Urdebatten / Urforum
Første Omega Vintage - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Første Omega Vintage (/showthread.php?tid=70718)

Sider: 1 2

Første Omega Vintage - Mester_phpbb3_import15772 - 07-01-2009

Så har jeg startet min Vintage "karriere" ved at købe et Omega Automatic Geneve som jeg skal hente i aften. Kan næsten ikke vente. Er dog ikke bedste stand. Mangler bl.a krone. Håber ikke jeg har købt katten i sækken. Billeder kommer!

Den er vi spændt på at se... - baun - 07-01-2009

Det er jo spændende ... formentlig med cal 565. Det er jo i hvert fald et super godt værk.

Langt de fleste Genéve er fra 1967 - 1972... og de giver "meget ur for pengene" især hvis det er med den gode cal. 565!

En god læderrem, polering af glasset og en ny krone - så har du et smukt ur, som du formentlig vil opleve er særdeles komfortabel at bære - og som man aldrig bliver træt af at se på - for det ligner "et ur".

Lad os få et par billeder!

vh Baun

- Mester_phpbb3_import15772 - 07-01-2009

Ja jeg er spændt. Har talt med Krognos for at høre lidt hvad eftersyn og en ny krone koster. Det var heldigvis ikke så voldsomt.

Man skal ikke være bange for kopier i den årgang vel ?

- baun - 07-01-2009

Jeg vil ikke tro at der er nogen særlig risiko for kopier, men de findes bestemt - dog afsløres de meget let ved at åbne til værket.

Der er franken ure, renoverede skiver osv. men Genéve er ikke ramt af dette... oftere Constellations - hvor man fx. tager værket fra en Genéve (cal 565) og sætter i en Constellation hvor værket (cal 564) er fx. vandskadet - samme værk men ikke COSC - og det duer jo ikke!

vh baun

Så er uret hjemme. Temmeligt medtaget men prisen var osse derefter.
Kan desværre ikke åbne det da jeg ikke har værktøjet. Det går og der er ingen mislyde. Savner lidt en sekundviser ??

Et par hurtige snapshots :

İmage

İmage

İmage

- hannover_dk - 07-01-2009

Jeg tror også uret savner sin sekundviser, men det er jo ret let løst vil jeg tro, ligesom kronen forhåbentlig er det.

Forgyldt som er ganske meget ridset er altid lidt drilsk, da en polering vil kunne komme gennem forgyldningen. Nu har du jo åbenbart ikke givet en herregård, men alligevel, som noget lidt generelt, så kommer du nemt af med en tusse eller lidt mere, når der skal sekundviser på, krone på, måske nyt glas, poleres og måske gives service og så kommer en rem vil til.

Som almindeligt råd vil jeg sige,

Gå efter en kvalitet der ikke skal til service dag ét.

Gå efter stål hvis du er i tvivl om kassens stand.

Der er masser af de mindre kendte mærker fra 1960- ca 73 som i gangbar stand kan købes for under 2000 kr

Det er jo kun råd der er til for at undgå at nogen i vintage kommer ind og bliver kede af hvor besværligt det er. Et ur som det viste, ligger omkring 2000 kr eller lidt over, på elektrolagunaen vil jeg mene, og så vil det faktisk ofte være til at tage på armen, efter man selv har håndpudset det lidt og givet plexien en "tandpasta pudsning".

OMVENDT er der jo noget godt ved at man kan finde lig til meget lave priser og bringe dem til live - så RESPEKT
vh

Som skrevet i overskriften er det mit første vintage efter lang tids søgen.
Da jeg ikke har så meget forstand på alle de mærker valgte jeg et mærke som jeg kan se holder prisen. Syntes det er svært at finde noget under 3-4000 og det vil jeg ikke ofre når jeg ikke er helt sikker på det er noget for mig.

Uret er blevet handlet ned til 500 kr og efter en snak med Krognos håber jeg at kunne være kørende med et rimeligt ur for en 15-1800 kr.

Det synes jeg er okay og jeg glæder mig til selv at være med til at påvirke det færdige resultat.

- Mester_phpbb3_import15772 - 11-01-2009

Et par billeder efter en håndpolering og en rem. Skal til urmageren i morgen for at få dommen.

İmage

İmage

İmage

Billederne er taget med min mobiltelefon !

- baun - 11-01-2009

Hold da op - det er jo et helt andet ur at se på. Nu kommer skiven til sin ret og kassen fremstår flot- Helhedsindtrykket er ægte flot Vintage!

Du vil opleve at det er super komfortabelt at gå med - også fordi man kan se hvad klokken er uden at kigge en extra gang.

vh Baun

- hannover_dk - 11-01-2009

Superarbejde Mester - du kan få de sidste ridser i glasset væk med lidt flid. Flot ur nu, og husk så lige det skal være en omega krone og ikke en af din arbejdsgivers du skal ha fat i her.

vh