trækkes op), men fås også med automatisk. Seamaster er normalt med auto. (1120). Min personlige mening er at du ikke får meget ekstra ved at købe co-ax-værkerne.

Jeg har "kun" Omega, men Rolex Sub eller SD er absolut muligheder - der er også fysisk mindre end Omega Seamaster..

Inden du køber så prøv uret på armen (kan jeg se du er i gang med!)

Good luck!

Re: Mit første ur (15-25k) - Petr Mac - 27-11-2008

Hedegaard Skrev:Har nu siddet og kigget på en fandens masse ure her i de seneste par uger! og med stor lyst og interesse fuldt med på dette forum for at forsøge at gøre mig klogere på hvilket et ur jeg godt kunne tænke mig!? har en 15-25k og har selv kigget lidt på et seamaster med co-axial, men man kommer godt nok meget i tvivl hele tiden, der er jo så sindsygt mange lækre ure når man vælger at smide lidt skillinger efter det! og var inde hos en ur forhandler her forleden hvor jeg havde et Fortis B42 på, super lækkert ur rent udseendet mæssigt! men burde man have et lettere brugt submariner med i sine tanker?

Vil som udgangspunkt gerne have et ur der kan bæres til alle begivenheder, og har ikke råd til at skifte hverandet år så holdbarheden af uret har også lidt at sige, dernæst hvordan er gensalgs værdien om 5-10 år? Kan egentlig godt lige ure med chronograph bare ikke seamaster og et seamaster po, er simplethen for stort et ur så de der 40-43mm er nok mere mig da jeg ikke har så "store" arme/hænder. Også gerne et ur der kan bæres med både kroko og stål rem, er ikke meget for gummi remme!

Håber der er nogen der ude der kan hjæle mig lidt, meget gerne dele ud af erfaringer og komme med forslag. Bor i Århus så har mulighed for at tage i en del urforretninger og kigge og ikke mindst prøve mange ure, for det er utrloig vigtigt at det sidder super lækkert på håndleddet!

// Hedegaard

Det første dyre ur man køber er altid det sværeste... Da man vil være helt sikker på det er det HELT rigtige man får.
Omkring samme tid sidste år, købte jeg mig mit første Rolex Submariner LV. Og nøj, en oplevelse. Men man er selvfølgelige lidt betænkelig ved at smide 38k for et ur, især når man som jeg, er jyde, hehehehehehe.
Men jeg har ikke fortrudt købet lige siden.
Jeg vil helt klart foreslå dig at kigge efter et brugt sub eller sea dweller.
Designet er klassisk, og holder stadigvæk idag, (der er et eller andet over rolex's konservatisme, hvis vi ser bort fra deep sea og yachtmaster II). Uret har også den klassiske ur str. Og det er jo et toolwatch, så det kan tåle at blive brugt.
Held og lykke med jagten, og UL endelig nogle billeder af det ur du ender op med.
P.S da vi er tæt på jul, kunne du jo ligge det under juletræet?