Urdebatten / Urforum
Købe ur i USA - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Købe ur i USA (/showthread.php?tid=70817)

Sider: 1 2

Købe ur i USA - Bungie - 17-01-2009

Jeg skal til USA til efteråret, og har planer om at købe et ur derovre.

Mit budget er omkring 6-8000 kr. Fortis er jeg ret vild med, men de er lige en tand for dyre - i hvert fald herhjemme.

Mit spørgsmål er, om der er nogle mærker som er mere fordelagtige at købe derovre end andre?

- Mortenkoch - 17-01-2009

Jeg var i USA i december og kiggede da også lidt efter ure i den forbindelse. Listepriserne ligger oftest ca. 10-15 % under herhjemme i Danmark (i hvert fald dem jeg kiggede på), men til gengæld var der ikke meget rabat at hente. Konklusionen blev at man nok var bedre tjent med at købe herhjemme og slippe for hele told/moms problematikken.

- Michael B - 17-01-2009

Du kan overveje at købe et ur på grey-market (internet). Der kan være en del penge at spare her. Har selv positive erfaringer med <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.prestigetime.com">www.prestigetime.com</a><!-- w -->

Held og lykke og god tur,
/Michael

- Mortenkoch - 18-01-2009

Hvis du vil købe på nettet synes jeg du skal gå efter England. Selvom pundet er steget lidt på det seneste, så er der stadig rigtig gode handler at gøre. Se evt. under good guys/bad guys sektionen. Problematikken med at købe et ur fra en hjemmeside udenfor EU er at skidtet bliver fortoldet og momset når det kommer til danmark.... så det skal eddermanme være billigt før det kan betale sig.

God jagt!

- johnfyn - 19-01-2009

Har selv købt mit Seamaster i USA (Miami) i efteråret 2007....listeprisen i DK var ca. 13-14.000 kr. og omregnet gav jeg godt 8.000 i USA rabat + kursfordel....(Ja, jeg har forbrudt mig mod loven ved ikke at anmelde det da jeg rejste ind og har derfor ikke betalt told og moms!)

Du skal gå til de mindre (aut.) forhandlere - de store kæder vil normalt ikke give rabatter...

Good luck!

Vedr. køb på nettet udenfor EU - Loncar - 19-01-2009

Er lidt i tvivl om det er et moralsk / etisk dilemma:

hvis nu uret fra usa (exvis) går igemmen told-radaren - er det så ulovligt ikke at sige til knold og tot : please jeg vil godt betale told og mons?
Er det min opgave ?

?????

Re: Vedr. køb på nettet udenfor EU - Sogge_phpbb3_import15729 - 19-01-2009

Loncar Skrev:Er lidt i tvivl om det er et moralsk / etisk dilemma:

hvis nu uret fra usa (exvis) går igemmen told-radaren - er det så ulovligt ikke at sige til knold og tot : please jeg vil godt betale told og mons?
Er det min opgave ?

?????

Det lyder for mig som 2 spørgsmål:

1.Ja - det er efter min mening både moralsk og etisk forkert ikke at betale told og moms for varer der er belagt med det.

2.Hvorvidt du begår en ulovlighed ved ikke at bede Skat om at få lov til at betale, hvis varerne er røget gennem stikprøvekontrollen, er et juridisk spørgsmål, som jeg ikke kender svaret på.

Icon_smil Sogge

- Loncar - 19-01-2009

Icon_e_confused ups.... Icon_e_confused

(nu arbejder du ikke i skat - vel?)

- Mortenkoch - 20-01-2009

jeg ved det ikke med sikkerhed, men når du nu går igennem tolden, så vælger du jo enten "intet at fortolde" eller "varer at fortolde". Jeg mener derfor at du helt sikkert bryder loven selvom de ikke opdager dig - medmindre du da går igennem "noget at fortolde" og de så ikke gider bøvle med dig Icon_e_wink.

- Morten

PS. Om det lige hedder "varer at fortolde" eller ej, kan jeg ikke huske.

- Mester_phpbb3_import15772 - 20-01-2009

Jeg har rejst en del i USA og mine erfaringer er at på amerikanske varer er der meget at spare ca 50 % men på importede ikke så meget. Kun ca 25 % altså momsen.

Hvis du vil handle billige ure f.eks Omega er det billigere i England for tiden. Der behøver du heller ikke bekymre dig om at du smugler.

God tur,bare det var mig