Urdebatten / Urforum
Værk i Alpina - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Værk i Alpina (/showthread.php?tid=70882)

Værk i Alpina - Joe - 22-01-2009

Hej gutter

Jeg er interesseret i at vide hvilket værk der sidder i et Alpina Avalanche Extreme.
Ved det er et ETA men ikke hvilket og svaret er ikke lige til at støve op på nettet.

Nogle der ved det?

JOE

Re: Værk i Alpina - hannover_dk - 22-01-2009

watchfreak2003 Skrev:
Joe Skrev:Hej gutter

Jeg er interesseret i at vide hvilket værk der sidder i et Alpina Avalanche Extreme.
Ved det er et ETA men ikke hvilket og svaret er ikke lige til at støve op på nettet.

Nogle der ved det?

JOE

Det tog mig 0,19 sekund!

[url]"http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4HPEB_daDK228&q=Alpina+Avalanche+Extreme">http://www.google.dk/search?sourceid=na ... he+Extreme[/url]
Det link giver da ikke mig svaret i alle fald? måske var 0,19 for kort??
Har du prøvet det link selv?
vh

- Speedy - 22-01-2009

Nej, jeg vil tro 38 sekunder er mere rigtigt;

The movement also matches the overall logic behind this watch. Simple, sturdy and efficient, Calibre AL-650 is a Unitas base movement. Its diameter of 16.5’’’ would normally have destined it for pocket-watches, which makes it a powerful “engine” and protects it effectively from shocks and from the influence of all the factors that can affect the timing, the reliability and the durability of its components. It is a mechanical hand-wound movement with a 42-hour power reserve. Its finishing details are meticulously executed while not outrageously pretentious. The crown-wheel and ratchet are sunbrushed, whereas the bridges are decorated with Côtes de Genève and also blackened by a PVD treatment. Its most significant “in-house” personalisation lies in its regulator-type displaying combining the advantage of excellent readability with that of extremely reduced energy absorption. The hour hand is thus off-centred at 10 o’clock, while the minute hand occupies the dial centre. Both are white and coated with Superluminova, making it ideally visible against the black dial case, whatever the surrounding lighting conditions. A small seconds completes the picture at 6 o’clock. The two applied hour and seconds dials are rimmed by a circular satin-brushed silvered ring. The graduations of the various indications correspond to those one would expect for technical or sporting use. No superfluous decorations or indications spoil the functionality of this exemplary display.

- hannover_dk - 23-01-2009

Speedy Skrev:Nej, jeg vil tro 38 sekunder er mere rigtigt;

The movement also matches the overall logic behind this watch. Simple, sturdy and efficient, Calibre AL-650 is a Unitas base movement. Its diameter of 16.5’’’ would normally have destined it for pocket-watches, which makes it a powerful “engine” and protects it effectively from shocks and from the influence of all the factors that can affect the timing, the reliability and the durability of its components. It is a mechanical hand-wound movement with a 42-hour power reserve. Its finishing details are meticulously executed while not outrageously pretentious. The crown-wheel and ratchet are sunbrushed, whereas the bridges are decorated with Côtes de Genève and also blackened by a PVD treatment. Its most significant “in-house” personalisation lies in its regulator-type displaying combining the advantage of excellent readability with that of extremely reduced energy absorption. The hour hand is thus off-centred at 10 o’clock, while the minute hand occupies the dial centre. Both are white and coated with Superluminova, making it ideally visible against the black dial case, whatever the surrounding lighting conditions. A small seconds completes the picture at 6 o’clock. The two applied hour and seconds dials are rimmed by a circular satin-brushed silvered ring. The graduations of the various indications correspond to those one would expect for technical or sporting use. No superfluous decorations or indications spoil the functionality of this exemplary display.
Hvor smukt - jeg kunne da bare i alle fald ikke fra lufthavnen i Lisabon lige komme dertil fra linket - kan den linkes direkte evt.
Det er nok mig der er sløv (den siger i øvrigt mere reklame end hvad et er- og jo slet ikke ETA - så stadigt lidt "forvirret"
vh

watchfreak2003 Skrev:There are none as blind as those that will not see!

