Urdebatten / Urforum
Vis din urbox med ur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Vis din urbox med ur (/showthread.php?tid=71149)

Sider: 1 2 3 4 5

Vis din urbox med ur - ib1340 - 20-02-2009

Hej med jer !

jeg har efterhånden fået samlet nogle ure startede december 08
men er ikke helt klar over hvilken box der høre til hvad
håber i er med på legen Icon_e_biggrin
de bedste hilsner/Ib

Re: Vis din urbox med ur - baun - 20-02-2009

Et spæandende emne som også har været oppe fra tid til anden.

Der har være specielle tråde, men ikke så mange helt konkrete og sikre svar. Dog en del gode og næsten sikre kombinationer.

Jeg tror ikke Torben havde startet linkcentralen dengang - eller ville man nok kunne finde trådene der. Men prøv at searche lidt også

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun

også lige denne....
İmage

İmage

İmage

vh Baun

Re: Vis din urbox med ur - ib1340 - 20-02-2009

for pokker det ser godt ud Icon_e_biggrin

hilsen Ib

Re: Vis din urbox med ur - Sociologen - 20-02-2009

Er du så færdig, Baun, du har mange ure Icon_e_biggrin

Re: Vis din urbox med ur - Tomcat27 - 20-02-2009

Skal lige have skudt et par billeder af de par omegaer jeg har, her er et lidt dårligt et af slagsen til min Broad arrow

İmage

Flot Kim....

og Ib - det ville jo se godt ud, hvis du også selv viste lidt frem...

Men lad os gå lidt mere ind i emnet. Det er svært. For Omega har ikke ofte lavet en kasse/box til et ur, men ofte brugt samme kasse/box til mange forskellige modeller. Og ydermere har visse urmagere måske udleveret en kasse/box, som vel i grunden var tænkt til en Seamaster, til en Geneve.

Nå, men lad os starte med et par fine og flotte kasser, som jeg gætter på har været lanceret til pænere Omegaer med fine remme eller lænker i 60'erne.

Her har jeg placret et par manuelle Seamaster De Ville helt i guld i kasserne... bare for at vise det smukke enkle spænde Omega opfandt til Seamaster De Ville serien, for om muligt at gøre det endnu mere elegant, har jeg lige vendt urene 180 grader og taget et enkelt billede også!
İmage

İmage

İmage

İmage

Urene er fra perioden 1960 - 67 - og jeg bilder mig ind at de passer til boxene!

vh Baun

Re: Vis din urbox med ur - Speedy - 21-02-2009

Urene har været vist så mange gange, men fandt lige mine Omega bokse frem, da tråden ligger i denne kategori. Har vist efterhånden lige nøjagtig flere bokse end Omegaer Icon_e_biggrin ;

İmage

Re: Vis din urbox med ur - baun - 21-02-2009

en box til Constellation brugt i 60'erne. jeg ved ikke helt hvor tidligt den er kommet på markeder men ikke helt fra starten i 1952 tror jeg.

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun

Re: Vis din urbox med ur - ib1340 - 22-02-2009

det så hvad det er blevet til, men jeg kan se at et af urene
har ikke fundet sin rette plads endnu Icon_e_biggrin
herligt med alle disse indput og meget lærerigt

İmage