Jeg satser så bare på at Joe har knækket koden på mysteriet.
Det har han sikkert - - jeg kunne da sagtens komme til siden med deres ure, men ikke til den detaljerede om værket -som så ikke ser ud til at være ETA men UNITAS - kan den med værket ikke linkes direkte - var det den korrekte Benny kopierede ind?
Det er da tænkeligt at den som spørgeren refererer til er med ETA medens den som Benny kopierer ind er Unitas - mange af de fabrikker bruger jo begge dele til forskellige formål. Jeg er stadigt ikke helt afklaret - har de noget med ETA som der spørges til - og hvordan med det eller??
(svar er nok at de har og at det er helt standard, men det væver vi jo lidt rundt om eller - Benny kodeknækker Icon_e_smile Icon_e_smile
vh

watchfreak2003 Skrev:LÆS FIRE INDLÆG OPPE
Ikke råbe- 4 indlæg oppe giver ikke andet end det jeg fandt først=
http://www.princetonwatches.com/shop/alpinaavalancheextreme.asp
eller misser jeg noget.
det siger da ikke noget om værket, og da der er mange ure kan vel nogen være unitas og andre ETA?

Det er derfor jeg undrer mig over linket, ellers link dog igen og direkte så selv jeg kan være med? Du ved da hvad et link er som fører til den direkte beskrivelse af det værk der spørges til for pokker - Undskyld det ord - det kan vær mig der kikser rundt, men dit link giver intet hos mig, uden jeg bruger en masse ekstra tid i alle fald??? HVIS det er det link- så klik det dog lige selv
vh

[quote="watchfreak2003"]Hvis du trykker på det link jeg har postet kommer der en hel masse ure frem (BIG surprise). Urene er Alpina Avalanche Extreme i mange forskellige variationer – altså det ur Joe spørger til!
Hvis du klikker på det enkelte ur komme der specifikationer frem på det enkelte ur bl.a. hvilket værk det er udstyret med. Både Unitas & ETA er repræsenteret.
Nå og det er ingen hjælp - det er rent noncens - kom dog med det direkte link med mindre du er helt tabt
Jeg er ved at tabe lysten til dette forum - 100% ærligt.
Hvor er det ærgerligt. Vi er i konstant krig og du mener dit berettiget til at tilsvine. Jeg har tabt lysten til dette snart. Måske du og Morgan kunne mødes til en øl i Herning og glædes jeg over forummets "kant" Jeg har faktisk tabt lysten.

vh

- KlausM - 23-01-2009

Der står for det meste modified ETA eller Sellita når man trykker på de enkelte modeller.
Mvh
Klaus

svaret: - Joe - 23-01-2009

I den automatiske som forespørgelsen omhandlede er der et cal-525 som er et ETA 2824-2. Sådan Icon_e_biggrin Tak for hjælpen!

watchfreak2003 Skrev:Du kunne ikke finde de data i linket jeg postede. Jeg har så lige forklaret meget detaljeret (synes jeg selv) hvordan du kunne finde disse informationer? Det er ikke ét enkelt ur Joe spørger til, men en hel modelserie. Jeg forstår ganske enkelt ikke hvad du mener med at jeg skal linke direkte – jeg aner jo ikke specifikt hvilket ur manden er lun på.

Din kommentar i en anden tråd hvor du skriver ” så må du jo være over 12 alligevel” går jeg da heller ikke ud fra er et forsøg på at svine mig til, men tværtimod et forsøg på at være morsom?

Ellers må du gøre alvor af det råd jeg efterhånden har givet dig flere gange: Spring alle mine indlæg over!

BTW.
Dén der med at Morgan & jeg skal drikke øl i Herning fatter jeg simpelthen ikke en lyd af!
Morgan bor så vidt jeg ved stadig på Sjælland, og jeg gør det samme – hvorfor skulle vi tage til Herning for at drikke øl ………… især når ingen af os gider drikke med den anden Icon_e_biggrin
1 - jeg ville have haft et link direkte til værket - som Benny the Speedy kunne finde men som jeg ikke har set (og nok heler ikke brugt meget tid på)

2 - ja det er en modelserie, men er de alle med Unitas - masser af ure findes med håndoptræk og med automatik og kan så være med unitas og med eta - Det er måske ikke tilfældet her - men for at se det skal jeg jo så ind i hvert ur - spørger skrev ETA og derfor tænkte jeg der måske kunne være en af modellerne med det? Bare et direkte link til værkerne som jeg ikke lige ser - når jeg vælger et ur og klikker - Det er mig der ikke kan for Benny kunne jo, men et værk link havde klaret det måske

3 Jylland fordi moderatorer og aktive medlemmer vel kommer til urtræf i Herning Icon_e_smile

4 Jeg duer ikke til at springe over - enten læser jeg alt inden for de kategorier jeg kan finde sjovt (ikke alt Japan ex) - eller intet

vh